Terug

Mercedes C200d AMGline functioneert niet zoals het hoort

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. R.

Naar: Mercedes-Benz Belgium Luxembourg

19/12/2022

Beste,Op 13/9/2022 heb ik een Mercedes C200d AMGLine gekocht bij Garage Ghistelinck in Deinze. Ik ben daar mee vertrokken, maar al van bij de start bleek er iets mis met de opties die moesten zorgen voor extra veiligheid. Voortdurend kreeg ik boodschappen dat bepaalde zaken zoals bvb remassistentie e.d. worden uitgeschakeld. eerste reactie was, dat als hij eens volledig werd afgezet, dat het daarna na 10min wel weer zou werken. Idd, maar enige tijd later was het weer van dat. Ik heb dit terug gemeld aan de garage maar moest 2 weken wachten voor een afspraak, terwijl het hier ging om een nieuwe wagen. Na 2 weken wachten hebben ze alles terug afgesteld en zou het moeten ok zijn, maar ik was nog niet thuis en het was weer van dat, en altijd maar op OK moeten drukken om de foutboodschappen weg te krijgen. Terug afspraak moeten maken want anders geen tijd. Dan hebben ze een volledige update gedaan van de software en nu zou het echt OK moeten zijn. En terecht had ik er geen vertrouwen in want 's anderendaags weer foutboodschappen à volonté. Met deze wagen zonder stress rijden zoals ze nu beweren in de reclame is onmogelijk. Ben terug naar de garage gegaan, nu blijkt volgens een technieker aldaar dat de camera zich niet scherp zou zetten en daardoor alles wordt uitgeschakeld. Ok, bon, ze bestellen een nieuwe camera, echter niet op voorraad bij Mercedes, dus wachten. Na een week nog geen zicht op levering, ze zouden het dan geëscalleerd hebben naar Mercedes, maar dat is nu 3 weken geleden, dat haalt volgens mij ook niet veel uit. Daarnet nog mail gestuurd omdat ik al 10 dagen niets gehoord had, antwoord we volgen het elke dag op... tja .... Maar ik zit nu wel al 3 maand met een nieuwe wagen waarvan 7000€ aan opties het gewoon niet doen en altijd maar foutboodschappen sturen op de display, die dan over de informatie komen, zoals de GPS. Ik ben zelfstandig en doe 60.000km/jaar maar het is niet de bedoeling dat ik het met zo'n wagen moet doen. Ik zou dit dus graag dringend opgelost hebben. Een camera overbouwen uit een stockwagen is blijkbaar ook geen optie, dat noemen ze dan kannibaliseren van een wagen. Ik heb er echt spijt van dat ik deze wagen gekocht heb. Ik had hiervoor een Opel Insigna met gelijkaardige opties, nooit zulke problemen gehad. Tenslotte, als je 61.000€ betaald voor een degelijke wagen, dan moet die ook degelijk zijn. Ik kan begrijpen dat er al eens een probleem aan de electronica kan zijn, ben zelf IT'er, maar dan moet dat in een redelijke termijn worden opgelost, 3 maand is te lang!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform