Terug

Meer dan 12u vertraging

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. M.

Naar: NMBS

12/10/2023

Ik heb een NMBS ticket voor een reis van Augsburg (D) naar Leuven. Op vrijdag 6 oktober wil ik de ICE in Augsburg nemen naar Frankfurt om daar over te stappen op de ICE naar Brussel. De ICE uit Augsburg heeft vertraging waardoor ik mijn aansluiting in Frankfurt zal missen. Het helpcenter in Augsburg stelt voor naar Keulen te rijden en daar een hotelvoucher te vragen. Ik reis naar Keulen maar de trein heeft 1 uur vertraging en komt aan na 21u wat het sluitingsuur is van het Reisezentrum. Ik rij door naar Aachen omdat hotels in Keulen te duur zijn. Ik betaal zelf mijn hotel (66,70EUR, zonder voucher). De volgende dag (zaterdag 7) wil ik om 8u21 mete de ICE naar Luik rijden. Deze trein vertrekt niet door een technische probleem. Het loket in Aachen wil geen compensatie geven voor de vertraging omdat ik een NNMBS ticket heb. Zij stellen voor met de NMBS trein tot Welkenraedt te rijden en van daar verder. In Welkenraedt wordt de trein vervangen door een bus naar Verviers door werken aan de sporen. De aansluitende bus is te klein voor alle gestrande reizigers waardoor deze planning ook weer in het water valt. Ik dien klachjt in bij de NMBS maar tot op heden heb ik nog geen antwoord gekregen.

Berichten (2)

NMBS

Naar: K. M.

17/10/2023

BesteWij hebben uw aanvraag, betreffende de aanvraag van meneer Meerbergen, goed ontvangen.Op06 oktober 2023 had hij vertraging tijdens zijntreinreis vanAugsburg Hbf naar Leuven.We begrijpen dat dit geen aangename situatie voorhem was. Onze oprechte excuses voor de hinder diehij hierdoor ondervond.We bieden u graag een compensatie aanDe klantontvangt van ons binnen de 2 weken81.75 euro op uw bankrekening. Dit is 50% van de prijs van uw ticket en de zitplaatsreservering van Augsburg naar Frankfurt alsook de integrale terugbetaling van de zitplaatsreservering van Frankfurt naar Luik.De beslissing betreffende de hotelkosten valt onder de verantwoordelijkhied van DB. Kunt u aan de klant vragen om ons het hotelfactuur te bezorgen? Van zodra wij dit ontvangen,maken we het dossier over .Ga voor meer informatie naar onze pagina over de voorziene compensaties bij vertraging.We zijn er voor uHebt u nog vragen? Reageer gerust en we antwoorden zo snel mogelijk.U kunt ons ook alle werkdagen van 8u.30 tot 14u bereiken op +32 2 607 20 25.Tot binnenkort, in de trein.BesteIris VanuytrechtCustomer Care AssistantMarketing SalesB-MS. 1425+32 2898 19 20 iris.vanuytrecht@nmbs.be www.nmbs.be10-14 B-MS.1425 Hallepoortlaan 40, B-1060 BrusselNationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) NV van publiek rechtFrankrijkstraat 56 1060 Brussel BTW BE 0203.430.576 RPR BrusselAls NMBS hechten wij veel belang aan de tevredenheid van onze klanten, mogen wij u daarom vragen om even de tijd te nemen en de onderstaande enquete volledig te doorlopen.Om deze bijlage te kunnen openen dient u Acrobat Reader te installeren ':get.adobe.com/reader/'.Uw privacy is belangrijk voor ons en we doen dan ook al het nodige om deze te respecteren. Uw persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden door NMBS, NV van publiek recht (Frankrijkstraat 56, 1060 Brussel) en haar onderaannemers. We bezorgen uw gegevens nooit zonder uw toestemming aan derden die deze zouden gebruiken om hun eigen producten of diensten aan te prijzen. Meer informatie*** IRecNo:[] SrvReqNo:[82302373] SubjNo:[26598260]: Deze lijn niet verwijderen aub ***Oorspronkelijke tekst

K. M.

Naar: NMBS

27/10/2023

Beste NMBS,Bedankt voor uw antwoord. Ik heb ondertussen uw tegemoetkoming ontvangen, waarvoor dank. U vindt de factuur van het hotel in bijlage.Vriendelijke groeten,Karl Meerberegen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform