Terug

maandelijkse afrekening werkelijk verbruik Engie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. M.

Naar: Engie

24/10/2022

Op 25 augustus 2022 nam ik contact op met mijn energieleverancier Engie met de vraag een maandelijkse afrekening te krijgen met ons werkelijk verbruik. Er werd mij gezegd dat dit zou gebeuren echter heb ik nooit bevestiging gekregen dat het dossier overgemaakt was aan Fluvius.Na een tweede contact werd mij beloofd dat ik deze bevestiging per mail zou krijgen echter bleef deze opnieuw uit. Vervolgens heb ik klacht ingediend via de website waar geen respons op kwam. Bij een derde contact werd mij gezegd dat ze in mijn dossier konden zien dat de aanvraag doorgegeven was maar dat ze mij daar geen bewijs van konden bezorgen en dat ze ook geen idee hebben van hoe lang het nog gaat duren (ze sprak eerst van 6 weken maar dat is uiteraard ondertussen al voorbij).Aangezien deze dienst verplicht is vanuit de overheid is het onaanvaardbaar dat dit niet uitgevoerd wordt. Ze verschuilen zich achter het is aangevraagd bij Fluvius maar we kunnen het niet bewijzen terwijl Fluvius zelf zegt dat dit volledig via de leverancier gaat.

Berichten (8)

Engie

Naar: E. M.

24/10/2022

Beste mevrouw MeertTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 24 oktober 2022.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaint Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

E. M.

Naar: Engie

25/10/2022

Ik heb reeds op 7 oktober klacht ingediend bij uw eigen diensten waar nog steeds geen antwoord op gekomen is. "Zo snel mogelijk een gepaste oplossing" zou ik dat dus niet durven noemen.

E. M.

Naar: Engie

28/10/2022

Ondertussen ontving ik opnieuw bericht van jullie dat de aanvraag ingediend is bij Fluvius "Wij hebben vandaag uw aanvraag doorgestuurd naar uw netbeheerder Fluvius voor elektriciteit en aardgas. Zij hebben 20 dagen de tijd om dit in orde te brengen maar we zien dat dit snel verwerkt wordt.". Vandaag kreeg ik volgend bericht van Fluvius "BesteUw leverancier vroeg voor elektriciteit maandelijkse facturatie aan met startdatum 26/10/2022.Voor aardgas ontvingen wij geen aanvraag."

Engie

Naar: E. M.

02/11/2022

Beste mevrouw,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: vrijdag 28 oktober 2022 9:10À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: ⚠️ Klacht - maandelijkse afrekening werkelijk verbruik Engie - (CPTBE01637176-10)⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

E. M.

Naar: Engie

02/11/2022

Ondertussen is dit voor elektriciteit inderdaad in orde gebracht, echter loopt het voor de gas nog altijd niet goed. Ik wacht dus af tot dat opgelost is om de klacht te sluiten.

E. M.

Naar: Engie

15/11/2022

Nadat er zogezegd een aanvraag ingediend was voor elektriciteit EN aardgas krijg ik vandaag de melding dat "De aanvraag voor maandelijkse afrekeningen voor elektriciteit is in orde sinds 26 oktober 2022. De aanvraag voor aardgas is vandaag verstuurd."

Engie

Naar: E. M.

21/11/2022

Beste mevrouw, Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: dinsdag 15 november 2022 9:31À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: ⚠️ Klacht - maandelijkse afrekening werkelijk verbruik Engie - (CPTBE01637176-10)⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

E. M.

Naar: Engie

21/11/2022

Ik heb geen antwoord ontvangen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform