Terug

Maandelijkse afrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

J. V.

Naar: TotalEnergies

25/06/2024

Geachte, Sinds 1 april zijn wij klant geworden bij jullie onderneming wat betreft de afname van gas en elektriciteit. Vooraleer ons contract lopende was bij jullie hadden we reeds contact opgenomen betreffende een maandelijkse afrekening en dit vanaf 01/04/2024. Jullie medewerker bevestigde mij dat dit geen probleem was en dat dit in orde ging gebracht worden. Toch kregen wij verschillende voorschotfacturen waaronder op 16/03/2024, 01/04/2024 en 15/04/2024. Toen we deze eerste voorschotfactuur hebben ontvangen namen we contact op met jullie diensten om dit aan te passen aangezien de afspraak duidelijk was voor een maandelijkse afrekening. Na meerdere telefoons werd ons probleem niet opgelost en moesten we maar de voorschotfacturen betalen terwijl dit niet onze afspraak was. Zelf heb ik contact opgenomen met Fluvius en daar kreeg ik de bevestiging dat alle gegevens correct zijn overgemaakt naar jullie zodanig dat alle facturen konden opgemaakt worden. Toch krijg ik steeds bij jullie te horen dat er nog iets niet in orde is bij Fluvius maar daar wel de bevestiging krijg dat het probleem niet bij hun ligt. Wij zijn dan ook overgeschakeld naar een andere leveranciers sinds 14/06/2024. Ik heb met jullie diensten contact opgenomen naar aanleiding van een herinneringsbrief op 18/06/24. Ik heb hier nog eens mijn verhaal gedaan en deze vrouw heeft alles genoteerd en zei dat ik niet moest betalen maar dat ze alles ging doen om de afrekening van de gehele periode te laten opmaken. Dit is opgemaakt onder dossiernummer 07918483. Nu krijgen wij op 25/06/2024 nogmaals een mail waarin vermeld is dat we de voorschotten moeten betalen tegen 10/07/2024 want anders zullen er juridische stappen ondernomen worden. Tegen jullie collega heb ik reeds vermeld dat we niet om voorschotfacturen gevraagd hebben maar wel om maandelijkse afrekeningen en enkel deze wensen te betalen. indien we een afrekening kunnen krijgen voor de periode 01/04/2024 t.e.m. 14/06/2024 zullen we overgaan tot betaling hiervan maar niet betreffende de voorschotfacturen. Het lijkt ons ook niet nuttig om nu nog voorschotfacturen te betalen aangezien we geen klant meer zijn bij jullie en gewoon de afrekening willen van de periode dat we klant waren. Hopelijk willen jullie nu gehoor geven aan deze mail aangezien mijn telefoongesprekken tot op heden geen verschil hebben gemaakt. Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten, Julie Van Heyste

Bemiddeling door Testaankoop 03 juli 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform