Geachte heer,Op 25/2/21 tekende ik een bestelling bij jullie Mercedes-Benz garage Hedin Kontich. De chipproblematiek is toen uitvoerig besproken. Door overname van mijn huidige auto mocht ik maar 4500 kilometers doen, èn onderhoud laten uitvoeren. De nieuwe auto was voorzien voor de vakantieperiode, bij invullen contract was de periode al ruimer tot 31/8. Voor de levering ben ik tot op heden uitgebreid aan het lijntje gehouden, volgens Hedin Kontich waren er geen problemen bij Mercedes-Benz enkel bij andere autofabrieken. Ik ontving na aandringen verschillende productiedata en beloftes, zonder resultaat. Op 3 september kreeg ik een mail dat de auto zonder dashcam zou geproduceerd worden wegens chip tekort. Na een ongevalletje vorig jaar besloot ik een nieuwe auto aan te schaffen mèt deze optie. De verkoper D. zou mij 15 september contacteren, dat gebeurde 23 september, toevallig na mijn bezoek aan Hedin België op 22 september.Bij Hedin in Sint-Niklaas sprak ik de Heer D. S. die op een kwartier alle info kon geven. Mercedes liet de garage Kontich op 13 juli weten dat de auto zonder dashcam zou geproduceerd worden. De auto staat voor verdere chip-afwerking in Duitsland, er is niet geweten wanneer deze zal vrijgegeven worden. (Zelf wil ik geen nieuwe auto inschrijven in het laatste kwartaal, wegens afschrijving op twee of drie maanden) Indien ik wens kan er een nieuwe bestelling geplaatst worden voor een andere auto, productie februari 22, levering half april 22 mèt prijsgarantie gaf Mr. D. S. mee. Dit staat op het contract. Het was de bedoeling dit binnenskamers te regelen, Mr. D. S. was correct in de omgang, verkoper D. V. B. niet. De garage Kontich heeft nagelaten deze productie info door te geven, Zonder dashcam géén nieuwe auto. Met die info had ik normaal gebruik van mijn eigen auto kunnen maken tijdens de zomer., familie bezoek, de jachthaven enz.Bovendien had Mercedes een nieuwe prachtig 200d CLA SB (vorig model) in aanbieding half augustus die mij zeer kon bekoren en hierdoor aan mijn neus is voorbij gegaan. Daags na mijn bezoek aan Hedin Sint-Niklaas miste ik verschillende opeenvolgende oproepen van Mercedes Kontich. Ik dacht dat het de verantwoordelijke was. Het was D. de verkoper, op een zeer onaangename manier kreeg ik te horen dat ik ‘beter' de gemaakte auto zou afnemen.De dashcam zou in mindering gebracht worden zoals eerder meegedeeld, voor 200 € kon ik trouwens een andere laten plaatsen … of de auto zou aan een andere klant verkocht worden. Op 8 september liet ik schriftelijk weten de bestelling te weigeren zonder de optie. Voor het geleden ongemak ik zat verplicht bijkomend zes maanden thuis en kon amper gebruik maken van mijn huidige auto, er was géén enkele communicatie, géén enkele verontschuldiging …. vroeg ik een compensatie. Helaas, is er sprake van heirkracht ??? (de chipproblematiek was bij ondertekening al gaande èn besproken) er is geen compensatie mogelijk. Eindigend met aandringen om toch de huidige auto te aanvaarden. Twee dagen later ontving ik een mail van de verkoper met opsomming van de mogelijkheden.Met de verkoper moet ik niets meer te maken hebben, dat gaf ik reeds aan in Sint-Niklaas.Bij een verkoper-klant relatie is er een wederzijds respect nodig.Gemaakte afspraken worden nagekomen, communiceren werkt.Géén enkele belofte van de verkoper is waargemaakt ….De nagestuurde folder niet, de levering niet, de feedback niet !Wanneer het misloopt moet een wederzijds compromis kunnen.Beleefd blijven is nooit verkeerd, afdreigen wèl.Er is geen sprake van heirkracht, wel marktproblemen.Iedereen kan fouten maken, dit is nalatigheid, mensen zeggen dan sorry.Bij een Mercedes verdeler verwacht men een behandeling conform de merkuitstraling.Graag had ik een oplossing gezien.