In de afgelopen 2 weken bestelde ik 3 pakjes die geleverd gingen worden door PostNL. 1 bij 123inkt en 2 bij Bol.comDe bezorging op zich heeft telkens vertraging. Tot daar aan toe, het zijn drukke tijden misschien. Maar geen enkele van de 3 pakjes werden effectief bezorgd. Geen toeval meer… In de track and trace komt tot 3 x toe de melding dat de bezorging niet gelukt is en dat ik mijn pakket moet gaan afhalen in een afhaalpunt. PostNL is hier ook niet eerlijk. Ze komen zich zelfs niet aanbieden. Wij waren telkens thuis, niemand gezien. Ook geen briefje in de bus dat we er niet waren. Pakket wordt gewoon rechtstreeks naar een afhaalpunt gebracht. Ik heb de mevrouw van het afhaalpunt gevraagd of het normaal is dat nu plots alles gewoon daar afgezet wordt zonder dat de chauffeur zich nog aanmeldt. Ze zei dat het niet de chauffeur van gewoonte is en dat hij daarom gewoon alles daar afzet. Ook veel makkelijker natuurlijk, alle pakjes zijn zo veel sneller geleverd. Bij Bol.com nemen ze geen verantwoordelijkheid. Ik heb al aangegeven dat zij tenslotte de vervoerder kiezen maar zij vinden dat wij ons enkel maar tot PostNL kunnen wenden met klachten want zij kunnen er zogezegd niets aan doen. Bij 123inkt gelijkaardige reactie. Klagen bij PostNL, het is hun schuld. En ik kon bij 123inkt ook kiezen voor een andere (duurdere) leverwijze. Dus ook daar geen enkele hulp gekregen.Wat is de toegevoegde waarde nog van thuisleveringen als PostNL nu beslist gewoon niets meer aan te bieden en de klant naar een afhaalpunt te laten lopen. Tenslotte betaal ik wel voor een thuislevering (in het voorbeeld van de bestelling bij 123inkt.be). Dat het 1 keer misloopt, kan ik aannemen. Maar dit is nu het 3de voorval in amper 1 week tijd. Dit is voor mij onaanvaardbaar.