Terug

Meerdere annulatiefacturen dd 06/06/2023

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: Eneco

08/06/2023

Geachte, vandaag ontving ik meerdere annulatiefacturen en nieuwe facturen waaruit blijkt dat ik plots 2268 euro zou moet bijbetalen. De opgeven factuur gaat over een eindafrekening van het jaar 2021 waarbij ik in april 2022 geld teruggestort kreeg. Nu wordt dit plots herberekend en zou ik enkel voor deze factuur 709 euro zou moeten betalen. Dan zijn er nog volgende facturen 149011145915 en 149011145918 en 149011145911 met als resultaat een totaal van 2268 dat eind juni van de rekening gehaald zou worden. Er is nergens een begeleidende brief met uitleg bij en bij het bekijken van de reeds betaalde facturen en eindafrekening van het jaar 2021 staat vermeld “De prijzen zijn geldig op het moment van de factuurdatum. Deze kunnen evolueren. In onze berekeningen gebruiken we altijd de prijzen die van toepassing zijn op de betrokken periode” Dus begrijp ik niet waarom er herberekeningen gebeuren in 2023 op facturen die reeds meer dan een jaar vergoed werden. De tussentijdse facturen zijn ook steeds tijdig betaald. Mag ik vragen dat dit alles opnieuw grondig nagekeken wordt en dat er een degelijke uitleg komt ipv enkel de facturen te versturen, Mvg C.

Berichten (1)

Eneco

Naar: C. D.

20/06/2023

Beste,Bedankt voor je vraag in verband met je jaarafrekening. Uit nazicht zie ik dat er annulaties zijn uitgevoerd maar dat je nieuwe afrekening nog niet iets opgemaakt. Ik heb dit doorgegeven aan de bevoegde dienst zodat ze dit verder kunnen nakijken voor jou. In tussentijd staat er een blokkering op je dossier zodat er geen kosten kunnen aangerekend worden tot dit is opgelost. Ik blijf dit persoonlijk opvolgen en van zodra ik meer nieuws heb breng ik je verder op de hoogte.Met vriendelijke groeten,TomException complaint polyvalent medewerkerCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform