Geachte,
Ik wens hierbij formeel klacht in te dienen naar aanleiding van een bestelling van een iPhone 15 ter waarde van €839, die — ondanks uw leveringsdocumenten — niet geleverd werd.
Het toestel bevond zich niet in het pakket dat via PostNL bij ons werd afgeleverd. De verpakking was onbeschadigd, maar verdacht licht. Ze werd onmiddellijk geopend door mijn echtgenote in aanwezigheid van mijn dochter, waaruit bleek dat enkel het hoesje en de screenprotector aanwezig waren.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met uw klantendienst om dit te melden. Na meer dan een uur aan de lijn te hebben gehangen voor een zogenaamd onderzoek, kon men geen concrete informatie verstrekken. De medewerkster verzekerde mij dat zij “ons niet in de steek zou laten”, maar kon niet bevestigen of het ontbrekende toestel nog zou worden nagezonden. Uiteindelijk werd het gesprek door haar beëindigd, wat ik onaanvaardbaar vind.
Wij hebben enkele dagen gewacht in de veronderstelling dat het toestel alsnog zou worden geleverd, maar dit is niet gebeurd. Na controle van onze e-mails vanochtend stel ik vast dat er geen enkele verzending of opvolging van het toestel plaatsvond.
Ik voel mij hierdoor bedrogen en materieel benadeeld.
Ik bevestig dat wij, bij uitblijven van een snelle en correcte oplossing, een klacht zullen neerleggen bij de politie wegens misbruik van vertrouwen, diefstal en heling, gericht tegen Coolblue, PostNL en onbekenden.
Daarnaast zullen wij de feiten melden aan Test Aankoop, waarvan wij lid zijn, en overwegen wij gerechtelijke stappen om materiële en morele schadevergoeding te eisen, tenzij deze zaak op zeer korte termijn wordt opgelost.
Ik reken op uw spoedige en ernstige behandeling van dit dossier.
Met de nodige hoogachting,