25 Juni 2024,
Betreft: KLACHT EEN CONSTRUCTIE FOUT, nl. Het bovengewicht is los gekomen van de trommel van de wasmachine !
Ref.: Media Markt herstelling GZL60113515 / ELECTROLUX Ticket-ID 1000477666
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij dien ik een klacht in naar aanleiding van de aankoop van een AEG-wasmachine bij uw winkel. Het ordernummer van deze bestelling was 9265302.
Op 08 Juli 2021 heb ik bij u een wasmachine (t.w.v. €479 - AEG/Type L7FBE84W C/EAN 7332543505371/ MediaMarkt Ref:GZL60113515 / ELECTROLUX Ticket-ID 1000477666) besteld en deze werd bij ons afgeleverd met 10 jaar garantie.
Meer specifiek, het toestel werd na maar een kleine 10-tal wasbeurten defect en er bleek later dat het toestel met een constructie defect werd geleverd.
De technieker van ELECTROLUX Repair (ELECTROLUX Ticket-ID 1000477666) had dan ook vastgesteld dat er inderdaad aan de achterkant het bovengwicht van de trommel was losgekomen wat inderdaad duidelijk een fabricage fout is.
Het toestel geeft ook een foutcode aan en wilt voor de rest niets doen. Er werd door ELECTROLUX beslist om een ‘Commerciele Voorstel” aan te maken!
MediaMarkt en Electrolux werden meerdere keer op de hoogte gebracht met duidelijk en gedocumenteerde communicatie (Zie mailsverkeer in bijlage) .
Tot onze grote ergernis, en ondanks talrijke aanmaningen, is er sinds ons laatste contact met MediaMarkt en Electrolux op 23/12/2023 niets ondernomen om dit probleem tijdig op te lossen.
Wij zitten tot nu toe ZONDER wasmachine en in een zeer onaangename en ondraagelijk situtie (we zijn verplicht om naar de wassalon te gaan).
Het is onaavaardbaar dat wij, na meerdere malen via mail en ter plaats contact te hebben opgenomen, nog steeds geen enkele vooruitgang zien in het afhandelen van onze klacht.
Er werd ook ons vezekert door AEG en Electrolux dat dit niet langer dan een maand zou duren. Dit getuigt van een ernstig gebrek aan respect en professionalisme richting jullie klanten.
Gezien de ernst van deze situatie en het feit dat uw nalatigheid blijft aanhouden, zijn wij en vastberaad om ons recht te laten verdedigen en genoodzaakt om een klacht in te dienen bij de Ombudsman-handelaar (samen met Test-Aankoop) om ze hiervan op de hoogte te stellen. Het is beschamend dat wij tot deze maatregel moeten overgaan, maar uw volledige gebrek aan actie laat ons geen andere keuze.
Wij eisen per direct een volledige terugbetaling van €479 voor de defecte machine.
Wij vragen ook u dit onmiddellijk en zonder verder uitstel in orde te brengen.
Wij verwachten dat u dit probleem direct oplost, anders zullen wij verdere juridische stappen ondernemen om via Ombudsman-Handel onze rechten te beschermen.
In het licht van het bovenstaande, verzoeken wij onmiddelijk terugbetaling van de aankoopprijs.
Graag ontvang ik, aub, binnen 15 dagen na ontvangts van deze mail een reactie van u.
Groeten,