Beste, We hebben meermaals contact met Mega en Fluvius gehad, maar we botsen tegen heel hoge muren.Ter info: We hebben nog een terugdraaiende meter, wel jammer genoeg nog een dag en nachtteller.We hebben eind 2020 zonnepanelen geplaatst ( dus sowieso al spijt dat ineens de terugdraaiende meter al na 4 jaar zal stoppen).We waren klant bij Watz en zijn overgegaan naar Mega. Daar begon de ellende:Volgorde van de gebeurtenissen • 21/12 Meterstanden doorgegeven aan Mega: Dag: 9 963 kwh (stand meteropname 26 april 2021: 10 130kwh dus -167kwh)Nacht: 10 228 (stand meteropname 26 april 2021: 10153 kwh dus + 75kwh)• Mega negeerde onze meterstanden en gaf dit door aan Fluvius en Watz:Dag: 10 948 kwh (stand meteropname 26 april 2021: 10 130kwh dus – 818 kwhNacht: 11 146 kwh (stand meteropname 26 april 2021: 10153kwh dus – 993 kwh)Dat was hun geschat verbruik.• Totaal betaald door ons aan Watz van 26/04/2021 tot 21/12/2021: 784,80 euro (voorschotten) + 264,82 (eindafrekening) = 1049 euro (terwijl we eigenlijk geen verbruik hadden. We dachten toen nog dat we pas na een jaar opnieuw een meteropname kregen dus hoopten we op die manier nog wat te recuperen. Nu blijkt ineens dat Fluvius in april al meteropnames gaat doen.• Dan heeft Mega ons contract niet onmiddellijk in orde gemaakt dus hadden we zonder het te weten Fluvius als noodleverancier. Aan Fluvius betaalden we 110,08 euro voor elektriciteit van 21 december 2021 tot 11 januari 2022.Als er nu een meteropname gebeurt in april, krijgen we dan van Fluvius ook nog iets terug? Onze meterstand klopte toen ook al niet, ook weer door Mega!• Vorige week kregen we ineens een voorschotfactuur van 643 euro van Mega. In paniek heb ik gebeld en toen kreeg ik iemand aan de lijn en die zei dat we helemaal geen contract meer hadden bij hen. Toen was het helemaal erg. Ze zei dat ons contract afgesloten was sinds 21 februari. • Ik heb dan in de namiddag opnieuw gebeld en de mevrouw die ik toen aan de lijn had zei dat we wel een contract hadden, maar het klantennummer dat ik gaf was anders dat hetgene dat zij zag. Ze is dan gaan kijken hoe dat kwam en ze kwam tot de conclusie dat ons vorige contract opgezegd was en vervangen door een nieuw (ze zegt voordeliger tarief ‘Super’ heet dat). Wij hebben hier niet om gevraagd en we denken dat we hierdoor weer schade lijden.Mogen zij dat zomaar doen zonder onze toestemming? Van contract veranderen? Dat zou betekenen dat we 1 keer in de 3 maanden een factuur krijgen voor gas en elektriciteit. Vandaar het hoge bedrag van 643 euro op de voorschotfactuur. • Doordat Mega ons ineens van contract heeft verandert (zonder onze toestemming) hebben we nu weer een afrekening gekregen voor gas en elektriciteit voor de periode van 12 januari tot 21 februari (41 dagen). Voor gas bedraagt de afrekening 246,32 euro. Weeral maar eens geschat door Mega:Dag: 11 209 kwh terwijl we gisteren 28/03/2022 op 9 720 kwh zaten.Nacht 11 463 kwh terwijl we gisteren 28/03/2022 op 10 361 kwh zaten.Toch een erg groot verschil.We moeten dus WEER betalen terwijl we eerder zouden moeten terugkrijgen. Onze vraag: stel dat Mega niet met terugwerkende kracht ons vorige contract gewoon wil verder zetten tot aan de meteropname in april, zijn we dan het geld dat we nu moeten betalen (249,32 euro) kwijt? Of moeten ze dat ook teruggeven als blijkt dat we meer stroom hebben opgebracht dan gebruikt, ook al is dat eerste contract afgesloten?• We willen dus ons originele klantennummer bij Mega behouden zonder afrekening.• Fluvius zegt dat ze een controle kunnen uitvoeren waardoor onze juiste meterstanden worden doorgegeven aan Mega. Waarom kan Mega nu niet gewoon onze klacht lezen en in orde maken.