Beste Mw. Carpels,Ik heb uw antwoord goed ontvangen maar betreur ten zeerste de inhoud hiervan. Ik voel mij echt bedrogen. Het terras werd in 2000 geplaatst en het volgende jaar 2001 kwamen de tegels en de voegen al os. In de zomer warmen de tegels zodanig op dat je er zelfs met je blote voeten niet op kan lopen en daardoor komen ze ieder jaar los. Johan is dan ter plaatse gekomen en heeft onmiddellijk toegegeven dat hij fout was en dat hij ons de verkeerde tegels heeft aangeprezen en doen kopen. Hij heeft dan dit proberen op te lossen door het terras opnieuw aan te leggen en de tegels met lijm vast te kleven. Maar het daaropvolgende jaar kwam hetzelfde probleem weer terug. Ik heb hiervoor Johan verschillende malen telefonisch gecontacteerd, is hij hiervoor ook vele malen langs geweest en hij beloofde een oplossing te zoeken maar ik hoorde niks en de jaren gingen voorbij. Op een bepaald ogenblik kwam hij op mijn vraag opnieuw langs om te overleggen maar hij zei dat hij niks meer voor mij kon doen en dat ik een volledig nieuw terras met nieuwe tegels diende aan te leggen. Ik zag die nieuwe investering niet zitten gezien ik al een terras had laten aanleggen. De huidige vloerder is dan in 2023 langs gekomen om het probleem te bekijken en was dezelfde mening toegedaan dat de verkeerde tegels werden gebruikt en dat wij als klant daar zeker niets konden aan doen. De problemen waren al gekend voor de 10 jarige aansprakelijkheid gezien het terras werd heraangelegd door de tegels vast te lijmen. Als de aannemer zijn fout toegeeft en iedereen kan zich vergissen, vind ik dat hij zijn verantwoordelijkheid had moeten nemen en andere tegels plaatsen. Ik heb altijd voor de dialoog gekozen en niet via juridische weg wat veel gemakkelijker was geweest om tot een oplossing te komen. Ik betreur dat u nu zwaait met de 10 jarige aansprakelijkheid en de klant in de steek wordt gelaten. MvgHilaireHilaire DEVLAMYNCK