Terug

Mega Afrekeningsfactuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Mega

08/10/2020

Beste,Op 1 augustus 2020 zijn wij naar de nieuwe energieleverancier Mega overgestapt en hebben de meterstanden naar Fluvius doorgestuurd. Begin september vroeg Fluvius via een brief om de meterstanden opnieuw door te sturen met vermelding: Ter info: de jaarlijkse meteropneming door Fluvius staat los van de meteropneming als u verandert van energieleverancier . Eind september stuurde Mega een afrekening met creditnota (de meterstand stond 200kWh lager dan bij de overstap) welke wij geweigerd hebben.Gevolgen: wij zullen de teruggestuurde elektriciteit opnieuw moeten betalen.Acties: heb een via e-mail Mega laten weten dat wij hiermee niet akkoord gaan. (contract van 1 jaar met voorschotfacturen)Mega heeft geantwoord:Telkens er nieuwe meterstanden worden doorgegeven door de netbeheerder Fluvius zijn we verplicht hiervan een nieuwe afrekening op te maken. Dit is nu dus ook het geval. Deze werkwijze wordt trouwens door elke leverancier aangehouden. Een afrekening volgt dus niet steeds exact een jaar na uw inschrijving maar kan ervoor ookgebeuren, op uw jaarlijks metermoment. Meer informatie hieromtrent vind u op de site van de netbeheerder Fluvius.Ik vind hierover niets terug op de site.Achteraf gezien vind ik de vermelding op de brief van Fluvius nogal vreemd.Dank bij voorbaat om dit even na te kijken.Vriendelijke groeten

Berichten (6)

Mega

Naar: C. V.

11/10/2020

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Mega Afrekeningsfactuur - (CPTBE01064926-60)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 8 okt. 2020 16:35 CEST--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[XZV8DM-LD9Q]

C. V.

Naar: Mega

28/10/2020

BesteIk begrijp niet waarom de voorschotfacturen werden teruggestort. Wij vragen voor dit 1-jarig contract, startend op 1 augustus 2020, slechts 1 afrekeningfactuur op het einde van het contract, rekening houdend met de cijfers die op 1 augustus 2020 werden doorgestuurd. Vriendelijke groeten

Mega

Naar: C. V.

31/10/2020

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Mega Afrekeningsfactuur - (CPTBE01064926-60)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 28 okt. 2020 11:05 CET--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[KZV356-L4R7]

Mega

Naar: C. V.

04/11/2020

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------IandC Leuven, 4 nov. 2020 16:27 CETBeste mevrouw Vanderdeelen,Zoals de netbeheerder aangeeft, gebeurt de jaarlijkse meteropname sowieso en dit elk jaar opnieuw en in dezelfde maand.Wanneer u van leverancier verandert, is er in feite een éxtra afrekening (om uw verbruik/kosten bij de vorige leverancier af te sluiten).Dit neemt niet weg dat de jaarlijkse meteropname nog steeds zal plaatsvinden.Voor mensen met zonnepanelen is het advies inderdaad om over te stappen in de maand van de jaarlijkse meteropname.U deed dit ongeveer, waardoor het effect erg klein is (183 kWh opbrengst op uw dagteller verloren).Op de website van de netbeheerder staat volgend advies en informatie: _Je verandert best op het moment van of zo dicht mogelijk tegen de jaarlijkse meteropname of jaarafrekening. Bijvoorbeeld: is je jaarlijkse meteropname in de maand maart (opnamemaand), vraag dan een leverancierswissel aan op 1 april. Bij een verandering van energieleverancier moet je namelijk de meterstand doorgeven en ontvang je een tussentijdse afrekening. Verander je van leverancier op een lukraak gekozen moment dan kan het zijn dat je één jaar geen voordeel hebt van de terugdraaiende teller. Je tussentijdse afrekening kan dan:_ - _een productieoverschot (opgebouwd tijdens de zomer) herleiden naar 0. Je verliest dan de 'te veel' geproduceerde elektriciteit._ - _een extra verbruik aanrekenen van een periode waarin je verbruik hoge lag dan je productie. Tijdens de wintermaanden verbruik je meestal meer elektriciteit dan je zonnepanelen kunnen opwekken._Mega kan helaas niets veranderen aan het feit dat deze tussentijdse afrekeningscreditnota omwille van de jaarlijkse meteropname diende te volgen.Intussen blijven we beschikbaar voor al uw vragen.We wensen u nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,Tom✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u)Contacteer ons* * *--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[XZV8DM-LD9Q]

Mega

Naar: C. V.

19/11/2020

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Mega Afrekeningsfactuur - (CPTBE01064926-60)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 16 nov. 2020 11:33 CET--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[Q5VOLD-2ZYP]

Mega

Naar: C. V.

17/12/2020

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------IandC Leuven, 17 dec. 2020 18:16 CETBeste mevrouw Vanderdeelen,Er is steeds een jaarlijkse meteropname, in een vaste opnamemaand. Voor uw adres is dit in de maand september.Hierdoor zal u na deze meteropname sowieso een afrekening ontvangen bij uw leverancier.Ofwanneer u overstapt, heeft geen impact op de jaarlijkse meteropname. Die gebeurt namelijk sowieso.Wanneer u van leverancier verandert, dient er een extra meteropname (en slotafrekening) te volgen om het verbruik op te splitsen tussen uw vorige en nieuwe leverancier.In feite is de slotafrekening dus de 'extra' afrekening.Inderdaad kan een extra afrekening (en dus kortere afrekeningsperiodes) nadelig zijn in het geval van zonnepanelen.Het algemene advies is dan ook om tijdens de opnamemaand van leverancier te veranderen.Op de website van de netbeheerder vindt u meer informatie: s:www.fluvius.be/nl/thema/zonnepanelen/veranderen-van-energieleverancier.U begrijpt dat hier helaas niets meer aan veranderd kan worden.We hebben ook goed nieuws: u kan bij ons hernieuwen of tussendoor kosteloos uw Mega-tarief veranderen, zonder dat dit voor een extra afrekening zorgt!Intussen blijven we beschikbaar voor al uw vragen.We wensen u nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,Tom✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u)Contacteer ons--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[Q5VOLD-2ZYP]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform