Doordat ik zelf niet genoeg ruimte heb om een matras te vervoeren, heb ik deze op woensdag bij ikea met levering aan huis besteld.
Vrijdag krijg ik echter een mail van bpost dat mijn pakket in het postkantoor (wat overigens amper open is) zal geleverd worden volgens mijn leveringsvoorkeuren.
Na contact op te nemen met bpost wordt mij verteld dat dit volgens mijn leveringsvoorkeuren is gebeurd en dat het onmogelijk is om deze nog aan huis af te leveren. Ondanks het feit dat mijn pakket nog niet verwerkt is en het voor mij niet mogelijk is zo een groot pakket af te halen.
Als ik verder in mijn mailbox kijk, zie ik mijn ongewenste mail dat ik die vrijdag volgende mail van bpost heb ontvangen:
Hallo,
Je pakjes gaan zo te zien steeds vaker naar je gekozen Afhaalpunt of Pakjesautomaat in je buurt.
Om ervoor te zorgen dat jij je pakje een dag eerder kan ontvangen, hebben we je leveringsvoorkeuren aangepast naar “Rechtstreeks in een Afhaalpunt”. De postbode komt dan niet eerst bij je langs.
Da's handig en beter voor de natuur.
Ondertussen heb ik mijn leveringsvoorkeuren opnieuw aangepast & als dit een kleiner pakket was, zou ik dit nog kunnen ophalen maar bij zo een groot product is dit gewoon onmogelijk voor me.
Kan dit zomaar de dag zelf gewijzigd worden zonder toestemming?