Korte beschrijving van uw probleem
Dinsdag 8 oktober 2024 bestelde mijn dochter een koelvriescombinatie bij Coolblue. Volgens de factuur zou deze de volgende dag worden geleverd én geïnstalleerd zonder extra kosten. Op woensdag werd de koelkast zoals afgesproken geleverd. Het appartement van mijn dochter bevindt zich op de eerste verdieping. Zonder de toestand van de traphal grondig te bekijken, stelde het drietal van Coolblue dat de koelkast te groot was om naar boven te dragen. Nochtans had mijn dochter alvorens te bestellen de afmetingen van de traphal gecontroleerd. De minimale hoogte bedraagt 193 cm, terwijl de koelkast 186 cm hoog is. Nadien gaf één van het drietal aan toch te willen proberen, maar één collega maakte voorbehoud omwille van een paaltje van de trapleuning waarover de koelkast zou moeten worden getild. Dat paaltje bevindt zich op de hoek van het plateau van de trap, zodat de dragers ernaast de koelkast konden manoeuvreren. (zie foto's in bijlage).
Na heel wat over en weer gepraat lieten de bezorgers de koelkast achter op straat en gaven ze ons het advies om een verhuisfirma te contacteren die de koelkast met een lift langs het venster kon binnenbrengen. Dit hebben we dan noodgedwongen gedaan. Deze grap, waarbij we samen met de verhuizer de 70 kg zware koelkast de straat over en de lift op hebben gesjouwd, kostte mijn dochter 109,90 euro.(zie factuur in bijlage)
Bovendien bleek de koelkastdeur in de verkeerde richting open te draaien dan op de foto werd gesuggereerd. Normaal gebeuren aanpassingen en installatie door de ploeg van Coolblue, maar deze was al vertrokken.
Ik heb de klantendienst van Coolblue donderdag telefonisch gecontacteerd. De dame aan de telefoon heeft met de verantwoordelijke overlegd en kon al melden dat de ploeg in de fout was gegaan. Wanneer zij een bestelling niet kunnen leveren dienen zij foto's te nemen van de toestand, hetgeen niet was gebeurd. Enkele uren later deelde zij mee, dat op mijn verzoek om minstens gedeeltelijk de kosten van de verhuislift terug te betalen niet kon worden ingegaan. Het enige aanbod dat zij kon doen, was een installateur sturen om de deur aan te passen.
Wij kunnen ons niet vinden in dit voorstel. Vandaar deze officiële klacht, die ik ook bij Test-Aankoop zal indienen.
Wij hopen op een meer gepast voorstel van Coolblue.