Goeiedag,
Wij hebben uw klacht van 26 juniover de negatieve melding voor een dossier van onze klant mevrouw Bollengoed ontvangen. Ook uit ze haar ongenoegen over het niet-antwoorden op haar mails.
Mevrouw Bollen heeft onsop 26 junizelf overigens ookrechtstreeks gecontacteerd. Een collega van de betrokken afdeling heeft diezelfde dag geantwoord.
Onterechte negatieve melding
Na zorgvuldig onderzoek is gebleken dat de negatieve melding onterecht was. De rechtzetting is ondertussen al uitgevoerd.
In naam van Santander bied ik u mijn excuses aan voor deze fout.
In maart 2025 hebben mevrouw Bollen en meneer Kevin Fabry een lening afgesloten bij ons. De eerste betaling via domiciliëring was voorzien in mei, maar die mislukte.
Ook de betaling via domiciliëring in juni mislukte. De domiciliëring is nu stopgezet.Op 23 juni ontvingen we de betaling voor de maand juni, maar nu wachten we nog op de betaling van mei.
Echter is dit geen situatie die een negatieve melding van het krediet rechtvaardigde.
We vragen wel aan mevrouw Bollen en meneer Fabry om tegen ten laatste 15 julide betaling van mei (€ 341,76)in orde te brengen. Anders dreigt een nieuwe, maar deze keerterechte negatieve melding.
Een krediet wordtnegatiefgemeldals drie maandelijkse termijnen niet volledig of gedeeltelijk zijn betaald op de vervaldatum, of
als één termijn gedurende drie maanden niet of slechts gedeeltelijk is betaald.
Hieronder de nodigebetalingsgegevens:
- Begunstigde: Santander Consumer Finance
- IBAN: BE39 4417 0556 5119
- Bedrag:
€ 341,76
- Vrije mededeling: 382419862
Ter info: de betalingsuitnodigingen zijn enkel beschikbaar op Mijn Rekening waarvoor mevrouw en meneer zijn geregistreerd.
Indien men deze uitnodiging per post wenst, kan dit zo worden ingesteld of gevraagd worden aan de klantendienst.
Geen antwoord op mails
Op 11 juni stuurde mevrouw Bollen een bericht naar onze klantendienst, maar eigenlijk was het bestemd voor de dienst betalingen. Op 16 juni reageerde een collega via mail naar het bij ons gekende mailadres.
Op diezelfde dag stuurde een collega ook een betaallink in een aparte mail waarmevrouw Bollen op 20 junireageerde. Op deze mail werd blijkbaar niet meer gereageerd wat niet de bedoeling is uiteraard.
Onze excuses hiervoor.
Wij hopen dat deze mail voldoende duidelijk is.
Met vriendelijke groeten,