Terug

Leveringsprobleem

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

W. V.

Naar: BeterBed.be

11/10/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 31.07,2024 kocht ik een matras, een bed met bijhorende levering en montage in uw winkel en betaalde ik bij aankoop 425 euro en, vandaag 11.10.2024, na de gebrekkige levering en niet-uitvoering van de koopovereenkomst, nog het resterende bedrag van 1.274 euro. Indien ik het resterende bedrag niet onmiddellijk zou betalen, werden de producten opnieuw meegenomen worden, en zou ik - volgens de bezorgers - opnieuw 3 maanden moeten wachten op een nieuwe levering, terwijl ik sinds vandaag geen bed meer heb, ervan uitgaande dat de levering vandaag plaatsvond. De levering en montage zou plaatsvinden op het eerste verdieping, waarvan melding gemaakt bij aankoop. Er werd niet verduidelijkt of dit via traphal of verhuislift zou gebeuren. De levering en montage waren volledig inbegrepen in de overeenkomst. Volgens de bezorgers hanteert Beterbed geen verhuislift bij levering, en is het de norm om dit via de trap te leveren (ook 3e verdiep in bepaalde gevallen). Bij een poging om dit via de trap te laten gebeuren, werd elke poging snel stopgezet, omdat er geen verzekering is tegen beschadigingen van product of muren/traphal. Ik vind het frappant dat dit niet wordt gemeld bij aankoop, en dat kopers met een voldongen feit worden geconfronteerd, in die zin dat ik nu geen bed heb voor onbepaalde tijd, een verhuislift op korte termijn moet vinden, de openbare weg innemen en de straat afzetten, en bij al deze aspecten de kosten moet dragen. Daarnaast is er nauwelijks beweegruimte in de benedenverdieping wegens stukken die hier gestockeerd worden aan de voordeur. Na contact met de klantendienst ben ik zeer verontwaardigd, omdat zij geen oplossing kunnen aanreiken. Het enige wat ik te horen kreeg is dat mijn melding werd doorgespeeld en er een wachttijd geldt van 7 dagen. Er is met andere woorden geen zicht op een oplossing. Ik nodig u derhalve uit mij het door mij gekochte product zo spoedig mogelijk en in ieder geval -binnen 15 dagen de levering die vandaag plaatsvond - minstens de goederen te plaatsen en monteren, en tegelijkertijd elke kost te vergoeden, die te wijten is aan de gebrekkige uitvoering van de overeenkomst. O.a. en dus niet-limitatief voor, 1) de verhuislift, 2) inname openbaar domein 3) singalisatieverkeersborden,... Doet u dit niet, dan behoud ik mij het recht voor om ontbinding van het contract te vorderen en schadevergoeding te eisen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform