Terug

Leveringstermijn niet nageleefd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. S.

Naar: Testaankoop

14/03/2021

Beste, ik bestelde op 20/01/2021, online, een volledige keuken bij IKEA Hasselt. Na het ontvangen van een betaallink, en het voldoen daarvan, zou ik de leveringsdata weten. ECHTER vergat men mij de link door te sturen. 's Anderendaags kreeg ik een bericht met mededeling dat de betaling niet voldaan was, en indien ik de bestelling toch wenste te behouden, moest ik online betalen. Na gebeld te hebben met de mededeling dat ik de link nog niet ontvangen had, ging men het nodige doen. Wel zou de levering 1 dag verlaten (??? zij vergeten de link te sturen en mijn leveringsdatum verlaat???). Dit was rond 12.30 en rond 17.45 ontving ik de link. Dit is een vrijdag, banken zijn dicht of sluiten, en online kan ik zo een groot bedrag niet overschrijven! Na nog maar eens te bellen verexcuseert men zich en verzekerde men mij dat de levering hierdoor NIET zou verlaten. Na uiteindelijk (op zaterdagmorgen) contact op te nemen met het hoofdkantoor van de bank kan ik het bedrag overmaken. De levering verliep in 2 (in feite 3) delen, eerst de kastjes en apparatuur, en later de werkbladen, gezien die op maat gemaakt worden (later zelf op maat te zagen (???)). De kastjes komen toe op de afgesproken datum en het ineenzetten kan beginnen, want mijn oude keuken was al een week uitgebroken (ik verkoos om alles zelf te doen, op die manier spaarde ik ong. 1000 euro uit). Alles verloopt vlot en op 17/2/2021 tss. 07.00 en 12.00 zouden de werkbladen komen. Ik speciaal verlof genomen zodat ik de bladen in ontvangst kon nemen. 12 uur gaat voorbij en nog steeds niets, zelfs de hele dag gaat voorbij (terwijl ik het huis niet durf te verlaten) en geen levering. Werkgever verwittigd en de volgende dag zit ik weer klaar, maar niets. Rond de middag (18/02/2021) bel ik (027191919) om te horen hoe het zit. Na veel excuses maar niet echt een reden verzekerd de jongedame mij dat de levering op 28/02/2021 zou gebeuren. Hierop zeg ik de jongedame dat dat niet kan want dat is een zondag nog meer excuses en de mededeling dat ze het verder gingen uitzoeken, en dat IKEA Hasselt mij zou contacteren. Op 2/3/2021 (nog steeds geen telefoontje gehad van IKEA Hasselt) krijg ik telefoon van een IKEA medewerker, met de mededeling dat hij mijn ongenoegen gelezen had op Facebook (op aanraden van ... ) en of intussen alles in orde was??? EEUH NEEN, NIETS is in orde. Ik heb nog steeds niets ontvangen en weet ook niet wat er gaande is. Nog meer excuses en de medewerker belooft een dossier (7751269) aan te maken en het door te sturen naar de desbetreffende dienst. Ze zouden mij zo snel mogelijk terugbellen. Op 10/03/2021 heb ik WEER MAAR EENS de telefoon genomen en naar IKEA gebeld. 1ste poging wordt ik doorverbonden na ong. 5 minuten, maar na 1uur27 wordt de verbinding verbroken zonder dat ik iemand aan de lijn had. Dus, terugbellen, en na 5 minuten had ik weer iemand aan de lijn. Ik weer mijn verhaal gedaan inclusief het vorige gesprek, waarbij de medewerker mij laat weten mij NIET door te verbinden, maar persoonlijk het dossier zal bezorgen aan de manager van de verantwoordelijke dienst. Wat later op de dag krijg ik daar ook telefoon van, en na mijn verhaal weer maar eens te doen, ging hij op zoek en vond dat mijn bestelling HELEMAAL NIET UITGEVOERD WAS ???. Hij vertelde mij dat er een PROBLEEM IN HET PLAN was en dat men dat niet kon uitvoeren! WAAROM men mij op dat moment niet gebeld heeft met de vraag hoe dit op te lossen, weet ik niet (want de oplossing was heel simpel, daar konden ze zelf ook opgekomen zijn), neen, mijn plan verdwijnt op de vergeetstapel, niemand belt mij hierover en ik maar wachten! 's Anderendaags wordt ik teruggebeld (na eerst naar IKEA Hasselt gereden te hebben (80 km heen en terug), omdat niemand de telefoon opnam na 45 minuten, omdat ik zag dat mijn bestelling geannuleerd was!!!) en verzekerd men mij dat de plannen gewijzigd zijn en dart de levering zal plaatsvinden op 07/04/2021 !!!! (ik zit al van eind januari zonder keuken!!!!)Ik hoop ten stelligst dat de levering alsnog aanzienlijk vroeger zal gebeuren (Waarom niet mijn werkbladen laten voorgaan op alle bestellingen die na mijn bestelling zijn gebeurt?? Het is immers jullie fout dat de levering verlaat is), en daarbij verwacht ik een serieuze tegemoetkoming (die mij reeds tijdens het eerste telefoontje werd beloofd) voor de vele slapeloze nachten en telefoontjes ed. die ik heb moeten doen door, in mijn ogen , een serieuze blunder van uwentwege! Zolang mijn keuken niet in orde is zal ik dan ook via alle kanalen mijn ongenoegen laten blijken aan iedereen die het wil horen!

Berichten (1)

Testaankoop

Naar: M. S.

16/03/2021

Geachte heer Savelkoul,Wij hebben uwbericht, via hetklachtenplatformin goede orde ontvangen, waarvoor onze dank.Gezien wij als onafhankelijke consumentenvereniging geen steun of subsidies ontvangen (we willen er ook geen omdat we onze onafhankelijkheid willen bewaren) zijn we aangewezen op onze abonnees om onze onderzoeken enactieste financieren. Bijgevolg staat de juridische advieslijn, alsook de andere diensten van Test-Aankoop, uitsluitend ter beschikking van onze leden.Behoudens vergissing van ons, ben je nog geen lid van onze organisatie.Indien je beroep wenst te doen op onze diensten, verzoeken wij je om je aan te sluiten bij onze organisatie.Kun je bij gelegenheid onze abonnementendienst contacteren op het nummer 02/5423200 zodat wij dit samen verder kunnen afhandelen?Wij hopen dat je begrip kan opbrengen voor dit standpunt.Met vriendelijke groet,Abonnementendienst.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------CONFIDENTIALITY NOTICEThis message contains confidential information and is intended only for the use of the recipient.If you are not the intended recipient, please notify us immediately and delete this e-mail from your system.We ask you not to disclose or distribute the content of this e-mail to any other person.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform