Terug

Melding zwarte lijst ondanks betaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: SANTANDER CONSUMER FINANCE BENELUX

26/06/2025

Melding gekregen op zwarte lijst met 2 maanden achterstand volgens hun. Telefonische aantal keer contact gehad werd gesproken over 1 bedrag dat voor de 20ste betaald moest worden. Er is me een betaallink doorgestuurd van wat er betaald moest worden onmiddelijk gedaan ik was op tijd en alsnog melding? Mails worden niet beantwoord of niks. Ik eis een rechtzetten van de zwarte lijst want ik ben hier niet in fout

Berichten (1)

SANTANDER CONSUMER FINANCE BENELUX

Naar: S. B.

01/07/2025

Goeiedag, Wij hebben uw klacht van 26 juniover de negatieve melding voor een dossier van onze klant mevrouw Bollengoed ontvangen. Ook uit ze haar ongenoegen over het niet-antwoorden op haar mails. Mevrouw Bollen heeft onsop 26 junizelf overigens ookrechtstreeks gecontacteerd. Een collega van de betrokken afdeling heeft diezelfde dag geantwoord. Onterechte negatieve melding Na zorgvuldig onderzoek is gebleken dat de negatieve melding onterecht was. De rechtzetting is ondertussen al uitgevoerd. In naam van Santander bied ik u mijn excuses aan voor deze fout. In maart 2025 hebben mevrouw Bollen en meneer Kevin Fabry een lening afgesloten bij ons. De eerste betaling via domiciliëring was voorzien in mei, maar die mislukte. Ook de betaling via domiciliëring in juni mislukte. De domiciliëring is nu stopgezet.Op 23 juni ontvingen we de betaling voor de maand juni, maar nu wachten we nog op de betaling van mei. Echter is dit geen situatie die een negatieve melding van het krediet rechtvaardigde. We vragen wel aan mevrouw Bollen en meneer Fabry om tegen ten laatste 15 julide betaling van mei (€ 341,76)in orde te brengen. Anders dreigt een nieuwe, maar deze keerterechte negatieve melding. Een krediet wordtnegatiefgemeldals drie maandelijkse termijnen niet volledig of gedeeltelijk zijn betaald op de vervaldatum, of als één termijn gedurende drie maanden niet of slechts gedeeltelijk is betaald. Hieronder de nodigebetalingsgegevens: - Begunstigde: Santander Consumer Finance - IBAN: BE39 4417 0556 5119 - Bedrag: € 341,76 - Vrije mededeling: 382419862 Ter info: de betalingsuitnodigingen zijn enkel beschikbaar op Mijn Rekening waarvoor mevrouw en meneer zijn geregistreerd. Indien men deze uitnodiging per post wenst, kan dit zo worden ingesteld of gevraagd worden aan de klantendienst. Geen antwoord op mails Op 11 juni stuurde mevrouw Bollen een bericht naar onze klantendienst, maar eigenlijk was het bestemd voor de dienst betalingen. Op 16 juni reageerde een collega via mail naar het bij ons gekende mailadres. Op diezelfde dag stuurde een collega ook een betaallink in een aparte mail waarmevrouw Bollen op 20 junireageerde. Op deze mail werd blijkbaar niet meer gereageerd wat niet de bedoeling is uiteraard. Onze excuses hiervoor. Wij hopen dat deze mail voldoende duidelijk is. Met vriendelijke groeten,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform