Op 28 december 2021 verliet ik mijn huurwoning aan de Leuvense straat ‘X’, aangezien deze kort daarvoor onbewoonbaar was verklaard door de Stad Leuven. Ik zegde mijn energiecontract bij Luminus voor het einde van de maand (online) op en ontving hiervan een bevestigingsmail. Een overnamecontract kon niet ondertekend worden. Gezien de situatie van onbewoonbaarheid kon en mocht er geen nieuwe huurder intreden. Met de huisbaas was het contact door mijn klacht bij de stad dusdanig slecht dat deze het overnamecontract niet wilde ondertekenen bij onze laatste interactie tijdens mijn verhuis liet hij dit duidelijk - en op agressieve wijze - merken.Ondanks mijn tijdige opzegging bleef Luminus tot juni 2022 een maandelijks bedrag voor energie afschrijven. Later werd toegezegd deze teveel betaalde voorschotten terug te storten (dit lijkt nog niet gebeurd te zijn). Ik dacht echter dat het met deze toezegging was opgelost. Maar dat was niet zo: in januari van dit jaar stuurde Luminus me een slotfactuur. Hierop werd wederom gesproken van een foutieve verbruiksperiode: van 14-02-2022 tot 01-06-2022. In april ontving ik een (voor mij enorm nadelige) rectificatie van deze factuur, met wederom de verkeerde verbruiksperiode waarbinnen ik niet woonachtig was in de aangegeven woning en de energie dus niet gebruikte. Ik heb hierover de afgelopen ruim anderhalf jaar al verschillende keren contact gehad met Luminus, die telkens aangeeft de zaak uit te pluizen, maar ik heb het gevoel niet serieus genomen er blijft gesproken worden van een verbruiksperiode tot juni 2022.De Luminus-medewerkers gaven telefonisch aan dat ze een 'rectificatie op basis van de verbruiksperiode' zouden aanvragen, maar hier gebeurde in de praktijk nooit iets mee. De verbruiksperiode bleef ongewijzigd op de facturen.Inmiddels ligt mijn factuur bij het incassobureau EOS Contentia. Zij hebben namens mij contact opgenomen met Luminus om mijn klacht nogmaals te verduidelijken. Luminus geeft aan dat ze niks aan mijn klacht kunnen doen en dat er 'zelfs in deze uitzonderlijke situatie' toch echt een overnameformulier nodig is.Er is, in ruim anderhalf jaar tijd, dus in feite nog niks opgelost.Ik zou graag willen dat Luminus een eerlijke schatting maakt van mijn verbruik tot en met eind december 2021, op basis van mijn eerdere gebruikspatroon, en me hiervan de eindafrekening toestuurt. Daarnaast zie ik graag dat de verbruiksfactuur van de periode daarna doorstreept wordt, of aan de werkelijke verbruiker van deze energie wordt doorgestuurd. Ik zou deze zaak graag zo snel mogelijk afhandelen en ben dus bereid om een correcte factuur over de juiste periode onmiddellijk te betalen.