Terug

Malafide verkopers

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. A.

Naar: EasyGo Benelux

16/03/2021

HalloEerst wil ik de mensen afraden om ook maar iets bij deze top oplichters te kopen. Jullie gaan hier groot spijt van krijgen neem dat maar van mij aan en de andere 2 klachten die jullie kunnen terugvinden op test-aankoop. De klachten vinden jullie terug door op google te type 'klachten over easygo benelux'. Dus op de site staat het vol met zogezegd tijdelijke promoties en kortingen maar dit is alles behalve het geval. 2 maanden na ik de step heb gekocht is deze nog even duur als toen.Op 31/01/2021 bestel ik mijn easgy go max 30+ step die niet wilt verbinden met 4 verschillende Samsung smartphone's. Met iphone lukt deze wel maar ik gebruik geen iphone. Easygo Benelux weigert dit te geloven ondanks de bewijzen die ik heb gemaakt. Ook vertellen ze niet welke app je hoort te gebruiken. Op de step heb je een barcode die je kan scannen om de app te dowloaden. Als deze niet werkt dan krijg je een andere van deze malafide verkopers in de hoop dat die werkt anders heb je dikke pech.Na paar weken stuur ik ze deze terug omdat ik het heb gehad met hun leugens en excuusjes. Op 03/03/2021 Ik stuur mijn pakket dus terug zoals ik ze heb ontvangen en in de originele doos. op 09/03/2021 ontvang ik deze terug. Ik contacteer Easygo Benelux hierover. Hun reactie is 'omdat de verpakking beschadigd is en de step niet goed in de verpakking zit', hebben zij de retour geweigerd en gaan ze deze ook niet meer aanvaarden. Dit is gewoon eerste klas oplichterij. Deze excuus gebruiken ze niet voor de eerste keer. Op 04/06/2020 maakt S.V. op test aankoop dezelfde klacht. via chat laten ze weten dat de step niet goed in de doos zat en via email zeggen ze dat wanneer ze een pakket weigeren omwille van beschadiging dat ze deze niet kunnen en niet mogen openen. Wanneer ik ze op deze verschillende reactie aanspreek krijg ik als antwoord dat zij via het gat dat even groot is als een kom de inhoud van de doos hebben doorzocht en kunnen zien dat de step is beschadigd en deze ook verkeerd in de doos zat!!!!!!Ik heb nog nooit zo veel onzin gehoord dan dat ik van hun heb moeten aanhoren. Dus mensen in alle eerlijkheid afstand nemen van Easygo Benelux en laat het andere weten. Ik heb alle email verkeer en bewijzen. Bij interesse dan hoort ik het wel via test-aankoop

Berichten (1)

EasyGo Benelux

Naar: Y. A.

16/03/2021

Beste,Wij gaan eenmaal duidelijk het werkelijke verhaal uitleggen en dan laten wij het hierbij. Want wij hebben voldoende tijd verspeeld aan deze klant. Wij hebben inderdaad promoties staan op onze website en dat maken wij ook zelf uit of en hoe wij dat doen. Wij verplichten de klant verder tot niets en bepaalt de klant dus zelf of die wat aankoopt of niet.Het probleem dat de klant niet kan verbinden met de step is niet het probleem in de step maar een instelling in de telefoon, wij hebben dit meerder malen de klant uitgelegd maar de klant krijg dit niet voor elkaar. Dit is geen productiefout maar simpel weg een instelling in de telefoon. Klant heeft overigens ook in de mail bevestigd dat het wel een keer lukte met een andere telefoon.Wij hebben meerdere malen aangegeven dat het niet nodig is om de step retour te sturen om zo onnodige kosten te voorkomen, aangezien dit zeker niet om een storing ging.Klant heeft toch de step op eigen initiatief retour gestuurd en dat is prima, maar wij zijn uiteraard niet verantwoordelijk hoe wij een product terug retour ontvangen van een klant.Bij ontvangst zagen wij meteen een zeer groot gat in de doos (zie foto in bijlage) die is gebruikt voor het retour zenden wij konden duidelijk zien en voelen dat de step niet juist is verzonden met daarvoor de voorbestemmende bescherming en dat de step hierdoor beschadigd was (step komt voor een gedeelte door het grote gat), wij hebben om die reden de retour geweigerd aangezien deze niet aan de retour voorwaarden voldoet en door valschade de garantie volledig is komen te vervallen (algemene voorwaarden).Wij hebben netjes medegedeeld aan de klant dat als deze het niet zo heeft verzonden wij alle medewerking verlenen om een schadeclaim in te dienen bij de bezorgdienst (DPD). Klant ging na lang discussiëren hier mee akkoord aangezien wij meerdere malen aangaven dat wij niet verantwoordelijke zijn hoe wij van een klant een product terug retour ontvangen.Nu heeft de klant een klacht aangemaakt bij DPD en deze geven aan dat het pakket is afgeleverd bij ons (om die reden wordt claim van klant afgewezen) terwijl wij het hebben geweigerd en de klant ook al heeft bevestigd deze terug te hebben ontvangen, klant heeft dus het idee dat er niets te halen val bij DPD en wijst het vingertje weer naar ons toe, terwijl wij werkelijk hier niets aan kunnen doen. DPD heeft in dit verhaal niet juist gehandeld en is hier verantwoordelijk voor, klant heeft op eigeninitiatiefhet retour gezonden en om die reden het moet aankaarten bij DPD (klant is de verzender) wij kunnen alleen de klant helpen om te ondertekenen dat wij het pakket beschadigd hebben ontvangen en wij dit meteen hebben geweigerd. De foto in de bijlage is gemaakt in de bus van DPD toen wij het pakket meteen hebben geweigerd.Wij hebben ook aangegeven dat als klant het niet eens is met ons dat deze een klacht mag aanmaken of het bij de rechter mag laten komen, want wij hebben bewijs dat wij juist hebben gehandeld en dat de verantwoording niet bij ons ligt maar bij zichzelf en/of DPD. Wij begrijpen dat dit een zeer vervelende situatie is voor klant en om die reden willen wij nog steeds ondanks de klant ons op alle kanalen onterecht zwart maakt hem helpen om bij DPD een schadeclaim te krijgen. Meer dan dit kunnen en gaan wij niet doen omdat de verantwoording van dit verhaal simpelweg niet bij ons ligt.Wij hebben nu ons kant van het verhaal uitgelegd en hier laten wij het ook bij wij willen en gaan niet verder met jullie in discussie over dit probleem en mogelijke oplossing, want klant stelt de verkeerde verantwoordelijk voor zijn probleem. Klant weet al dat wij hem graag willen helpen tegen een claim bij DPD en meer kunnen wij niet aanbieden.Met vriendelijke groet,EasyGO-Benelux.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform