Beste,
Tot mijn grote spijt moet ik nogmaals een klacht indienen over een gebrek aan service alsook over het herhaaldelijk niet nakomen van afspraken.
Op 28/10/2024 werd de bestelling van onze keuken bevestigd. Deze bestelling omvat een keuken ter waarde van 5.131,92 euro en een levering met lift ter waarde van 319 euro.
Op 12/11/2024 nam ik vrijaf om de keuken in ontvangst te nemen.
Resultaat? Levering zonder lift.
Vervolgens werd de levering met lift opnieuw ingepland op 16/11/2024.
Resultaat? Levering zonder lift.
Na meermaals heen en weer bellen werd een nieuwe datum vastgelegd, namelijk 27/11/2024. Na het contacteren van de transportfirma VPD op 26/11/2024 bleek hier opnieuw geen lift bij te zitten.
Resultaat na jullie hierover te contacteren? Annulatie van de levering.
Uiteindelijk werd er een oplossing aangeboden om de levering met lift te laten doorgaan twee dagen later, op 29/11/2024.
Resultaat? Annulatie van de levering wegens het ontbreken van goederen.
Wat is de huidige situatie?
De levering is opnieuw ingepland op woensdag 4 december. Na contact met de transportfirma hebben zij mij meegedeeld dat er in hun systeem geen lift is geregistreerd als onderdeel van de levering. Zij hebben bovendien aangegeven dat uw organisatie dit dient te bevestigen.
Daarnaast heb ik contact opgenomen met de customer support-afdeling van IKEA. Tot op heden heb ik echter geen terugkoppeling ontvangen over de vraag of een lift inbegrepen is in de levering.
Na vier mislukte leveringen werd er door jullie customer support telefonisch gezegd dat zij contact zouden opnemen met hun management en ons uiterlijk op 02/12/2024 zouden contacteren om een oplossing voor dit aanhoudende probleem te formuleren. Helaas moeten wij vandaag concluderen dat ook deze afspraak niet is nagekomen en wij niets hebben vernomen. Met andere woorden: niet enkel afspraken omtrent de levering met lift worden niet nagekomen, maar ook afspraken om de problemen op te lossen worden geschonden.
Wat nu?
Wij willen jullie graag verzoeken om ons zo snel mogelijk te contacteren om een nieuwe levering vast te leggen. Jullie hanteren een levertermijn van acht weken, wat betekent dat er nog 22 dagen resteren voordat deze wordt overschreden. Desondanks wensen wij dat de levering met lift zo snel mogelijk plaatsvindt. Verder willen wij jullie ook verzoeken om bij het boeken van een nieuwe levering dubbel te checken met de transportfirma of er een lift bij zit. Wij zijn dit op dit moment telkens aan het doen. Dit is volgens ons niet de bedoeling.
In bijlage vinden jullie alle bewijzen voor onze beweringen hierboven. Wij hopen dat deze de graviteit van situatie en de urgentie voor een oplossing verder kunnen onderstrepen.