Beste,Wonende in Gent, en aangesloten op het warmtenet van Gent, beheerd door Luminus, zijn wij genoodzaakt om met Luminus te werken. Lijkt wel een monopolie, maar goed, dat is de essentie van mijn klacht niet. Het gaat er om dat wij elke maand een afrekening krijgen voor de opgewekte warmte. In de zomer ligt dit uiteraard heel laag, gezien er niet verwarmd wordt, enkel het water wordt verwarmd, en uiteraard aangerekend. Voor deze maand bvb, was dit goed voor 1.42 Euro. Het totaal te betalen bedrag komt echter op 7.77 Euro (5x de prijs van de daadwerkelijk kost), en wel omdat er een administratieve kost van 5 Euro wordt aangerekend, en daarbovenop wordt nog eens btw berekend ook. Nu probeer ik te begrijpen waar een administratieve kost van 5 euro vandaan komt. Dit lijkt mij behoorlijk duur voor het opsturen van een factuur. (Papier, drukwerk en postzegel kosten geen 5 Euro, toch?) Ik heb hiervoor reeds gebeld met de klantendienst, en daar luidt het dat er geen manier is om die kost te drukken 3-maandelijks een factuur opmaken is blijkbaar geen optie. Of digitaal zou al een boom redden, maar helaas. Dan denk ik: met die x-aantal 5 euro's per maand die Luminus krijgt van elke aangeslotene, hadden ze al lang een oplossing kunnen vinden om een nieuw software pakket te kopen, uit te rollen, en de klanten een dienst te doen door het digitaal te versturen. We zijn immers 2020, dat moet de dag van vandaag zeker mogelijk zijn. Mijn buren zitten met dezelfde frustratie nota bene. In essentie vinden wij het ridicuul om jaarlijks 60 euro (+btw) te moeten betalen aan administratieve kosten, terwijl dit, nuchter gezien, een overdreven hoge kost is voor het versturen van een brief, die we evengoed alle 3/6 maand zouden kunnen ontvangen. Wij vragen u vriendelijk om een herziening door te voeren van deze blijkbaar gestandaardiseerde administratieve kost, naar een reële/aanvaardbare administratieve kost. (bvb bij jaarafsluiting 25 euro administratieve kost is een (arbitraire doch) aanvaardbare tegemoetkoming. Bedankt.