Terug

Media Markt wil product niet omruilten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: MediaMarkt

16/11/2022

Beste,ik kocht twee weken geleden een PS5 bundel aan bij Media Markt in Machelen. Ik betaalde hiervoor €677,00.Bij de bundel zaten enkele producten inbegrepen zoals een extra controler, een headset, een dockingstation voor de controllers en het spel FIFA '23. Ik heb deze aankoop gedaan in de veronderstelling dat ik de bijgeleverde producten naar gelang kon omruilen voor store credit aangezien maar bij het navragen aan de verkoper ter plekke was dit niet mogelijk.Er is me gezegd dat het hier ging om een 'officiële PS5 bundel' die samengesteld is door SONY zelf en in overeenkomst met Media Markt verkocht mag worden in hun fillialen. het probleem begint hier alDit is geen officiële PS5 bundel samengesteld door SONy anagezien de headset en het dockingstation van Steelseries en Qware zijn. Ik heb dit aangebracht bij de verkoper waarop deze meteen op zijn woorden terug kwam en met bevestigde dat ht hier inderdaad niet om een PS5 bundel ging die door SONy samengesteld was maar om een bundel die Media Markt samengesteld heeft om zo, hopelijk, producten van de hand te doen waar zij anders niet vanaf geraken.Ik heb dan ook wat research gedaan oip hun site en de verschillende verkoopsvoorwaarden doorbladerd tot ik tot de vaststelling kwam dat er geen specifieke verkoopsvoorwaarden gekoppeld zijn aan bundels.Dan ga ik er dus van uit dat de algemene verkoopsvoowaarden gelden die zijn publiceren op hun website waarbij staat dat zij, Media Markt, mij als klant in de recht stellen om producten binnen de 14 dagen gratis om te ruilen of te retourneren.De verkoper heeft me er toen opgewezen dat dit helaas niet mogelijk was omdat de bundel zo is samengesteld dat bepaalde producten met kortingen worden aangeboden en dat de bundel in zijn geheel gefactureerd wordt.Dit heb ik dan ook even onderzocht en dat betekent dat, mocht dit het geval zijn, ze deze bundel hadden moeten publiceren op hun website of in de winkel en er duidelijk bij laten zetten dat het hier om een actie of een aanbieding gaat waarbij men een goekopere prijs betaald als men de bundel koopt dan alle producten appart.Dit is tevens nooit gebeurt waardoor de bundel dus als een normale aankoop gezien word.Als de bundel een 'normale' aankoop is heb ik het recht als klant een product uit de bundel om te ruilen zonder de hele bundel terug te moeten geven.Bij de bundel ben ik ook nooit op de hoogte gebracht van de verlaagde prijzen van bepaalde producten binnen de bundel waardoor ik dus misleid ben ten gewinste van Media Markt.als u op hun Facebook pagina gaat kijken kan u de reclmae zien staan voor de PS5 bundels maar daar staat duidelijk niets bij van een aanbieding of promoties en dergelijke. dit is dus misleiding van de klanten.Ik heb voorgesteld om bepaalde producten in te ruilen voor store credit zodat ik genoodzaakt ben het geld bij hun te spenderen maar dat willen ze ook niet.Ik heb sindsdien met niemand kunnen spreken. aan de telefoon willen ze me niet helpen aangezien ik het product fysiek in de winkel heb gekocht dus ik ben een beetje aan men lot overgelaten.Kan u mij helpden deze zaak te beimiddelen met Media Markt? ik kan u de nodige bestelbonnen en de facturen bezorgenAlvast Bedankt.Kr,Maxime

Berichten (5)

MediaMarkt

Naar: M. D.

22/11/2022

Beste,Wij hebben een feedback gevraagd aan de winkel en komen bij u terug zodra wij meer nieuws hebben.Met vriendelijke groetenNathalieComplaints TeamMediaMarkt BelgieBelgique

M. D.

Naar: MediaMarkt

24/11/2022

Beste,Ik heb nog steeds geen feedback gekregen.Kr,Maxime

MediaMarkt

Naar: M. D.

26/11/2022

Beste,In onze algemene voorwaarden staat er "Bestaat je aankoop uit een gezamenlijk aanbod/bundel, dan geldt de melding van retour voor alleproducten uit het gezamenlijk aanbod/bundel."Met vriendelijke groetenNathalieComplaints TeamMediaMarkt BelgieBelgique

M. D.

Naar: MediaMarkt

26/11/2022

Beste,Kan u mij de paragraaf vermelden waar dit staat en welke bladzijde in uw algemene verkoopsvoowaarden? En onder welke rubriek? Ik heb die nergens zien staan. Kr,Ontevreden klant :)

MediaMarkt

Naar: M. D.

26/11/2022

Beste, Je kunt deze paragraaf terug vinden in onze algemene voorwaarden van 14/10/2022 onder de rubriek 'Retour' onder wat zijn de retourvoorwaarden van MediaMarkt Hier is de link MediaMarkt Voorwaarden OnlineMet vriendelijke groetenNathalieComplaints TeamMediaMarktBelgieBelgique


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform