Terug

Mail account geblokkeerd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. V.

Naar: Scarlet

19/03/2024

GeachteIk wil graag een klacht neerleggen tegen Scarlet, omdat de klantendienst weigert om mij te helpen bij een zeer belangrijk probleem.Ik geef eerst de context mee, daarna geef ik de issues weer, en daarna de gevolgen van de issues. Tenslotte geef ik de voorgestelde oplossing.CONTEXTScarlet heeft het bedrijf Tiscali overgenomen, en zo ben ik als klant bij Scarlet gekomen, met mijn e-mail account, dat nu een @scarlet.be account is.Mijn e-mail account bij Scarlet is nu (sinds 19/03/2024) geblokkeerd. Volgens de klantendienst van Scarlet is de account als spam geflagged.Ik heb aan de klantendienst op 19/03/2024 uitgelegd dat mijn account sinds 14/03/2024 gehackt is. Ik heb daarover eerder met de klantendienst van Scarlet gesproken, op 14/03/2024.Vandaag, 19/03/2024 heb ik dus contact gehad met de klantendienst die mij dus vertelden dat mijn account als spam geflagged is. Ik heb dus geen toegang meer tot mijn mail.Ik heb vandaag 19/03/2024 ook uitgelegd dat ik deze morgen, voor mijn @scarlet.be account geblokkeerd werd, berichten heb gezien van messages die vanuit mijn account verstuurd zijn (door de hacker) en die niet afgeleverd werden (omdat ze blijkbaar door de ontvanger als spam werden beschouwd).Op 14/03/2024 heb ik een nieuw e-mail adres gemaakt, van zodra ik wist dat mijn Scarlet e-mail gehackt was. Ik gebruikte mijn @scarlet.be als hoofd-email adres voor alle diensten (bancair, webwinkels, overheid,...)Sinds 14/03/2024 ben ik overal mijn @scarlet.be e-mail aan het aanpassen, maar dit vergt heel veel tijd, en het is nog niet helemaal gedaan.ISSUES- Om een e-mail adres aan te passen bij een leverancier, bank, website, ... wordt een bevestiging gestuurd naar het oude e-mail adres. Dit is nu dus geblokkeerd waardoor ik mijn oude @scarlet.be email-adres niet kan wijzigen, waar ik het nog niet gedaan heb- Het bovenstaande issue kan eenvoudig opgelost worden door mijn Scarlet e-mail account weer vrij te geven- De Scarlet klantendienst weigert mij te helpen omdat ik geen klantennummer heb.- Uw klantendienst weigert mij als klant te zien, omdat ik geen klantennummer heb. Daarom willen ze mij niet helpen.- Scarlet heeft mij nochtans als klant aangenomen, toen ze Tiscali en alle klanten van Tiscali hebben overgenomen- Het feit dat Scarlet aan die overgenomen klanten geen klantennummer heeft gegeven, wordt nu gebruikt als excuus dat ik geen klant ben, en dus niet geholpen moet worden- De klantendienst beweert dat het niet mogelijk is om mijn account vrij te geven, omdat ik geen klantennummer heb. Dit is onzin: mijn email account bestaat, en het is als spam geflagged. De technische dienst kan mij gewooon ontflaggen.- De klantendienst heeft mij vandaag geïnformeerd dat ze van die free accounts afwillen.- Scarlet heeft mij NOOIT geïnformeerd hierover. Heeft mij NOOIT gevraagd uit te zien naar een ander account.- Scarlet heeft mij NOOIT geïnformeerd dat ze geen dienstverlening meer willen geven voor de free accounts.GEVOLGEN VAN DE ISSUESDoor de weigering van Scarlet mijn account weer bereikbaar te maken, ben ik niet in staat mijn e-mail adres aan te passen op de resterende websites, leveranciers,...VOORGESTELDE OPLOSSING- Mijn e-mail account ontflaggen als spamAlvast om dit te willen bekijken.Met vriendelijke groeten

Berichten (3)

Scarlet

Naar: F. V.

26/03/2024

Beste,We hebben de klacht CPTBE01988821-30 in behandeling genomen.Ik schrijf u met betrekking tot uw e-mailaccount dat onlangs is geregistreerd als een bron van spam.Na een grondige evaluatie van ons beveiligingsteam, is gebleken dat uw account betrokken is bij het verzenden van ongewenste e-mails. Dit is in strijd met ons beleid en daarom hebben we maatregelen moeten nemen om de integriteit van ons e-mailsysteem te behouden.Helaas, het hier om een free-account betreft waarop geen mogelijkheid tot wijzigen van wachtwoord is, kunnen we uw account niet deblokkeren.Dit is een noodzakelijke stap om de veiligheid en betrouwbaarheid van onze e-maildiensten te waarborgen.Met vriendelijke groeten,Kim v.Scarletscarlet.beScarlet is een handelsmerk van Proximus nv van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel

F. V.

Naar: Scarlet

16/04/2024

GeachteU schrijft "Na een grondige evaluatie van ons beveiligingsteam ..." en dan herhaalt u wat ik al meerdere keren heb uitgelegd aan uw klantendienst, en ook nog eens in mijn klacht aan u, namelijk dat mijn account gehackt is, en dat er spam verstuurd werd.U weigert echter te antwoorden op een ander belangrijk punt van mijn klacht. Namelijk dat U, en niet ik, ervoor gekozen heeft om Tiscali en zijn klanten over te nemen, mij inbegrepen. Ik had daar niets over te zeggen. Ik was klant van Tiscali, en plots was ik klant van u. En plots beslist u eenzijdig om geen service meer te bieden. Zonder mij te verwittigen hierover. Ik heb dat moeten ondervinden toen ik een probleem had.U weigert ook om mijn eenvoudige voorstel uit te voeren: namelijk mijn paswoord veranderen zodat ik mijn email adres kan aanpassen bij alle firma's, websites, ....Dat kost uw firma 5 minuten werk. Dan breng ik mijn kant in orde, en na een week bent u definitief van mij af.Vandaar mijn vraag: laat gewoon die 5 minuten werk uitvoeren.Dank uMvgFV

Scarlet

Naar: F. V.

23/04/2024

Beste,We hebben de klacht CPTBE01988821-30 met als Scarlet referentie in behandeling genomen.Het is helaas niet mogelijk om een wachtwoord reset uit te voeren.Om een wachtwoord reset uit te voeren hebt u toegang nodig om mijn.scarlet.be. Mijn.scarlet.be is niet toegankelijk voor deze free-mailboxen.Met vriendelijke groeten,Kim v.Scarletscarlet.beScarlet is een handelsmerk van Proximus nv van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform