Terug

Mafia praktijken

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. B.

Naar: Mega

07/01/2020

Ik heb tijdens 2e jaar van het contract verwisselt van leveranciers. Mega rekent echter het volledige vast bedrag aan voor het 2e jaar ondanks dat dit niet kan volgens het consumentenakkoord.Ik heb het niet betwiste bedrag betaald en een klacht ingediend bij de ombudsman energie.Mega werkt niet of nauwelijks mee met de ombudsman. Daarenboven is Mega wettelijk verplicht de invordering op te schorten zolang de ombudsprocedure loopt.Desalniettemin stuurt Mega mij dreigbrieven, dreigsms-en alsook brieven van deurwaarders. Dit ondanks ik (en de ombudsdienst) hen herhaaldelijk op het gewezen dat dit niet kan.Mega = maffia

Berichten (11)

Mega

Naar: G. B.

16/01/2020

- N'écrivez pas sous cette ligne -----------------------------------------------Mise à jour par  : IandC Leuven, 16 janv. 15:04 CETBeste meneer Bijnens,Je ging inderdaad een contract aan voor elektriciteit en aardgas, respectievelijk op 20 maart en 26 maart 2018. Dit contract werd exact één jaar later hernieuwd. Het nieuwe tarief kon je raadplegen via de online klantenzone myMega. De hernieuwingsvoorwaarden werden ook steeds op het contract en op de factuur vermeld.Op de tariefkaart van het hernieuwingstarief van elektriciteit en aardgas werd dan ook vermeld dat "De vaste vergoeding per begonnen contractjaar betaald wordt behalve met een tijdelijk contract (facturering naar rata van het aantal dagen)." Je verliet ons op 1 juni voor een andere leverancier. Je tweede contractjaar was toen al begonnen en dus wordt je vaste vergoeding volledig aangerekend.Er is momenteel inderdaad een klacht lopende bij de Ombudsdienst. We hebben daarom de inningsprocedure opgeschort.We nemen je feedback alvast mee naar de toekomst!Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,DieterTeam Mega--------------------------------Cet e-mail provient de Mega.[XZ42MZ-LW2Q]

G. B.

Naar: Mega

16/01/2020

1/ Deze klacht ging over uw mafia praktijken. Het feit dat u zich herhaaldelijk (na meerdere meldingen) weigerde te houden aan de wettelijk praktijken rond consumentengeschillen en u simpelweg mij intimideerde met dreigementen en deurwaarders.Uw enige antwoord op deze praktijken is blijkbaar dat u deze feedback meeneemt voor de toekomst. Wow, goed bezig.2/ Nu dat u toch begint over de vaste vergoeding (wat niet het onderwerp van mijn klacht was). Het contract werd nooit door mij vernieuwd. Op uw facturen staat duidelijk dat mijn contract loopt van 26/3/18 tot 26/3/2020. Dit lijkt mij 2 jaar te zijn, niet? Het contract werd opgezegd per juni 2019, wat mij in het 2e jaar lijkt te zijn, niet? In het (bindende) consumenten akkoord staat dat u dus voor het 2e jaar niet de volledige vaset vergoeding mag aanrekenen, niet?Maar ja, zoals de titel reeds zei, de mafia moet zich natuurlijk niet houden aan de regels, toch?Het feit dat Test Aankoop U blijkbaar aanraadt aan zijn klanten is dan ook een totale klucht. Zonder enige twijfel krijgen zij betaald om u aan te raden.

Mega

Naar: G. B.

22/01/2020

- N'écrivez pas sous cette ligne -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht: Mafia praktijken (CPTBE00798958-66)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Mise à jour par  : Klachtenbox, 16 janv. 15:21 CETGERT BIJNENS (s:www.test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (s:www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneelrivacy)--------------------------------Cet e-mail provient de Mega.[44QE90-5DVD]

G. B.

Naar: Mega

13/02/2020

Als ik het dus goed begrijp is uw enige antwoord "Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden."Zoals te verwachten: niets ontvangen. U kan nochtans wel deurwaarders betalen om mij te antwoorden, maar uw eigen klantenservice kan dit dus niet.De feiten die ik heb opgesomd waren nochtans zeer gedetailleerd en U weerlegt niets.Ik kan dus enkel maar iedereen aanraden weg te blijven van Uw firma.

Mega

Naar: G. B.

16/02/2020

- N'écrivez pas sous cette ligne -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht: Mafia praktijken (CPTBE00798958-66)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Mise à jour par  : Klachtenbox, 13 févr. 14:00 CETGERT BIJNENS (s:www.test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (s:www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneelrivacy)--------------------------------Cet e-mail provient de Mega.[KZ383O-VY9R]

Mega

Naar: G. B.

16/04/2020

DATA NOT AVAILABLE

G. B.

Naar: Mega

16/04/2020

Geachte Mega, dank voor uw bericht.U antwoordt echter niet op mijn initiële klacht omtrent uw mafia praktijken: "Desalniettemin stuurt Mega mij dreigbrieven, dreigsms-en alsook brieven van deurwaarders. Dit ondanks ik (en de ombudsdienst) hen herhaaldelijk op heb gewezen dat dit niet kan."Uit uw laatste antwoord begrijp ik dat u zeer goed weet dat dit niet mag.Kan u me dus vertellen waarom u, uw klanten in mafia stijl intimideert om toch maar een betwiste factuur te betalen? Dit was mijn klacht. Dit is niet het onderwerp van mijn ombudsdienst klacht, dus er is geen enkel bezwaar hier publiek op te antwoorden.

Mega

Naar: G. B.

19/04/2020

- N'écrivez pas sous cette ligne -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht: Mafia praktijken (CPTBE00798958-66)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Mise à jour par  : Klachtenbox, 16 avr. 15:02 CESTGERT BIJNENS (s:www.test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (s:www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneelrivacy)--------------------------------Cet e-mail provient de Mega.[8DV2RX-D70K]

Mega

Naar: G. B.

14/05/2020

- N'écrivez pas sous cette ligne -----------------------------------------------Mise à jour par  : IandC Leuven, 14 mai 2020 à 14:03:26 UTC+2Beste,Momenteel is deze klacht nog lopende bij de Ombudsdienst en zal hierover enkel gecommuniceerd worden via de Ombudsdienst.Intussen blijven we beschikbaar voor al uw vragen.We wensen u nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,Tom✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u)Contacteer ons--------------------------------Cet e-mail provient de Mega.[8DV2RX-D70K]

G. B.

Naar: Mega

20/05/2020

Mijn klacht: u lapt de regels van de ombudsprocedure volledige aan uw laars lapt en intimideert mij in mafia stijl.Uw antwoord: we kunnen hier niet op in gaan want we wensen te werken volgens de regels van de ombudsprocedure.Hahahah.Ik kijk al uit naar de dagvaarding omtrent de zogezegd onbetaalde factuur. Dan kan u uw nonsens aan de rechter gaan vertellen.

Mega

Naar: G. B.

23/05/2020

- N'écrivez pas sous cette ligne -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht: Mafia praktijken (CPTBE00798958-66)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Mise à jour par  : Klachtenbox, 20 mai 2020 à 09:35:44 UTC+2GERT BIJNENS (s:www.test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (s:www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneelrivacy)--------------------------------Cet e-mail provient de Mega.[8DVEXO-P790]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform