Klacht
C. V.
Naar: Carrefour Belgium
Wij hebben een tv toestel gekocht en bij ontvangst was de doos reeds open. Als opmerking bij de open doos zeiden ze dat die was om te controleren of alles erin zat en dat er zeker niets aan het toestel was. Toen wij deze cadeau afgaven na enkele weken, stelde wij vast dat dit toestel wel beschadigd was, en wanneer wij hun daarmee confronteerde was direct hun antwoord dat is dan eigen schade en jullie kunnen niets bewijzen naar ons toe. Wij vermoeden dat zij wisten dat dit toestel stuk was omdat wij gezegd hadden dat dit pas na enkele weken werd cadeau gegeven en blijkbaar telt er maar 14 dagen garantie bij Carrefour, zij beweren dat dit op het kasticket staat maar dit is totaal niet. Op de facebook pagina van Carrefour Kuringen heeft iemand mij laten weten dat ze een toestel stuk hebben teruggebracht, maar dit weigeren ze te lezen. De verkoper zei mij gisteren nog wij zijn machtiger, jullie kunnen ons toch niks doen.
Berichten (5)
Carrefour Belgium
Naar: C. V.
- Typ uw reactie boven deze regel - ----------------------------------------------Admin. Isabel G, 11 mrt. 16:30 CETBeste,Wij hebben uw klacht in verband met een aankoop van een LG tv in onze Hypermarkt Kuingen goed ontvangen.Wij gaan op zoek naar meer informatie over deze aankoop en komen bij u terug zodra we feedback hebben. Kunt u ons ondertussen een duidelijk leesbare scan van het kasticket doorgeven en doorgeven wat precies de beschadiging is die u aan het toestel vaststelde?Vriendelijke groetIsabelKlantendienstCarrefour Belgium Je aanvraag â„–181043 Onderwerp TA - Probleem LG tv-toestel aangekocht in Kuringen (CPTBE00618130-46) Beschrijving Beste,Wij hebben uw klacht in verband met een aankoop van een LG tv in onze Hypermarkt Kuingen goed ontvangen.Wij gaan op zoek naar meer informatie over deze aankoop en komen bij u terug zodra we feedback hebben. Kunt u ons ondertussen een duidelijk leesbare scan van het kasticket doorgeven en doorgeven wat precies de beschadiging is die u aan het toestel vaststelde?Vriendelijke groetIsabelKlantendienstCarrefour Belgium Nog vragen?Bel gratis onze Klantendienstvan maandag tot vrijdag van 8.45 tot 20 uur en elke zaterdag van 9 tot 19 uur 0800 9 10 11--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Carrefour.[OLPQOK-8EKP]
C. V.
Naar: Carrefour Belgium
Het scherm heeft links bovenaan een deuk. De doos die wij ontvangen hebben was reeds open. Er zit tevens ook geen handleiding in de doos. Wij vermoeden dan ook dat wij geen nieuw toestel ontvangen hebben. Zie evens reactie in bijlage van de facebook pagina van Kuringen.
Carrefour Belgium
Naar: C. V.
- Typ uw reactie boven deze regel - ----------------------------------------------Admin. Isabel G, 15 mrt. 11:01 CETBeste,Wij verwijzen naar uw klacht in verband met de aankoop van een LG tv-toestel op 19/1 in onze hypermarkt in Kuringen. Op basis van de informatie die u ons doorgaf zijn wij een onderzoek gestart.Dit onderzoek leidde tot de volgende vaststellingen:- het is ongebruikelijk dat een winkel een open verpakking verkoopt als a) er nog gesloten verpakkingen beschikbaar zijn b) dat een open verpakking tegen volle prijs zou verkocht worden - aangezien het dan meestal om een demomodel gaat dat in solden wordt geliquideerd.In dit geval kunnen wij bevestigen dat er op de dag van aankoop 10 pakketten van dit toestel op voorraad in de iwnkel waren en bij afsluiten van de dag nog 9. Er was dus geen enkele reden dat er een 'open' pakket zou meegegeven zijn- er werd geen enkele retour op dit toestel geregistreerd. Dus er was geen defect toestel in de winkel aanwezig op het moment van de aankoop- de verpakkingsdoos was niet beschadigd. Het lijkt dan ook bizar dat wat er in de doos zit beschadigd zou zijn. (deze doos werd gezien door de winkelmedewerkers bij de retour van de klant)Wat de schade betreft:- blijkbaar is de schade eerst gesignaleerd aan Servilux die deze schade gedefinieerd heeft als schade aangebracht door de gebruiker- de winkelmedewerkers hebben deze schade ook kunnen vaststellen en spreken van een duimafdruk in de hoek van de tv. Dit soort schade werd daarom ook als schade door de gebruiker gedefinieerd. Dit zou kunnen veroorzaakt zijn bij manipulatie voor het ophangen van de tv.Op basis van deze bevindingen kunnen wij niet positief op uw vraag antwoorden.Steeds tot uw dienst.IsabelKlantendienstCarrefour Belgium----------------------------------------------Admin. Isabel G, 11 mrt. 16:30 CETBeste,Wij hebben uw klacht in verband met een aankoop van een LG tv in onze Hypermarkt Kuingen goed ontvangen.Wij gaan op zoek naar meer informatie over deze aankoop en komen bij u terug zodra we feedback hebben. Kunt u ons ondertussen een duidelijk leesbare scan van het kasticket doorgeven en doorgeven wat precies de beschadiging is die u aan het toestel vaststelde?Vriendelijke groetIsabelKlantendienstCarrefour Belgium Je aanvraag â„–181043 Onderwerp TA - Probleem LG tv-toestel aangekocht in Kuringen (CPTBE00618130-46) Beschrijving Beste,Wij hebben uw klacht in verband met een aankoop van een LG tv in onze Hypermarkt Kuingen goed ontvangen.Wij gaan op zoek naar meer informatie over deze aankoop en komen bij u terug zodra we feedback hebben. Kunt u ons ondertussen een duidelijk leesbare scan van het kasticket doorgeven en doorgeven wat precies de beschadiging is die u aan het toestel vaststelde?Vriendelijke groetIsabelKlantendienstCarrefour Belgium Nog vragen?Bel gratis onze Klantendienstvan maandag tot vrijdag van 8.45 tot 20 uur en elke zaterdag van 9 tot 19 uur 0800 9 10 11--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Carrefour.[OLPQOK-8EKP]
C. V.
Naar: Carrefour Belgium
Beste,De schade werd eerst door jullie vastgesteld, wij zijn de eerste keer bij jullie geweest op 16/02 om dit te melden. In de winkel hebben ze ons toen gezegd om een dossier te openen voor herstelling onder garantie. We hebben het toen ook al gemeld dat de doos WEL open was, en toen werd ons gezegd dat dat sowieso toch garantie was. Wanneer wij deze kochten was deze 20% afgeprijsd maar er hing geen sticker op van schade. Nu willen jullie beweren dat dit niet kan. Hoe komt het dan dat er zelfs geen handleiding in de doos zat, enkel een garantiepapier.In de winkel wisten ze dat goed genoeg, maar wij zijn door hun bedrogen, vandaar dat de verantwoordelijke van de tv’s ook dreigt met jullie kunnen ons toch niks doen, met een grijns tot achter zijn oren, ze lachen ons gewoon uit.
Carrefour Belgium
Naar: C. V.
- Typ uw reactie boven deze regel - ----------------------------------------------Admin. Isabel G, 26 mrt. 21:29 CETMevrouw,Wij hebben uw reactie van 15/3/2019 met aandacht gelezen. Deze levert echter geen nieuwe feiten.Het antwoord dat wij u stuurden op 15/3/2019 blijft dus geldig.Steedds tot uw dienst,IsabelKlantendienstCarrefour Belgium----------------------------------------------Admin. Isabel G, 15 mrt. 11:01 CETBeste,Wij verwijzen naar uw klacht in verband met de aankoop van een LG tv-toestel op 19/1 in onze hypermarkt in Kuringen. Op basis van de informatie die u ons doorgaf zijn wij een onderzoek gestart.Dit onderzoek leidde tot de volgende vaststellingen:- het is ongebruikelijk dat een winkel een open verpakking verkoopt als a) er nog gesloten verpakkingen beschikbaar zijn b) dat een open verpakking tegen volle prijs zou verkocht worden - aangezien het dan meestal om een demomodel gaat dat in solden wordt geliquideerd.In dit geval kunnen wij bevestigen dat er op de dag van aankoop 10 pakketten van dit toestel op voorraad in de iwnkel waren en bij afsluiten van de dag nog 9. Er was dus geen enkele reden dat er een 'open' pakket zou meegegeven zijn- er werd geen enkele retour op dit toestel geregistreerd. Dus er was geen defect toestel in de winkel aanwezig op het moment van de aankoop- de verpakkingsdoos was niet beschadigd. Het lijkt dan ook bizar dat wat er in de doos zit beschadigd zou zijn. (deze doos werd gezien door de winkelmedewerkers bij de retour van de klant)Wat de schade betreft:- blijkbaar is de schade eerst gesignaleerd aan Servilux die deze schade gedefinieerd heeft als schade aangebracht door de gebruiker- de winkelmedewerkers hebben deze schade ook kunnen vaststellen en spreken van een duimafdruk in de hoek van de tv. Dit soort schade werd daarom ook als schade door de gebruiker gedefinieerd. Dit zou kunnen veroorzaakt zijn bij manipulatie voor het ophangen van de tv.Op basis van deze bevindingen kunnen wij niet positief op uw vraag antwoorden.Steeds tot uw dienst.IsabelKlantendienstCarrefour Belgium----------------------------------------------Admin. Isabel G, 11 mrt. 16:30 CETBeste,Wij hebben uw klacht in verband met een aankoop van een LG tv in onze Hypermarkt Kuingen goed ontvangen.Wij gaan op zoek naar meer informatie over deze aankoop en komen bij u terug zodra we feedback hebben. Kunt u ons ondertussen een duidelijk leesbare scan van het kasticket doorgeven en doorgeven wat precies de beschadiging is die u aan het toestel vaststelde?Vriendelijke groetIsabelKlantendienstCarrefour Belgium Je aanvraag â„–181043 Onderwerp TA - Probleem LG tv-toestel aangekocht in Kuringen (CPTBE00618130-46) Beschrijving Beste,Wij hebben uw klacht in verband met een aankoop van een LG tv in onze Hypermarkt Kuingen goed ontvangen.Wij gaan op zoek naar meer informatie over deze aankoop en komen bij u terug zodra we feedback hebben. Kunt u ons ondertussen een duidelijk leesbare scan van het kasticket doorgeven en doorgeven wat precies de beschadiging is die u aan het toestel vaststelde?Vriendelijke groetIsabelKlantendienstCarrefour Belgium Nog vragen?Bel gratis onze Klantendienstvan maandag tot vrijdag van 8.45 tot 20 uur en elke zaterdag van 9 tot 19 uur 0800 9 10 11--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Carrefour.[OLPQOK-8EKP]
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten