Terug

maken beloftes en komen deze niet na

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

S. V.

Naar: TotalEnergies

20/09/2024

Al lange tijd klant bij total energies en nu al sinds een jaar en half loopt het daar scheef. Mijn voorschot stond altijd vast op 200 euro per maand zodat ik niet moet bijbetalen. Op een gegeven moment passen ze dit aan naar lager bedrag en ik vraag om dit hoger te zetten. maandelijks liep dit wel fout bij hun en het ene excuus na het andere. Ze annuleren dan zelf het voorschot, storten geld terug enz enz. Dan was er weer iets met zonnepanelen, dan denken ze weer dat ik digitale meter heb, eigenlijk alles wat mis kan lopen, loopt daar ook mis. Op een gegeven moment neem ik initiatief om toch te veranderen van leverancier omwille van groepsaankoop. Ze bellen mij dan op of ik niet wens te blijven. Ik antwoord hier nee op en leg het probleem uit. Ze willen toch tegemoed komen en gaan mijn tarief lager zetten, want dat kan, maar het zou nooit hoger meer kunnen worden dan huidig tarief EN ze zouden mijn voorschot ook op 200 euro laten staan. (ik krijg hier een korte schriftelijke email van op 05/04 op mijn vraag). Natuurlijk paar dagen later is het voorschot aangepast. Nu komt de eindafrekening, waar ze dan zelf maar wat op plakken en het zou berekend zijn volgens mijn digitale meter (terwijl ik analoge heb....). En ik vraag achter het aanpaste tarief of korting en waar dit vermeld staat. Ik krijg dan te horen dat je dit mogelijk is met mijn tarief en niet kan cumuleren. Echter werd dit beloofd. Ik betwist de eindafrekening tot ik opheldering krijg, maar ook daar krijg je geen antwoorden over. Ondanks de betwisting willen ze de procedure verder zetten. Ze willen ook geen duidelijk antwoord geven. Ze willen ook geen uitleg geven waarom ik toen gebeld werd met die belofte. Mijn inziens moet je een afspraak nakomen als je ze maakt en moet totalenergies eindelijk hun verantwoordelijkheid nemen en hun fouten rechtzetten. Een minimum zou wel mogen zijn dat ze hun klant dan contacteren en hun excuses aanbieden, maar zelfs dat krijg je niet.

Berichten (4)

TotalEnergies

Naar: S. V.

23/09/2024

Uw Referentie: E211987518Beste,Bij deze komen wij terug op onderstaande klacht.De klant had hier reeds al klacht voor ingediend bij de Ombudsdienst. Wij hebben over deze situatie ons standpunt reeds verzonden.De Ombudsdienst bevestigd dat ons standpunt geen onregelmatigheden bevat. Zij hebben hun dossier hiervoor ook afgesloten.Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,MaureenCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------Van: [klachten@test-aankoop.be]Verzonden: 20/09/2024 10:45Aan: support@totalenergies.beOnderwerp: maken beloftes en komen deze niet na‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D0Y033WA3.!500J603VewX:ref

S. V.

Naar: TotalEnergies

23/09/2024

Beste, Nee de vraag betreffende de tariefaanpassing beantwoorden jullie met "dat mag je niet cumuleren" terwijl een andere medewerker dit wel gezegd heeft. Hier nemen jullie geen verantwoordelijkheid. Een 2de vraag is hoe jullie dit berekenen, daar antwoorden jullie dat de digitale meter dit doorgeeft waarop ik jullie laat weten dat ik analoge meter heb. -> ook hier geen reply meer.

TotalEnergies

Naar: S. V.

26/09/2024

Uw Referentie: E211987518 Beste, Zoals reeds aangegeven heeft de klant al reeds het standpunt ontvangen en de ombudsdienst geeft aan dat er geen onregelmatigheden zijn. In verband met de tarieven werd de klant als reeds meegedeeld: Bij nazicht van uw dossier, zag ik dat je een variabel contract had via de groepsaankoop. In bijlage voeg ik de tariefkaarten toe zoals je had ingetekend. Hierop zie je voor gas een tarief van 5.97 eurocent per kWh en voor elektriciteit 17.82 eurocent per kWh voor de dagverbruiken en 13.36 eurocent per kWh voor de nachtverbruiken. De staratum van dit contract was 01/08/2023. Een variabel contract past zich aan naar de tarieven die op het ogenblik van activatie gelden, in dit geval was dat 15.26 eurocent voor de dagverbruiken en 11.45 eurocent voor de nachtverbruiken. Volgens de tariefkaart zou dit 17.82 eurocent en 13.36 eurocent zijn. Deze tarieven zijn gebaseerd op de Belpex_M, wat wilt zeggen dat ze maandelijks geindexeerd worden. Wij proberen dan ook om het voorschotfactuur zo gelijk mogelijk te houden, echter kan dit aangepast worden na een afrekening. Zoals bij jou het geval was op 02/10/2023, beide afrekeningen waren creditnota's, wat wil zeggen dat er teveel werd gefactureerd in vergelijking met het werkelijke verbruik. Na een afrekening worden de voorschotfacturen opnieuw berekend met het nieuwe gekende verbruik en de tarieven van dat ogenblik. Volledig vaste bedragen als voorschot bij een variabel contract is niet altijd mogelijk, dit kan altijd wijzigen door een update van de tarieven, na een afrekening, bij wijziging van verbruiken, ... Ik zie dat de klant een analoge teller heeft, het verbruik per periode wordt op basis van de curves van de overheid verdeeld. Wat reeds meegedeeld werd blijft van kracht dat de klant zijn ingegeven meterstanden op de klantenzone niet kunnen gebruikt worden voor de afrekening. De afrekeningen van de klant zijn correct opgesteld. Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Maureen Customer Services TotalEnergies TotalEnergies Power Gas Belgium Rue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUE www.totalenergies.be CONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately. --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 23/09/2024 13:30 Aan: support@totalenergies.be Onderwerp: Nieuw bericht van STIJN V ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D0Y033WA3.!500J603WLqB:ref

S. V.

Naar: TotalEnergies

27/09/2024

Beste, Waarom bellen jullie mij dan op met de vermelding dat er een goedkoper tarief is dan het huidige? Dit werd bevestigd op email door jullie. Als de groepsaankoop toch variabel is, en jullie zeggen dat er een goedkoper tarief is dat jullie gaan toepassen, waarom blijven de groepsaankoop tarieven dan gelden? Verder voor het voorschot, dit werd ook bevestigd dat het niet aangepast ging worden (wat jullie wel gedaan hebben). Dus concreet: in april is er een variabel tarief van toepassing, er is dan een lager tarief mogelijk, jullie passen dit aan, achteraf blijkt dit niet het geval te zijn en dat het niet waar is. (De ombudsman ging over het voorschot, maar daar ging het niet over het tarief en de aanpassing.). Mij is het niet duidelijk waarom jullie belden in april en waarom jullie deze belofte niet waar maken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform