maandenlange problemen met webmail geen enkele reactie
Aard van probleem:
AndereKlacht
A. V.
Naar: Proximus
Al sinds vorige herfst heb ik steeds opnieuw problemen met webmail van proximus. In het beste geval werkt die tergend traag maar verschillende keren per dag kan ik er gewoon niet op inloggen. Sinds eergisteren komt daar nog bovenop dat wanneer ik kan inloggen de meest recente mails (laatste dagen) niet zichtbaar zijn. sinds het ontstaan van de storingen nam ik al talloze keren via chat en telefoon contact op, diende klacht in per telefoon en vroeg om een oplossing en compensatie maar er kwam nooit een respons en de problemen nemen enkel toe.De telefonische ondersteuning meldt steeds dat het om een algemeen probleem gaat, maakt een klachtticket aan dat dan een paar dagen later gesloten wordt zonder dat men mij contacteerde. Ik ben technisch werkloos zonder mijn mail en heb al eneomr veel tijd verloren alleen al met het urenlang aan de teleoon hangen, wachtmuziekjes horen etcetera. Een klacht indienen per mail kan zelfs niet op dit ogenblik : het keuzemenu waaruit je het onderwerp moet kiezen ontbreekt en ik wacht nu al 11 minuten op iemand die de teloffon opneemt, chat idem.het is volstrekt onbegrijpelijk dat proximus zijn klanten zo in de steek laat, ik ben ruim 30 jaar klant en verwacht meer respect.'uw mailbox wordt gemigreerd naar de nieuwe webmailhet is daardoor tijdelijk niet mogelijk om in te loggen, gelieve het later opnieuw te proberen ' : dit is de enige boodschap die ik te zien krijg en dit al maanden lang. zou de 21 e eeuw nog niet aangebroken zijn bij proximus, of moet ik rtt zeggen ? johan en anne
Berichten (4)
A. V.
Naar: Proximus
Beste Proximus, vanmorgen werd ik eindelijk gecontacteerd door proximus waarop ik opnieuw mijn probleem dat sinds midden oktober voortduurt heb uitgelegd.Opnieuw kreeg ik het standaard antwoord dat er problemen zijn met webmail dat 'eraan gewerkt' wordt en dat het vanavond zou opgelost worden. gisterennamiddag 26/1 om 14 u heb ik eerst 50 minuten aan de lijn gehangen met wachtmuziek om dan weggeklikt te worden, omstreeks 17u lukte het dan wel iemand aan de lijn te krijgen na alweer 45 minuten. Alles samen heb ik sinds oktober vele uren vruchteloos aan de lijn gehangen met proximus zonder dat dit ooit iets uithaalde. Ik vind het absoluut onbegrijpelijk dat een al maandenlang gekend probleem met nieuwe servers niet proactief gecommuniceerd wordt aan de klant. al even onbegrijpelijk is dat je telkens bijna een uur aan de lijn moet hangen om iemand te spreken, hetzelfde geldt voor de chat waar het ook meer dan 20 min duurt om reactie te krijgen. Mails krijgen jullie liever niet, dat wordt zodanig afgeschermd dat het niet lukt, bovendien verschijnt de waarschuwing 'momenteel hebben we een langere wachttijd voor mails.WE ZOEKEN NAAR EEN OPLOSSING.' Menen jullie die laatste zin ?toen ik de medewerker vanmorgen naar een schadevergoeding vroeg voor alle uren werkverlet, stress en verloren klanten die nooit een antwoord kregen op hun mailvraag kreeg ik volgend voorstel 'ik kan u een korting van 5 euro geven gedurende 12 maanden '. Omgerekend 60 euro voor een essentiële service die volle vier maanden niet werkt ? Ik ben ruim 30 jaar klant en voel me hardop uitgelachen door proximus. De uitleg die eraan gegeven werd was nog krasser : 'we verkopen u internet en dat werkt, we verkopen u geen webmail, dat is maar een onderdeel'. zoals eerder aangegeven lijkt dit de reactie van bedrijf uit de digitale prehistorie. Ik wens zonder verder uitstel perfect werkende webmail te hebben zodat ik terug op een normaal tempo kan werken en wens een schadevergoeding die overeenkomt met de geladen schade en bijhorende stress. daar bovenop wens ik dat proximus al zijn klanten uitlegt wat er exact foutloopt al die maanden lang.Ben bijzonder benieuwd of er enige reactie komt !
Proximus
Naar: A. V.
Dag mijnheer, Dag mevrouw,Vooreerst biedt Proximus aan zijn welgemeende verontschuldigingen aan voor het feit dat de contacten met onze diensten niet naar wens zijn verlopen.We werden geconfronteerd met een interne IT-storing. Deze storing ligt aan de basis van een discrepantie die is opgetreden op een klein deel van onze @skynet.be en @proximus.be mailboxen.Uit een eerste interne steekproef blijkt dat zoân 3% van de mailboxen getroffen werd.Onze klanten ervaren onderstaande scenarioâs:Ze ontvangen notificaties van nieuwe mails maar vinden deze nieuwe mails niet in hun inbox of vinden mails terug met vermelding âemptyâ.De klant leest een deel van zijn mails, sluit de mailbox af en stelt bij een volgend bezoek vast dat alle mails terug als ongelezen staan.In afwachting van deze collectieve oplossing heeft Proximus een âworkaroundâ-oplossing uitgewerkt.Aangezien slechts een klein percentage van de mailboxen getroffen werd, en we er momenteel niet in slagen om deze proactief te identificeren, kunnen we voorlopig niet anders dan actie ondernemen van zodra de klant hiervan melding maakt.De klant kan melding maken via onderstaande links:www.proximus.be/nl/id_f_cr_email_PERTarticulieren/r-orphans/forms/email-pert.Klanten die ons melding maken van bovenstaande problemen, worden zo spoedig mogelijk geholpenWe merken ondertussen dat enkele problemen gekend op het e-mailplatform (vb. loginproblemen), dewelke op hun beurt aanleiding gaven tot algemene klachten voor gebruikers van de WebMail en POP/IMAP applicaties, werden opgelost.Uiteraard betreuren we de hinder die deze situatie voor onze klanten teweegbrengt en verontschuldigen we ons voor de ongemakken. We verzekeren u dat we samen met de leverancier alles in het werk stellen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen voor al onze klanten.Wij verwijzen naar onze Specifieke voorwaarden voor de interneienst:1.1 Proximus verbindt zich ertoe om alle middelen in te zetten die zij tot haar beschikking heeft om haar Klanten toegang tot de Dienst te verzekeren, met inbegrip van Wifi, alsook om de veiligheid van het netwerk te verzekeren. Evenwel biedt Proximus geen enkele uirukkelijke noch stilzwijgende garantie wat betreft het vermogen van de Dienst om te beantwoorden aan de verwachtingen of behoeften van de Klant, noch wat betreft de foutloze of ongestoorde werking van de Dienst.Wij verwijzen naar onze Algemene Voorwaarden voor consumenten en kleine ondernemingen:13.1. Proximus is slechts aansprakelijk indien de Klant kan aantonen dat Proximus een grove contractuele fout heeft begaan, in geval van bedrog of indien Proximus een verbintenis niet is nagekomen die een hoofdprestatie van de Overeenkomst vormt.13.2. De aansprakelijkheid van Proximus is beperkt tot het herstellen van voorzienbare, directe, persoonlijke en zekere schade die de Klant heeft geleden, met uitsluiting van de herstelling van enige indirecte of immateriele schade, zoals inkomstenderving, bijkomende uitgaven, verliezen, verlies van klanten, verlies van of schade aan gegevens, verlies van contracten, schade aan derden, enz.Met vriendelijke groeten,StefanieContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2022-01-27-13.48.19.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192984529582]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:192984529582]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality
A. V.
Naar: Proximus
Beste Stefanie,dank voor je reactie al kan ik met je argumentatie niet akkoord gaan.Je schrijft dat er een interne IT-storing optrad en geeft niet aan sinds wanneer dat is : de storing duikt al langer dan drie maanden op en is evenlang gekend bij jullie. Om vervolgens te schrijven dat u nu 'een eerste interne steekproef' deed : is dat dan geen drie maanden te laat ?De 'workaround' oplossing waarover je het hebt is nog geen week oud: het is maar na deze test-aankoop mail en talloze telefoons en chatgesprekken van mijn kant dat die plots uit de hoge hoed getoverd werd. Je schrijft dat er '3 percent' van de klanten getroffen zijn: wat belet proximus eigenlijk om hier openlijk over te communiceren en de vraag aan al zijn klanten te stellen of ze hinder ondervinden ? wie geen uren aan de wachtmuziek hangt kan dat niet eens doorgeven want jullie mailklachtenbox deed het niet en ook op een chat moest ik steeds opnieuw bijzonder lang wachten. Rest de gele briefkaart zeker ?Wat het afwimpelen van uw verantwoordelijkheid betreft ivm de falende proximus mailbox schermt u met artikel 13.1 alsof het probleemloos versturen en ontvangen van mails geen hoofdverbintenis zou zijn voor een internetprovider. Een zakelijke klant verstuurt wel eens een mail en soms durft een klant ook al eens te mailen ...Mailverkeer moet werken zoniet levert u een falend product wat mij betreft.Ik wil u dan ook vriendelijk vragen mij een proportionele schadevergoeding toe te kennen voor de maanden gestoord mailverkeer. Uw medewerker had een te nemen of te laten voorstel voor mij : 5 euro korting gedurende 12 maanden . Ik ben ruim 30 jaar zakelijke klant bij jullie en geloofde mijn oren niet .Bij deze bezorg ik mijn vraag om schadevergoeding eveneens aan de advocaten van Testaankoop. Ik hoop op een spoedig voorstel van uw kant dat me minstens vergoed voor alle hinder, tijdsverlies, stress die ik dankzij de aanhoudende problemen en de falende klachtendienst mocht ervaren.vriendelijke groet,Johan en Anne
Proximus
Naar: A. V.
Dag mevrouw, meneer,Hierbij bevestig ik, dat aan de klant, alle nodige informatie werd gegeven via de voice mail vanhaar vast toestel, en bevestigd via mail.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,MartineHet Proximus-teamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2022-01-25-10.28.10.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192984812852]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:192984812852]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
