Beste, Graag zou ik beroep doen op jullie juridische opvolging & advies vanwege blijvende aanmaningsbrieven die we krijgen van Luminus betreffende openstaande facturen.Sinds enkele maanden heb ik meerdere keren de klantendienst van Luminus per telefoon gecontacteerd met de vraag tot duiding van de openstaande bedragen. Telkens werd mij beloofd dat ik binnenkort of binnen de 2 weken per mail antwoord zou krijgen op mijn vraag (mijn vraag luidt: van waar komen die bedragen ineens onze richting uit?). Tot op heden kreeg ik geen antwoord per mail, noch per telefoon. Op 27/02/2024 heb ik via Luminus' contactformulier een klacht ingediend. De dag nadien werd ik per telefoon gecontacteerd en werd mij nogmaals gezegd dat ik binnenkort een mail met een antwoord mag verwachten. Helaas heb ik nog niets ontvangen. Vandaar dat ik vandaag (29/03/2024) nogmaals een klacht indiende via het online contactformulier bij Luminus. Er werd mij ook telkens per telefoon meegedeeld dat ik geen aanmaningen, noch aanmaningskosten meer zou krijgen. Ook dat was een valse belofte, want wij krijgen op 27/02/2024 en op 28/03/2024 toch aanmaningsbrieven in onze brievenbus. Ons geduld geraakt op aangezien wij graag uitleg willen over die bedragen. Hieronder deel ik een deel vande klachtenbrief die ik vandaag online invulde bij Luminus. Hierin kunt u de situatieschets ook terugvinden. Beste, Op 27/02/2024 diende ik reeds klacht in via dit contactformulier. De dag nadien werd ik door een dame van Luminus opgebeld en werd er mij beloofd dat ik binnenkort meer informatie over mijn openstaande facturen per mail zou krijgen. Tot op heden (één maand later) heb ik nog steeds niets van duiding over de bedragen van mijn openstaande facturen gekregen. Om nog maar te zwijgen dat ik voor het indienen van een klacht via dit contactformulier reeds meerdere keren telefonisch contact met de klantendienst & dienst facturatie heb opgenomen. Helaas kon niemand mij duiding geven van waar de bedragen op mijn openstaande facturen kwamen. Er werd mij steeds beloofd dat ik binnen de twee weken een mail met meer duiding over de openstaande bedragen zou krijgen. Ik heb steeds afgewacht, maar tot op heden (nu zijn we dus al enkele maanden verder) heb ik nog steeds GEEN toelichting van de openstaande facturen gekregen. Dit is dan ook mijn laatste poging en ik zal ook Testaankoop nu in kennis stellen, want mijn geduld geraakt stilletjes aan op. Bijkomend wil ik graag benadrukken dat wij steeds tijdig de facturen en voorschotfacturen hebben betaald. Indien de openstaande facturen correct zijn (mits het geven van duiding van jullie kant) zijn wij bereid deze te betalen. Maar tot op heden lijken die voor ons incorrect! Bijkomend heb ik gisteren per post nog eens drie aanmaningsbrieven gekregen, terwijl mij ook per telefoon werd beloofd dat alle aanmaning(skosten) zouden geannuleerd worden ter afwachting van het geven van een duidelijk antwoord van Luminus. Toch blijven wij aanmaningen krijgen en dit voelt heel onprettig, eigenlijk duwen jullie nu het mes op onze keel om toch te betalen, ook al zijn de openstaande facturen nu voor ons incorrect. HIerdoor blijven wij wachten op een duidelijke reden/informatie van jullie kant waarom er ineens 3 bedragen onterecht bij ons gestort zouden zijn in het verleden (€183, €57,40 en €206,90). In totaal zou dit over een openstaande schuld van €328,43 gaan. Hieronder de inhoud van mijn voorgaande klachtenmail (daterende van 27/02/2024):Beste mevrouw, mijnheer,Afgelopen (twee) maand(en) heb ik reeds verschillende keren telefonisch contact opgenomen met de klantendienst voor wat betreft de openstaande bedragen die ik momenteel heb bij jullie. In totaal zou dit over €328,43 gaan. Zie printscreen van mijn klantenportaal in bijlage.Ik nam meerdere keren telefonisch contact op met jullie omdat wij initieel gevraagd hebben om een leverancierswissel van Luminus naar Eneco te doen (vanwege contract Eneco via mijn werkgever) en dit is zo moeizaam verlopen. Eerst werd per 01/07/2023 enkel ons gas overgedragen naar Eneco en niet onze elektriciteit. Dit was al een eerste heikel punt omdat we alles (gas en elektriciteit) tegelijkertijd wilden overzetten naar Eneco. Daarna heb ik verschillende keren contact gehad met zowel Eneco, Luminus en Eandis om dit asap in orde te krijgen. Daar bleek dat er onenigheid was over de datum van overname, etc. Een lang verhaal kort: wij hebben eindelijk sinds 01/12/2023 kunnen veranderen van energieleverancier en zijn per 1 december 2023 volledig (voor zowel gas als elektriciteit) nu aangesloten bij Eneco.Ineens kregen wij verschillende facturen aangeboden van jullie (Luminus). Ik belde hiervoor reeds met de klantendienst omdat ik graag duiding wil krijgen over die bedragen. Waarom wordt nu alles ineens per 01/07/2023 geannuleerd en moeten wij die bedragen terugbetalen? Terwijl wij pas sinds 01/12/2023 volledig overgeschakeld zijn naar Eneco. Ik vind dit helemaal niet correct, want wij waren effectief klant bij jullie t.e.m. 01/12/2023 voor elektriciteit (gas zat sinds 01/07/2023 bij Eneco). Hierdoor moeten wij nu bepaalde terugbetalingen die jullie in het verleden deden terugbetalen. Dit strookt helemaal niet met de werkelijkheid. Daarom vragen wij al meerdere keren aan de klantendienst om ons aub duiding te geven van het totale openstaande bedrag bij jullie. Tijdens het laatste gesprek met de klantendienst werd mij beloofd dat ik binnen de termijn van 2 weken een mail zou ontvangen met hierover meer info en duiding. Als alles klopt, zijn wij natuurlijk bereid om dat bedrag terug te betalen. Maar tot op heden lijkt ons dit niet correct, wetende dat wij ook voorschotfacturen van €74 tussen 01/07/2023 en 01/12/2023 hebben betaald. Dit werd naar onzes inziens niet in rekening gebracht, want dit bedrag zou dan aan ons door jullie (Luminus) terugbetaald moeten worden. Want het lijk erop dat jullie nu alles sinds 01/07/2023 aan het herberekenen zijn.