Terug

Meteropame

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. F.

Naar: FLUVIUS

22/04/2024

Geachte Wij hebben wat betreft de facturatie van ons elektriciteitsverbruik gekozen voor maandelijkse facturen. Sinds november 2023 zijn onze meterstanden echter geblokkeerd bij Fluvius waardoor onze energieleverancier geen maandelijkse facturen kan opmaken. Wij hebben dus sinds december 2023 niet meer kunnen betalen voor ons verbruik. Hierdoor zullen wij, eens de meterstanden doorgegeven worden, ineens voor de achterstallige maanden moeten betalen. Het hele idee van maandelijkse facturen gaat hier uiteraard mee verloren. Op de site van Fluvius staat vermeld dat ze op de hoogte zijn van het probleem. Maar ook dat er niet gezegd kan worden wanneer dit opgelost zal worden. We zijn ondertussen eind mei 2024 en het probleem is nog steeds niet opgelost. Wij verwachten op korte termijn een oplossing voor dit probleem.

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: S. F.

02/05/2024

Dag meneer Fabry,Ik heb uw klacht goed ontvangen.Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen.Momenteel belet een foutcode in het marktoverkoepelende gegevensuitwisseling-platform (MIG6) dat de leverancier meterdata van uw meter ontvangt.Dagelijks worden ongeveer 1 miljoen transacties verwerkt (federaal).99,8% van alle berichten (voor een totaal van 11 miljoen headpoints) lopen correct.Slechts 0,2% van de berichten gingen in uitval en konden niet correct verwerkt worden, intussen is dit aantal al enorm gedaald, maar het moet maar net uw EAN code zijn natuurlijk.Ik begrijp uw frustratie, dit probleem is ook al meermaals in de media geweest.Meer info kan u ook hier terugvinden: vertraging energiefactuur FluviusU kan hier ook EAN-code ingeven, en zo onmiddellijk zien of uw gegevens nog geblokkeerd zitten.Een paar maanden geleden is er een taskforce met de netbeheerders, Atrias en de energieleveranciers opgericht. Die moeten in gezamenlijk overleg de geblokkeerde dossiers individueel aanpakken.Binnen Fluvius zijn er 30 mensen vrijgemaakt om de aanslepende problemen op te ruimen. Bij Atrias zijn dat er nog eens twintig.Wij willen nu eerst voorrang geven aan deze geblokkeerde punten en zo trachten te zorgen voor stabilisatie. Hier wordt door een team van experten (zowel business als IT) de nodige focus en prioriteit op gelegd. Anderzijds zijn de resterende geblokkeerde punten wel nog complexe cases, waarop al heel wat pogingen ondernomen werden en mogelijk ook al een aantal marktinteracties waardoor het soms moeilijk te achterhalen valt wat nu precies de oorzaak was/is van het feit dat dat punt geblokkeerd zit.Ik kan dus jammer genoeg enkel nog een beetje geduld vragen. Het komt in orde, maar wanneer, daar kan ik op vandaag geen antwoord op geven.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform