Ik belde gisteren naar loodgieter Joris met de vraag of er een interventie kon gebeuren op het appartement dat ik verhuur. Er druppelde namelijk water in de hal, 2 verdiepen lager dan waar mijn appartement zich situeert. Dit gebeurde op het moment dat er in de badkamer water verbuikt werd. De mevrouw aan de lijn was erg behulpzaam en melde dat vandaag tussen 09:00 en 12:00 een loodgieter kon langskomen. Met een lekdetectie toestel en na het detecteren van het lek zou mij een offerte worden voorgesteld om die dag zelf nog de reparatie uit te voeren. Ik vroeg hoeveel de interventie al zou kosten en ik had begrepen 250 euro + de offerte die op dat moment zelf zou opgemaakt worden. Ik bracht vervolgens mijn huurder op de hoogte en de onderbuurvrouw waarlangs dezelfde schacht ging. Zij hebben beiden hun agenda vrij gemaakt om aanwezig te zijn. Om 10:00 komt Sammy langs en hij lijkt een vermoeden te hebben dat het lek onder de douchebak zich bevind. Hiervoor moet een offerte opgemaakt worden. Hij vraag 450 euro te betalen na 30 min en vertrekt. Nadat ik deze info heb ontvagen bel ik naar 00 32 471 212 420 (nummer te vinden op site) om de situatie voor te leggen. Ik had de belofte gekregen dat er vandaag een herstelling zou plaatsvinden, vandaar ging ik met de 250 euro akkoord die ik al hoog vond om een lek te detecteren. Bleek dat ik nu 450 euro moest betalen en dat ze niet voor volgende week het lek kunnen herstellen. Laat staan wat de kostprijs is van de volledige interventie. Ik voel me zwaar in het zak gezet.