Terug

Leveringsprobleem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

B. B.

Naar: Cool blue

31/10/2025

Geachte, Ik wens hierbij formeel klacht in te dienen naar aanleiding van een bestelling van een iPhone 15 ter waarde van €839, die — ondanks uw leveringsdocumenten — niet geleverd werd. Het toestel bevond zich niet in het pakket dat via PostNL bij ons werd afgeleverd. De verpakking was onbeschadigd, maar verdacht licht. Ze werd onmiddellijk geopend door mijn echtgenote in aanwezigheid van mijn dochter, waaruit bleek dat enkel het hoesje en de screenprotector aanwezig waren. Ik heb telefonisch contact opgenomen met uw klantendienst om dit te melden. Na meer dan een uur aan de lijn te hebben gehangen voor een zogenaamd onderzoek, kon men geen concrete informatie verstrekken. De medewerkster verzekerde mij dat zij “ons niet in de steek zou laten”, maar kon niet bevestigen of het ontbrekende toestel nog zou worden nagezonden. Uiteindelijk werd het gesprek door haar beëindigd, wat ik onaanvaardbaar vind. Wij hebben enkele dagen gewacht in de veronderstelling dat het toestel alsnog zou worden geleverd, maar dit is niet gebeurd. Na controle van onze e-mails vanochtend stel ik vast dat er geen enkele verzending of opvolging van het toestel plaatsvond. Ik voel mij hierdoor bedrogen en materieel benadeeld. Ik bevestig dat wij, bij uitblijven van een snelle en correcte oplossing, een klacht zullen neerleggen bij de politie wegens misbruik van vertrouwen, diefstal en heling, gericht tegen Coolblue, PostNL en onbekenden. Daarnaast zullen wij de feiten melden aan Test Aankoop, waarvan wij lid zijn, en overwegen wij gerechtelijke stappen om materiële en morele schadevergoeding te eisen, tenzij deze zaak op zeer korte termijn wordt opgelost. Ik reken op uw spoedige en ernstige behandeling van dit dossier. Met de nodige hoogachting,

Berichten (4)

Cool blue

Naar: B. B.

02/11/2025

Beste, Allereerst wil ik je bedanken dat je de tijd hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je klacht. Namens het management van Coolblue zal ik je klacht in behandeling nemen. Wat is er aan de hand? Ik lees je mail en ik snap je frustratie helemaal. Je bestelt een nieuwe iPhone 15 en ontvangt vervolgens een pakket met alleen de accessoires. Dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling en ik begrijp je bezorgdheid. Dit zijn we aan het doen We nemen dit zeer serieus. Zoals je misschien al van mijn collega hoorde, zijn we op 31 oktober direct een onderzoek gestart om dit tot op de bodem uit te zoeken. Dit onderzoek wordt zowel intern bij ons in het magazijn als extern bij PostNL gevoerd. We willen precies nagaan wat er met je iPhone is gebeurd. Hoe nu verder? Zodra we hier een concrete uitkomst van hebben, informeer ik je meteen. Ik begrijp dat je snel duidelijkheid en een oplossing wilt. Voor nu vraag ik je nog heel even om geduld, terwijl wij dit uitzoeken. We laten het hier zeker niet bij. Ik wens je ondanks de situatie nog een fijne dag. Met vriendelijke groet, Iris van Coolblue Backoffice medewerker Alles voor een glimlach Heb je een vraag? Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepagina Het beste Assortiment binnen jouw handbereik On October 31, 2025 at 12:45 :PM GMT+1 klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

B. B.

Naar: Cool blue

04/11/2025

Beste CoolBlue Medewerker, Niet-geleverde iPhone 15 ondanks betaling - 92600111 Mijn betaling voor de bestelling van 840 EUR is inmiddels meer dan een week geleden van mijn rekening gegaan. Helaas heb ik het toestel Iphone 15 nog steeds niet ontvangen. Achteraf gezien had ik beter gekozen voor de optie om te betalen na levering. Door dat niet te doen, ben ik nu de dupe van mijn vertrouwen. Had ik dat wel gedaan, dan had ik deze frustratie en slapeloze nachten kunnen vermijden. Ik voel me op dit moment misleid — als klant heb ik te goeder trouw gehandeld, in het vertrouwen dat Coolblue haar afspraken nakomt. U gaf eerder aan dat u mij op de hoogte zou houden. Kunt u mij alstublieft laten weten of er nieuws is over de levering van mijn iPhone 15? Tot op heden heb ik enkel de screenprotector en het hoesje ontvangen, niet het toestel zelf. Ik hoop snel duidelijkheid te krijgen, want momenteel voel ik me als klant in de steek gelaten. Met vriendelijke groet, Bruno

B. B.

Naar: Cool blue

05/11/2025

Beste Mark, Mei-Lan, Cindy en overige medewerkers van de backoffice van Coolblue, Naar aanleiding van mijn eerdere melding met betrekking tot de niet-geleverde telefoon, dien ik hierbij een bijkomende klacht in over de communicatie die ik vanochtend van uw bedrijf heb ontvangen. Hoewel mijn bestelling nog steeds niet geleverd is en ik tot op heden geen concrete update heb mogen ontvangen, ontving ik deze ochtend wel een commerciële e-mail waarin producten worden aanbevolen die “bij mijn nieuwe aankoop passen”. Het is bijzonder ongepast om promotionele communicatie te sturen terwijl de aankoop zelf nog steeds niet geleverd, noch besproken of opgelost is. Daarnaast ervaar ik de zin “we laten je niet in de steek” in uw eerdere communicatie als misplaatst en ongepast gezien de huidige situatie waarin ik juist zonder informatie word achtergelaten. Deze vorm van communicatie wordt door mij ervaren als bagatelliserend en zal ik betrekken in mijn dossier inzake morele schade. Ik verzoek u met aandrang mij dringend en concreet te informeren over: De status van mijn bestelling; De geplande leverdatum of alternatieve oplossing; De compensatie die Coolblue bereid is te bieden voor het veroorzaakte ongemak. Ik verwacht een antwoord binnen een redelijke termijn, en in elk geval uiterlijk binnen 48 uur na verzending van dit schrijven. Met passende hoogachting, Bruno Blanpain Bruno Blanpain _____________________________________________________________________ From: Coolblue [info@noreply.coolblue.eu] Sent: donderdag 30 oktober 2025 11:02 To: Bruno Blanpain [bruno.blanpain@claritylegal.be] Subject: Bruno Hendrik, maak je mobiele telefoon compleet You don't often get email from info@noreply.coolblue.eu. Learn why this is important Speciaal voor jou gekozen ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ Algemene voorwaarden | Privacy | Afmelden Gratis bezorgd Gratis ruilen Beste Bruno Hendrik, Top! Jij hebt een mobiele telefoon gekocht. Wil je hier nog meer uit halen? Deze producten passen precies bij je nieuwe aankoop. Scheelt jou weer uitzoekwerk. Maak hem compleet Onze aanraders voor je mobiele telefoon 5 jaar garantie BlueBuilt Oplader 20W Wit 24 reviews Laad je smartphone en tablet extra snel op. € 24,79 excl. btw Bestel hem nu 5 jaar garantie Apple iPhone 15 Camera Lens Protector 5 reviews Je beschermt je camera tegen krassen en butsen. € 24,79 excl. btw Bestel hem nu Wat vind je van deze e-mail? Super Kan beter Heb je een vraag? Bekijk onze klantenservicepagina Nog even rondkijken? Bekijk ons hele assortiment Kom langs in onze winkel Bestelling ophalen en advies

Cool blue

Naar: B. B.

06/11/2025

Beste partner, We zijn nog steeds bezig met het onderzoek hiervan. Zodra we hier meer informatie over hebben gaan we de klant meteen op de hoogte stellen. Ik heb de klant zonet een mailtje gestuurd. Met vriendelijke groet, Gregg van Coolblue Backoffice medewerker Alles voor een glimlach Heb je een vraag? Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepagina Het beste Assortiment binnen jouw handbereik On November 5, 2025 at 6:45 :PM GMT+1 klachten@test-aankoop.be wrote:

Bemiddeling door Testaankoop 21 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform