Terug

Melding op zwarte lijst

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Proximus

23/10/2021

Beste, ik kreeg van een uitnodiging van Proximus om over te stappen naar Fiber. De applicatie vermelde mij dat ik mij diende te begeven naar een Proximus boetiek. Hetgeen ik op vrijdag 22.10, heb gedaan en ik heb mij aangemeld in de boetiek gelegen in de Vanderkindere straat te Ukkel. Daar vermelden ze mij dat zij niet kunnen ingaan op mijn verzoek aangezien ik een slechte betaler ben en op de zwarte lijst sta ! En dit met andere klanten rondom mij ! Ik betaal al mijn facturen ruimschoots op tijd, meestal 14 dagen op voorhand. Ik heb geen achterstand van betaling, en dit blijkt ook uit de applicatie MyProximus waar ik geen facturen open heb staan. Blijkbaar zou ik een bedrag dienen te betalen van 69 euros daterende van april 2017 ! In de Proximus Boetiek heb ik de interne dienst aan de lijn gehad van Proximus en zij melden mij dat ze geen factuur kunnen sturen om dit bedrag te staven. Ik heb sinds 2017 geen enkele herinnering tot betaling gekregen noch een aanmaning tot betalen en zeker geen ingebrekestelling. Ik heb hen gevraagd om mij dan ook van deze lijst te schrappen en mij hiervan een bewijs te sturen binnen de 7 dagen. Ik vraag eveneens een bevestiging van de ontvangst van deze mail en bewijs van schrapping van de zwarte lijst binnen de 7 dagen.Ik heb eveneens een officiele klacht via internet verzonden.Wat dien ik verder te doen ?Stephan De Smedt

Berichten (4)

Proximus

Naar: S. D.

26/10/2021

Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools:www.proximus.be/supportwww.proximus.be/videowww.proximus.be/forumwww.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192981678185]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

S. D.

Naar: Proximus

22/11/2021

Betreft klacht 49503533. Op 26/10/21 kreeg ik een telefoon en een mail ter bevestiging van mevrouw Selhorst dat het bedrag van de factuur van 2016 niet meer te betalen is (69 euro). En dat Proximus niet meer zal vragen om dit te betalen en derhalve ik geen openstaande factuur meer heb aangezien deze factuur eveneens vervallen is. Zij staan mij, ten compensatie, een vermindering toe op mijn factuur van 10 euro per maand voor 1 jaar. Vandaag, 22/11, krijg ik een dame van Proximus aan de lijn die mij verzoekt om dit bedrag te betalen. Indien ik niet betaal kan ik geen dienst FIBRE krijgen. Zij zegt dat ze de factuur doorgestuurd heeft op mijn e-mail adres. Maar ik heb deze niet ontvangen. Wat dien ik hiervan te denken? Kunnen jullie mij de factuur doorsturen zodat ik dit kan verifiëren ? Waarom heeft de dame Selhorst mij in oktober iets anders verteld ? Graag een duidelijk antwoord aubStephan De SmedtCustomer ID 175334939

S. D.

Naar: Proximus

22/11/2021

Betreft klacht 49503533Ik heb vandaag de copies gekregen van de kosten van herinnering en niet de originele factuur van het GSM gebruik. Van het bedrag ten bedrage 69,08 euro’s waren er 45 euro’s aan herinnering kosten. Deze brieven heb ik nooit ontvangen. Desalniettemin heb ik vandaag de betaling uitgevoerd van 69,08 euro op rekeningnummer BE82 2100 0008 8968 met referentie 103/6535/98701. Ik dien niet te vermelden dat ik als zeer trouwe klant hoogst misnoegd, ontevreden en zelfs kwaad ben. U vermeld in uw begeleidende brief dat ik de facturen kan raadplegen in de app. Wel ik kan u zeggen dat de app mij vermeld dat ik niets te betalen heb. Het zou volgens mij wel van enig belang dat Proximus mij een tegemoetkoming toestaat. Ik betaal al mijn facturen ruimschoots op tijd en de factuur waarvan sprake is nergens te bespeuren. Maar ik wil door de betaling een einde maken aan deze heksenjacht alhoewel ik ervan overtuigd ben dat ik deze factuur niet diende te betalen. Graag bevestiging van Proximus dat jullie de betaling hebben ontvangen, dat er geen facturen meer openstaan op mijn naam. Daarnaast graag bevestiging van een tegemoetkoming voor een trouwe klant en een klant zonder betalingsachterstand. Stephan De Smedt

Proximus

Naar: S. D.

25/11/2021

Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools:www.proximus.be/supportwww.proximus.be/videowww.proximus.be/forumwww.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192982557669]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform