Terug

Luminus Greenfix: misleidende contract bij Mediamarkt

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Luminus

19/12/2019

Beste Mijn vriendin en ik tekenden een contract bij Luminus in Juli 2019 toen we in een Mediamarkt te Zwijnaarde binnenwandelden en werden aangesproken door een verkoper. We hadden net onze akte getekend van ons nieuw huis en waren nog opzoek naar een energieleverancier, de verkoper toonde vergelijkingen tussen andere leveranciers alsook de vorige eigenaars van het huis hun leverancier (Electrabel), dit laatste waarschijnlijk om het een persoonlijker gevoel te geven. Terwijl deze vergelijking helemaal niet persoonlijk was berekend op ons huis en/of verbruik. Gedurende de prijsvergelijking lieten ze blijken dat de Luminus Greenpack formule de goedkoopste is op de markt en stonden ze te pronken met de 100 euro waardebon van Mediamarkt. Na het samen overlopen van hun cijfermateriaal (die uiteraard in hun voordeel op het scherm stond) hadden we ingetekend (contract: Greenfix). We zouden via deze weg graag een klacht indienen, door misleidende informatie is er ons een te dure energieformule verkocht. Als we vergelijken met andere Luminus formules merken we op dat Luminus zelf vele andere goedkopere energieformules aanbiedt. Een onderzoek van testaankoop zelf toonde aan dat we werden misleid tijdens dit verkooppraatje in de Mediamarkt winkel (luminus.be/nl/prive/onderhoudsdiensten-hersteldiensten/ketel-onderhoud/). De gevolgen zijn dus dat wij nu maandelijks beduidend meer betalen voor onze energie (gas en elektriciteit) terwijl de leverancier zelf ons overtuigde de goedkoopste te zijn. Graag zouden wij hier een compensatie voor willen verkrijgen alsook een aanpassing en herziening van onze energieformule (huidige Greenfix). Indien geen voldoende motivator wordt aangeboden zullen wij overstappen op een andere energieleverancier. Hopend op een spoedig resultaat Met vriendelijke groeten S.S.

Berichten (1)

Luminus

Naar: A. C.

20/12/2019

Beste heer SpeterbrootTest-Aankoop bezorgde ons uw klacht. Eerst danken wij u voor uw melding want enkel zo kunnen wij onze dienstverlening bewaken en verbeteren.Wij stellen alles in het werk om een passende oplossing te vinden en komen spoedig bij u terug.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/.Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform