Terug

Malafide verkooppraktijk Switch/Celside

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Celside Insurance

18/04/2023

Hierbij mail vzn vandaag dinsdag 18 april 2023 naar Celside:Beste,Gelieve mij de bevestiging per mail door te sturen van de annulatie van de door jullie onrechtmatig toegeëigende diensten zoals de ‘buy back-SFAM’ domiciliëring onder mandaat BE237004. U zou mij gaan opzadelen met een ,nieuwe’ verzekering (een bedrag van 69,99€ die morgen van mijn rekening zou gaan) waar ik helemaal niet om gevraagd heb naar aanleiding van een mail die u mij een maand geleden zou toegestuurd hebben maar helemaal niet ontvangen heb, en derhalve ook niet op heb kunnen reageren of expliciet op zou goedkeuring hebben gegeven. Uw collega heeft in ieder geval vandaag de annulatie per telefoon bevestigd (telefoon 14/02/2023 om 14:32 - nummer 050/93.08.10). Gelieve dit ook schriftelijk per kerend te bevestigen.Bij verder onderzoek van het domicilieringsmandaat BE237004 blijkt nu dat jullie op dezelfde wijze sinds een aankoop van een apply iphone11 op 14/10/2020 bij Switch in Leuven op een evenzeer onrechtmatige wijze, mij hebben opgezadeld met een Celside verzekering comfort. We hebben géén goedkeuring gegeven voor het aangaan van een jaarcontract. Praktijken om een eerste maand gratis verzekering toe te zeggen, om dit vervolgens op factuur ongevraagd en dwingend te vermelden bij onze gsm aankoop en mij na de maand op te zadelen met een jaar verzekeringscontract, die jaarlijks stilzwijgend verlengd worden, zijn malafide verkooppraktijken. Bij de verkoop heb ik akkoord gegeven voor de gratis 1maand verzekering maar evenzeer expliciet mondeling aan de verkoper tijdens de aankoop zowel als achteraf telefonisch ná de verkoop van het toestel (opzegging kon ,eenvoudig telefonisch’ volgens de verkoper) de niet gewenste verzekering en opzegging ervan gevorderd. Het was allemaal in orde en het contract zou niet automatisch overgaan in een betalende verzekering. Echter door onzorgvuldigheid van mijnentwege, er van uitgaande dat het contract was opgezegd, ben ik hier vandaag pas achter gekomen.Bij deze zeg ik het bovenvermeld contract en domiciliëring op die ik nooit heb gewenst. Gelieve dit ook per kerend te bevestigen.Ik informeer mij verder over mijn rechten op terugbetaling van de geïnde bedragen via deze domiciliëring sinds 12 november 2020. Het gaat in totaal om 28 domiciliëringen, 2 van 5,9€ en 26 van 9,9€, of een totaal bedrag van 269,2€.Met vriendelijke groeten,Mathieu DelaeyDelaey Mathieu BVBA

Berichten (1)

Celside Insurance

Naar: M. D.

24/04/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform