Sinds 1 april moeten energieleveranciers hun klanten de optie geven hunreel gebruik te betalen ipv voorschotten.In de media werd met grote trom aangekondigd dat Engie dit ook deed. (wij hebben een zogenaamde slimme digitale meter).Wij namen 28 mei contact op met Engie via het contactformulier daar je na bellen en een hele hoop menuopties doorlopen en nutteloze teksten te horen toch maar te horen krijgt dat de wachttijd te hoog is en je moet terugbellen.Daar werd ons gezegd 'nu nog niet, maar zodra het kan, contacteren we u'... inmiddels, zoveel maanden later staat het volgende op hun site Als je een digitale meter hebt (die op afstand uitgelezen kan worden), dan kan je ervoor kiezen om maandelijks een afrekening voor gas en elektriciteit te krijgen.Je zal dan elke maand betalen voor het werkelijke verbruik van die maand. Opgelet, dit betekent ook dat je facturen tijdens de wintermaanden waarschijnlijk veel hoger zullen zijn dan tijdens de zomermaanden, aangezien het verbruik – voornamelijk van gas – in de winter veel hoger ligt. Dit in tegenstelling tot een gewone voorschotfactuur, waar je kosten gelijk verdeeld worden over het jaar en je dus elke maand hetzelfde bedrag betaalt.proberen we weer de klantendienst te bereiken: niet mogelijk..Wij willen geen voorschotfacturen meer, maar maandelijkse afrekeningen, maar het is alsof Engie er alles aan doet om dit te bemoeilijken. contact opnemen is praktisch onmogelijk (telefoon: na 5 minuten menu's doorlopen krijg je doodleuk dat je later moet terugbellen, chat op de site is een robot die naast de kwestie antwoord én de andere contactmethodes (whatsapp, messenger, facebook, twitter, contactformulier) zijn ofwel tijdelijk onbeschikbaar ofwel geven ze een antwoord volledig naast de kwestie...tussen 28 mei en nu zijn wel wat meer dan 20 werkdagen...