Terug

Maandelijkse afrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

J. V.

Naar: Luminus

14/08/2024

Geachte, Sinds 14 juni zijn wij klant geworden bij jullie onderneming wat betreft de afname van gas en elektriciteit. Vooraleer ons contract lopende was bij jullie hadden we reeds contact opgenomen betreffende een maandelijkse afrekening en dit vanaf 14/06/2024. Jullie medewerker bevestigde mij dat dit geen probleem was en dat dit in orde ging gebracht worden. Toch kregen wij verschillende voorschotfacturen waaronder op 17/06/2024 en 18/06/2024. Toen we deze eerste voorschotfactuur hebben ontvangen namen we contact op met jullie diensten om dit aan te passen aangezien de afspraak duidelijk was voor een maandelijkse afrekening. Na meerdere telefoons werd ons probleem niet opgelost en moesten we maar de voorschotfacturen betalen terwijl dit niet onze afspraak was. Ik heb met jullie diensten contact opgenomen naar aanleiding van aanmaningen die verstuurd werden en wij extra kosten moesten betalen. Een medewerker liet me weten dat ik het contactformulier mocht invullen met de vermelding om de kosten te schrappen wegens onterecht aangezien de fout van maandelijkse facturatie niet bij ons ligt. Op 14/08/2024 heb ik nogmaals contact opgenomen met jullie diensten waarop een medewerker zei dat de kosten niet zullen geschrapt worden en alles moesten betalen of dat we anders een groot probleem zouden hebben. Ik heb nogmaals mijn verhaal gedaan wat betreft de afspraak van maandelijkse facturatie maar deze kon hier niets aan veranderen en zei me gewoon dat we maar moesten betalen. Het enige wat wij willen is per maand een afrekening krijgen voor gas en elektriciteit en de kosten van aanmaning laten vallen aangezien het niet onze fout is dat dit langs jullie kant nog niet is gelukt. Van zodra wij een afrekening ontvangen hiervoor zullen wij onmiddellijk overgaan tot betaling. Hopelijk willen jullie nu gehoor geven aan deze mail aangezien mijn telefoongesprekken tot op heden geen verschil hebben gemaakt. Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten, Julie Van Heyste

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 19 augustus 2024

Luminus

Naar: J. V.

17/09/2024

Beste mevrouw Van Heyste,Wij ontvingen uw klacht via testaankoop naar aanleiding van uw maandelijkse afrekening.Na onderzoek stel ik vast dat uw EAN voor gas en elektriciteit overgezet zijn op maandelijkse afrekeningen vanaf 01.07.2024. U ontving voor uw gasaansluiting reeds de tussentijdse afrekening voor de periode van 14.06.2024 – 30.06.2024. Voor de maanden juli en augustus ontving u ook uw maandelijkse afrekening.Uw EAN van elekriciteit is geblokkeerd bij de netbeheerder waardoor er geen maandelijke meterstanden ontvangen worden. Zolang wij geen data ontvangen van de netbeheerder, kunnen wij nog geen maandelijkse afrekeningen opmaken voor uw elektriciteitsaansluiting.s:www.fluvius.be/nl/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuur Ik volg uw dossier verder op, zodra de meterstanden ontvangen zijn, kan ik de afrekeningen opmaken.Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: Wednesday, 14 August 2024 16:00Aan: Priority priority@luminus.beOnderwerp: Maandelijkse afrekening‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform