Beste, In december 2021 zijn we een contract aangegaan met Eneco voor gas en elektriciteit (Aardgas Flex en Zon&Wind Flex). Deze gingen ingaan vanaf 01/01/2022. Het contract voor aardgas is effectief bij Eneco gestart op 01/01/2022, maar het contract voor elektriciteit is op datum van 19/09 nog steeds niet overgezet. Ik heb hiervoor meermaals contact gehad met de klantendienst (zie documentatie) en een miscommunicatie heeft ervoor gezorgd dat we 12 euro extra aanmaningskosten hebben aangerekend gekregen (die ons nog steeds niet zijn terugbetaald, in tegenstelling tot wat was gecommuniceerd door de Eneco-medewerker). Op 17/02 kreeg ik bevestiging van Eneco dat beide contracten probleemloos waren opgestart op 01/01/2022. We bleven echter facturen ontvangen van onze vorige leverancier (Mega) voor elektriciteit en ik heb zelf contact moeten opnemen voor de overstap. Sinds maart 2022 ontvangen wij geen facturen meer voor elektriciteit van Mega en sinds juni ontvangen we ook geen facturen meer van aardgas van Eneco, nadat ik had gevraagd om het torenhoge voorschotbedrag proportioneel te herberekenen ifv ons verbruik. Het is ook nog steeds niet mogelijk om ons voorschotbedrag zelf aan te passen op de klantenzone van Eneco. Het is ons momenteel niet duidelijk van welke leverancier we elektriciteit ontvangen na contact bij Mega in maart, was het contract daar op het punt om afgesloten te worden. Dit nogmaals navragen via de telefoonlijn van Eneco blijkt onmogelijk: de wachttijden zijn erg lang en de telefoon wordt regelmatig opgehangen. Op onze laatste mail van 30/05/2022 met de vraag over de stand van zaken van ons elektriciteitscontract wachten we nog steeds op antwoord (maar kregen we ironisch genoeg een mail om het onbestaand antwoord op onze vraag te evalueren!).We vrezen dus niet enkel voor een lastige afrekening door ontbrekende facturen, maar hebben door het ontbrekend elektriciteitscontract ook nog geen eurocent injectietarief mogen ontvangen van de energie die we geproduceerd hebben met onze zonnepanelen. Dit was nochtans één van de criteria om over te stappen naar Eneco en er werd ons in december 2021 door de Eneco-medewerkers verzekerd dat dit meteen in gang ging treden met het aansluiten van het energiecontract op 01/01/2022. In ons initieel contract dat we in december ontvingen, hebben we ook injectietarieven meegekregen. Op datum van 19/09 hebben we al 2069 KwH op het net geïnjecteerd sinds 1 januari 2022 en nog geen vergoeding voor ontvangen.Concreet vragen wij dus om: - Het contract voor elektriciteit zoals bepaald in ons contract definitief over te zetten- De injectietarieven sinds januari 2021 waarop wij recht hebben te ontvangen- Onze energiekosten voor gas en elektriciteit via voorschotten te betalen (zoals bepaald in ons contract) die proportioneel zijn met ons werkelijk verbruik.We betreuren dat we zoveel tijd en energie aan deze kwestie hebben moeten spenderend zonder dat er tot nu toe een oplossing is gekomen. Het betreft echter een simpele overgang van contract van de ene leverancier naar de andere en het respect van het contract dat we met Eneco zijn aangegaan in december 2021. In tijden waar de energiekosten net zo hoog oplopen, betreuren we ook dat onze investering in zonnepanelen nog niet vergoed is door het injectietarief waar wij recht op hebben.Wij danken u voor een efficiënte en tijdige behandeling van ons verzoek.