Terug

Meermaals weigert transportfirma te leveren

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. H.

Naar: IKEA BELGIUM

08/01/2024

Beste, ik bestelde op 13/11 verschillende goederen, waaronder het grootste deel kasten bij IKEA. We kozen ervoor om deze te laten leveren op de eerste verdieping. Extra kost voor levering eerste verdieping: €179 Dag van levering komt de transporteur toe met de melding dat ze de goederen niet op de eerste verdieping willen afleveren, wegens pakket te zwaar. Ze namen heel de bestelling terug mee. We namen contact op met de ikea klantendienst en zij stelden voor om de levering op te splitsen in 2 delen zodat de te leveren goederen zeker niet 500 kg overschreden. Deze zouden geleverd worden op 4 en 5 december. We kregen een kredietnota en nieuwe factuur van IKEA. Ook hiervoor namen we contact op met de klantendienst. Zij zeiden ons dat wij niets moesten doen, dat de betaling gewoon wordt overgeboekt en de kredietnota en factuur voor intern gebruikt zij . Levering 4 december: na een hele dag te wachten bleek de levering niet door te gaan omdat de betaling niet werd voldaan. Terug contact met klantendienst. Dit bleek een intern probleem in het programma. Ook deze levering wordt weer uitgesteld naar een latere datum: 12december. Levering 5 december: transporteur komt toe. En wil de bestelling weer niet levering wegens te zwaar gewicht. Terwijl deze zeker NIET meer dan de maximale toegestane gewicht betreft. Ze nemen de goederen alsnog weer mee. Ook de ikea klantendienst bevestigt dat deze levering gewoon had moeten doorgaan. Hun oplossing: transporteur gaat contact opnemen om een nieuwe levering te plannen. Transporteur belt en krijgen te horen ‘u was niet thuis bij het aanbieden van de levering’. Duidelijke uitleg gegevens dat men niet wou leveren. Het antwoord: ik bel u zo meteen terug. Uiteraard niemand meer gehoord. Deze 3 leveringen hebben ons reeds handen vol geld gekost. 3 verlofdagen moeten nemen als zelfstandige + de tijdverspilling om met de klantendienst contact op te nemen én nog steeds geen geleverde goederen of oplossing.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform