Mega : NOOIT NOOIT meer, mijn klacht zonder nuttig gevolg tot heden
Aard van probleem:
AndereKlacht
L. D.
Naar: Mega
U negeert mijn klachten,/verzoeken 1.Via Test Aankoop 2.Ombudsman Energie 3.Economische Inspectie 4.Consumenten Ombudsman en blijft maar aandringen om de foutieve slotfactuur te betalen nadat een fout tarief (dubbel) wordt toegepast.1 jaar geleden al dec.2022, bij verlenging vanaf 1.2.2022, breng ik u op de hoogte dat een verkeerd tarief (januari 2022) verschijnt in mijn account terwijl ik intekende in december 2021 en dit veel minder betreft (de helft!). U stelde bij verlenging trouwens NIET de goedkoopste formule voor.Al mijn pogingen zijn vruchteloos (mails, telefoons), veel beloftes en met de opname/afrekening in het vooruitzicht (5/2022) verander ik onmiddellijk van leverancier per 01.05.2022.Bij de slotfactuur rekent Mega inderdaad het verkeerde/te hoge tarief (dubbele) aan sedert verlenging.Uw diensten blokkeren deze factuur voor domiciliëring zelf want er was begrip aan de telefoon van mijn grieven (telefonisch meldde ik hierbij dit bedrag terug te vorderen via de bank indien correct tarief niet toegepast). Ik dien ook klacht in bij de OMBUDSMAN ENERGIE dossier PK/106750, aan Mega (laat) bezorgd via mail op 01.09.2022 en Mega meldt bij mail van 02.09.2022 Klachtendossier ontvankelijk aan alle betrokkenen en diverse diensten Mega (Complaint, Support) met oa letterlijke tekst Bij het nakijken van dit dossier zie ik dat hier een correctie aangevraagd is voor de slotfactuur 2220294098.Hier werd al een interne goedkeuring opgegeven achter is de correctie nog in behandeling. Van zodra dit volledig verwerkt is zal u hiervan op de hoogte gebracht worden.). Weten jullie daar wel van?Reactie Mega : nieuwe slotfactuur dd. 30.09.2022 doch DIE IS NOG HOGER DAN DE BETWISTE FACTUUR! Mega vermeldt in deze mail 03.10.2022 Omdat we nieuwe verbruiksgegevens ontvingen, corrigeerden we je slotfactuur. Absurd, het verbruik is identiek. U verschuift een gedeelte verbruik naar duurdere periodes (verbruiksprofiel) maar past voor de maanden februari tot en met april 2022 het te hoge tarief toe 01/2022 (bijna dubbele van bij inschrijving terwijl ik nu opmerk dat in mijn account wel de correcte fiche december 2021 is gevoegd als tarieffiche).U negeert volledig mijn klachten en ook via de Ombudsman Energie met nogmaals een verhoging.Ik dien, mede door de media Mevr. De Bleeckere, klacht in bij de Economische Inspectie en Consumenten Ombudsdienst van handelwijze Mega (Referentienummer: NOT-2022-048649). Volgens mijn bank is de domiciliëring wel actief en blokkeert Mega die (ik heb daar zelfs een mail Mega van).Het is dus onterecht dat u aandringt om de betaling zelf uit te voeren (om kosten te vermijden van opnieuw aanbieden...) bij mail van 12.12.2022 die ik ontving/las .... toen ik op reis was!De Ombudsman Energie meldt mij in antwoord in 1e instantie op mijn klacht -die nog niet is afgesloten (drukte klachten)- : Vanaf nu mag u geen administratieve kosten en/of invorderingskosten meer ontvangen voor de energiefacturen die u betwist en dit zolang de klacht in behandeling is.En dit onverminderd de klacht bij de Economische Inspectie en Consumenten Ombudsdienst.Ik verzoek u dus nogmaals een correcte afrekeningsfactuur te bezorgen gebaseerd op de tarieffiche december 2021 (7,19c€/KWH =begintarief, driemaandelijks indexeerbaar) voor de maanden na de groepsaankoop zijnde februari+maart+april 2022 (daarna overstap naar andere leverancier wegens pure ontgoocheling in Mega en de klantendienst).Ik hoop dat dhr Maxim Sonckes Sales en CX Director zijn verantwoordelijkheid neemt nadat hij de verlenging in/aan tarief december 2021 mij bevestigd heeft via reply mail (zie bijlage).IK BEN ZOALS STEEDS BEREID TE BETALEN MAAR DAN MOET DIT WEL EEN CORRECTE SLOTFACTUUR ZIJN gebaseerd op de tarieven bij inschrijving. Ik hoop dat MEGA eindelijk, NA 1 JAAR van verzoeken, het correcte tarief toepast en niet nogmaals een verhoging.Ik verwijs naar mijn eerdere klacht via dit platform https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01489363-25 op 23.03.2022 met titel Toepassing verkeerd tarief GAS bij verlenging contract. Mega antwoordt niet via dit platform Test Aankoop (waarom?)maar wel via mail met enkel loze beloftes. Deze werd afgesloten/gemarkeerd als niet succesvol en klacht volgde bij Ombudsman Energie, Economische Inspectie, Consumenten Ombudsdienst en wegens drukte zal dit nog aanslepen.ALLE mails Mega zijn bewaard (veel meer dan bijlage) met uw beloftes tot correctie.Ik stak hier al veel tijd in maar wens enkel correctie met juiste tarieven waarna betaling volgt. En ik NIETS meer te maken wil hebben met Mega.
Berichten (4)
L. D.
Naar: Mega
Ik ontving de rechtstreekse mail (Kelly) op 27.12.2022. Ook mail op 29.12.2022 van Maxime Sonkes dat mijn klacht "ontvankelijk" is.Ik beantwoord deze mails ook apart met bijvoeging deze bijlagen.De periode groepsaankoop heeft hier niets mee te maken, deze wordt niet betwist (enkel dat de nieuwe slotfactuur -opgemaakt na mijn klachten- meer verbruik verschuift van deze goedkopere periode naar de veel duurdere).Ik betwist nog steeds het (dubbele toegepast) tarief zijnde januari 2022 in plaats van tarief december 2021 (voor dit laatste tekende ik in).Hieronder mijn talrijke verzoeken via mails nog VOOR de jaarlijkse afrekening mei 2022 waarop Mega (jawel uzelf Kelly 2 X) belooft dat dit in orde komt via de dienst Boekhouding :- mail 7 februari 2022 (Sophie d -klantenadviseur Mega)- mail 12 april 2022 (Kelly -klantenadviseur Mega opm. moet zijn "prijzen december 2021")- mail 29 april 2022 (nogmaals Kelly) : aangezien tarief in account nog STEEDS NIET WAS AANGEPASTHoe kan verantwoord dat Mega dit alles NEGEERT, genegeerd heeft tot op heden en bij de slotfactuur (beide) ?Ik wacht op een correct voorstel om dit geschil af te sluiten.
Mega
Naar: L. D.
Mega. Same Energy. Just Cheaper.Beste meneer Decock,Wij hebben de klacht in kwestie goed ontvangen.Na nazicht van het klantendossier van uw abonnee, meneer Ludi Decock stel ik vast dat de klant geen actief contract voor aardgas meer heeft bij Mega sinds 01/05/2022.De hernieuwing van dit contract vond plaats op 01/02/2022 met een SUPER contract aan een variabel tarief maar met de prijzen van januari 2022 in plaats van met de prijzen van december 2021.Het starttarief werd op vraag van de klant aangepast naar een SUPER variabel tarief met de prijzen van december 2021.In bijlage kan u de tariefkaart raadplegen.In functie van de aanvraag van de klant en de goedgekeurde tariefwijziging werd de slotfactuur herberekend onder factuurnummer 2220463746.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,KellyKlantenadviseur Team Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 14u-17u)Contacteer onsKen je ons ambassadeur-systeem?Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op FacebookInstagramTwitterMega-NL-NG-B2C-VL-122021-Super-ZTP3(6)PDFKlachtenbox dinsdag 18:31Mega-NL-NG-B2C-VL-122021-Super-ZTP3_6__1_.pdfs:mega1.zendesk.com/attachments/token/5yeTu0IXmpPYJgoyerkmbhIpw/?name=Mega-NL-NG-B2C-VL-122021-Super-ZTP3%286%29%281%29.pdf Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège[KZ30QG-6E3XR] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)Mega-NL-NG-B2C-VL-122021-Super-ZTP3_6__1_.pdfs:mega1.zendesk.com/attachments/token/5yeTu0IXmpPYJgoyerkmbhIpw/?name=Mega-NL-NG-B2C-VL-122021-Super-ZTP3%286%29%281%29.pdf Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège[KZ30QG-6E3XR]
L. D.
Naar: Mega
Dit lijkt een dovemansgesprek, Mega heeft enorm veel fouten gemaakt maar dekt deze toe.Voor alle duidelijkheid : ik betwist nog steeds de nieuwe afrekening dd 30.09.2022 (zie verder).De periode inzake tarief tot 1/2/2021 werd nergens betwist (tot 1/2/2021 groepstarief, toch iets correct).Meer dan VIER maanden (voor de afrekening dd 22.05.2022 verbruik tot 1/5/22 werd opgesteld) heb ik talrijke keren, telefonisch (lange wachttijden) en via talrijke mails Mega op de hoogte gebracht dat de verkeerde tarieffiche was toegevoegd van inschrijving in/begin december 2021.Daarop duidelijk op tarieffiche :" Deze prijzen zijn geldig voor elk getekend contract in 12/2021." (7,19c€ KWH)Toch voegt Mega de tarieffiche januari 2022 toe in mijn profiel (bijna het dubbele tarief), al mijn verzoeken zijn genegeerd maandenlang (oa door Kelly van Mega klantendienst, zie mails in vorige contacten ten bewijze).Gevolg : slotfactuur 22.05.2022 met verkeerd en te hoog tarief (aan tarieffiche januari 2022).Na mijn klacht bij de Ombudsman Energie (+ nog FOD Economie) opnieuw schandelijke handelwijze Mega bij het opstellen van een nieuwe afrekening dd 30.09. 2022 * tarieffiche december 2021 wordt in mijn online profiel geplaatst (zonder deze echter toe te passen) *nieuwe afrekening is NOG HOGER !!! (niet bedoeling van een klacht)* er wordt verwezen naar gewijzigd verbruik (???? dit verbruik bleef hetzelfde) in de mail* nog hoger verbruik aangerekend per KWH dan eerste factuur (en terug gebaseerd op tarief jan. 2022)*verschuiving meer verbruik naar duurdere periode = na goedkope groepsaankoop (niet bedoeling klacht), de zgn "verbruiksprofielen" maar Mega nu ook wijzigingen in aanbrengt op eigen initiatief en in eigen voordeel.MEGA geeft bijgevolg fouten toe in eerste slotfactuur 22.5.22 maar verhoogt nogmaals in eigen voordeel (en vandaar klacht bij FOD Economie nog lopende).Het tarief dec.2021 (7,19c€KWH) heb ik volgens eigen berekening (zie bijlage) toegepast in de eerste slotfactuur tot 1/5/22 dd 22.05.2022 (wegens al deze problemen en ongehoor stapte ik inderdaad over naar andere leverancier).Dit is mijn starttarief want wat nut heeft het een contract te tekenen variabel (dec. 2021) als Mega u overschakelt naar tarief jan. 2022 (veel hoger). De 3m indexatie gaat bijgevolg in op 1/4/2022, daarvan geen herberekening hetgeen met een ander btw tarief voor mij nog ingewikkelder wordt.Bijgevolg het ik van de eerste slotfactuur dd 22.05.21 het verbruik periode 1/2/22 tot 1/4/22 herberekend aan dit verbruikersprofiel (waar een klant geen zicht op heeft en u later ZELF wijzigt en dus fouten toegeeft?) :totaal 231,99€ , in min 206,23€ aan verkeerd tarief periode 1/2/22-1/4/22 en vervolgens in plus voor dezelfde periode 105,67€ aan correct tarief = te betalen 131,43€Dit bedrag wordt vandaag gestort met referte 01/0294/09833 zijnde slotfactuur 2220294098 (die u heeft geannuleerd en nog hogere opgesteld). Detail berekening is gevoegd in bijlage.De slotfactuur 30.09.2022 wordt dus helemaal NIET aanvaard zoals reeds vermeld. Indien geen afsluiting dien ik hiervoor een nieuwe klacht in bij de Ombudsman Energie waar de eerste klacht nog niet is afgesloten (of behandeld wegens drukte). MEGA is ook niet tegemoedgekomen met een correcte oplossing. Mag ik antwoord ontvangen van Mega dat ik opnieuw officieel klacht moet indienen tegen de afrekening 30.09.2022 (met opgesomde argumenten hiervoor).Ik verzoek ook Mega om een andere klachtenbehandelaar van dit dossier. Nadat ik Kelly van de klantendienst tijdig diverse mails zond om mijn tarief aan te passen in mijn profiel (zie bijlagen bij vorig bericht) is dit niet gebeurd of niet opgevolgd waaruit nu dit gans dossier volgt. Bijgevolg vermoed ik dat ook dit wordt toegedekt.In bijlage de herberekening het bedrag van 131,43€ wordt vandaag gestort ref. 012/0294/09833Door fouten Mega duurt dit helemaal al veel te lang maar ik deins niet terug om dit opnieuw te melden aan de Ombudsman Energie en FOD Economie.De loutere bijvoeging van de fiche nu doet niets terzake als dit tarief niet wordt toegepast en hoe langer dit duurt hoe moeilijker om tot een correct berekening te komen. Een vorige link naar tarieven is niet geldig, het tarief SUPER wordt trouwens niet meer aangeboden.
Mega
Naar: L. D.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 15 feb. 2023 14:36 CETBeste meneer Decock,We hebben uw klacht goed ontvangen.We hebben nogmaals de aanvraag gedaan om het tarief van 01/02/2022 aan te passen naar de tariefkaart van 12/2021.Zodra onze achterliggende dienst ons hierover informeert zullen wij u contacteren.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,IngeKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[KZ9GR8-62WKR]
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten