Terug

meter die zot draait na verwisselen dag en nacht meter door meteropnemer Fluvius

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: FLUVIUS

17/12/2021

Beste,1)Kan een meter opnemer met zijn tablet de meterstand veranderen? (analoge meter model Ferrari) die terugdraait wanneer opbrengst zonnepanelen geven)Ik hoop op een eerlijk antwoord.2)Kan het dat door veranderen van leverancier en wijziging meterstand de meter ontregeld geraakt?mijn verhaal:Zoals ieder jaar sturen wij digitaal onze meterstand door naar de netwerkbeheerder voor de afrekening. Daar wij op vakantie waren gedurende 3 maanden in het buitenland heeft onze dochter een foto gemaakt op 18 oktober 2021 van de meterstand zodat wij deze konden doorgeven. Wij kregen een brief voor fysieke controle en maken voor 2 december 2021 een afspraak.Op 2/12/2021 komt de opnemer om 10.30 en zegt dat de meterstanden dag en nacht verwisseld zijn. Nochtand duidelijk, beneden zon is dagteller en werkte perfect met de zonnepanelen en boven maantje dus nachtmeterstand. Ik ben gaan opzoeken en veel meters zijn maantje onder en zon boven.Opnemer is met tablet bezig en wanneer hij vertrekt stellen we vast dat de getallen van dag en nacht verwisseld zijn. Hij geeft nog de opmerking dat ons nachtverbruik al meer dan 2000KW is(van 18/10 tot 2/12, normaal verbruik op één jaar).Verder zijn we op 1/11/2021 overgegaan van Elegant naar Mega en sindsdien doet onze meter raar vanaf 10 uur s’avonds. Maak veel lawaai en de getallen beginnen te trillen. Zelfs als we de hoofdzekering afzetten en het wieltje stilstaat blijven de getallen draaien, nacht vooruit en dag achteruit.(nb. Heb een filmpje alleen doorsturen lukt niet). Heeft dit nu iets te maken met de nieuwe leverancier en ook doordat dag en nacht verwisseld zijn. Ik weet dat wat op de teller staat betaald moet worden, waar ik dus niet meer mee akkoord ben en ten 2de zullen jullie zeggen onmiddellijk een digitale meter plaatsen en jullie zijn en wij van de problemen af. Maar ondertussen ben ik wel de analoge teller kwijt die de hele zomer teruggedraaid heeft toen wij in het buitenland waren. NB. Van de opnemer en wisselen meterstand heb ik onmiddellijk op 2 december gemeld aan de klantendienst. De heer aan de lijn zei dat de meterstanden terug omgedraaid waren maar niet bij ons. Op advies is er vandaag 17/12 een electricien geweest die zegt dat de meter stuk is. Best contact opnemen met Fluvius. Wat nu? Waarschijnlijk zullen wij door het sneldraaien van de meter de huidige meterstand moeten betalen of kan dit nog rechtgezet worden?

Berichten (2)

FLUVIUS

Naar: R. D.

20/12/2021

Beste,Kan u bij klant navragen wat zijn EAN is of zijn adres gegevens opvragen.Aan de hand van de huidige gegevens (naam) vind ik geen klant terug in het systeem.Alvast bedankt,Met vriendelijke groeten,Luc BoensDirectie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

R. D.

Naar: FLUVIUS

20/12/2021

Beste,Wij hebben op 5/11/2021 meterstand doorgegeven om 11.15.22Hier EAN E: 541449206004353019Adres: Remy Dubois, Heidestraat 11, 3621 Rekem


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform