Terug

Mega maakt foutieve afrekening op

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. H.

Naar: Mega

07/07/2020

DagOp 25/04 hebben we onze afrekening 2018 -2019 gekregen van Mega gas - 407,27€ en elektriciteit +2.508,72€. Afrekening gas is correct en elektriciteit is er een fout gebeurd. Wij hebben zonnepanelen en hebben dit ook aan onze netbeheerder Fluvius meegedeeld bij het doorgeven van de stand, dat onze meter dus terug draait. Daardoor heeft Mega ons gigantisch veel aangerekend voor elektriciteit omdat onze meter in negatieve stand stond en zij hebben dit verkeerdelijk aangerekend als verbruikt.Op 10/05 hebben wij een eerste mail en telefoon gedaan met Mega om de situatie uit te leggen en ondertussen heeft Mega via domiciliëring een te grote som van 354,51€ ipv 155,79€ (foutieve tussentijdse betaling) van onze rekening afgehaald.Op 22/05 hebben we terug een klachtmail gestuurd en getelefoneerd met Mega om alles nogmaals uit te klaren. We hebben Fluvius gebeld en deze hebben ons beloofd om dadelijk de juiste meterstand, deze is o KW, door te geven aan Mega. Wij hebben ook een foto door gemaild van de meterstand op dat moment. Mega heeft toen beloofd alles recht te zetten. Op 16/06 hebben we een aanmaning tot wanbetaling gekregen en dreiging tot afsluiting wegens het niet betalen van de openstaande 2.508,72€. Dat was echt er helemaal over. Terug telefoneren en mail versturen, dreigen met opzeggen van contract ed. Terug heel grote beloftes dat de brief met de correcte afrekening al vertrokken was en Fluvius inderdaad de 0 meterstand door gegeven had. Op 05/07 controleer ik, voor we op reis vertrekken, op het web onze openstaande facturen en wat blijkt geen correcte afrekening , nog steeds openstaande foutieve afrekening van 2508,72€ en de openstaande creditnota van -407,27€ die ze niet willen uitbetalen vooraleer er geen correcte afrekening is. Na bijna 3 maand is er nog niets aan de foutieve afrekening gebeurd en hebben we 1 x een te hoog tussentijdse factuur moeten betalen en krijgen we ons teveel betaalt voor 2018-2019 van -407,27€ niet terug. Ik weet niet wat Mega bezielt maar dit is echt wan communicatie en heel erge onwil en begint te lijken op pesten en is in ieder geval niet correct. met vriendelijke groeten CH

Berichten (2)

Mega

Naar: C. H.

10/07/2020

- N'écrivez pas sous cette ligne -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht: Mega maakt foutieve afrekening op (CPTBE00969172-45)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Mise à jour par  : Klachtenbox, 7 juil. 2020 à 20:16 UTC+2 (s:www.test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (s:www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneelrivacy)--------------------------------Cet e-mail provient de Mega.[WV6MMM-DYDZ]

Mega

Naar: C. H.

24/07/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform