Terug

Leveringen PostNL

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. C.

Naar: Post NL

04/01/2022

In de afgelopen 2 weken bestelde ik 3 pakjes die geleverd gingen worden door PostNL. 1 bij 123inkt en 2 bij Bol.comDe bezorging op zich heeft telkens vertraging. Tot daar aan toe, het zijn drukke tijden misschien. Maar geen enkele van de 3 pakjes werden effectief bezorgd. Geen toeval meer… In de track and trace komt tot 3 x toe de melding dat de bezorging niet gelukt is en dat ik mijn pakket moet gaan afhalen in een afhaalpunt. PostNL is hier ook niet eerlijk. Ze komen zich zelfs niet aanbieden. Wij waren telkens thuis, niemand gezien. Ook geen briefje in de bus dat we er niet waren. Pakket wordt gewoon rechtstreeks naar een afhaalpunt gebracht. Ik heb de mevrouw van het afhaalpunt gevraagd of het normaal is dat nu plots alles gewoon daar afgezet wordt zonder dat de chauffeur zich nog aanmeldt. Ze zei dat het niet de chauffeur van gewoonte is en dat hij daarom gewoon alles daar afzet. Ook veel makkelijker natuurlijk, alle pakjes zijn zo veel sneller geleverd. Bij Bol.com nemen ze geen verantwoordelijkheid. Ik heb al aangegeven dat zij tenslotte de vervoerder kiezen maar zij vinden dat wij ons enkel maar tot PostNL kunnen wenden met klachten want zij kunnen er zogezegd niets aan doen. Bij 123inkt gelijkaardige reactie. Klagen bij PostNL, het is hun schuld. En ik kon bij 123inkt ook kiezen voor een andere (duurdere) leverwijze. Dus ook daar geen enkele hulp gekregen.Wat is de toegevoegde waarde nog van thuisleveringen als PostNL nu beslist gewoon niets meer aan te bieden en de klant naar een afhaalpunt te laten lopen. Tenslotte betaal ik wel voor een thuislevering (in het voorbeeld van de bestelling bij 123inkt.be). Dat het 1 keer misloopt, kan ik aannemen. Maar dit is nu het 3de voorval in amper 1 week tijd. Dit is voor mij onaanvaardbaar.

Berichten (7)

Post NL

Naar: K. C.

12/01/2022

Geachte mevrouw Carpels,Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij om te horen dat uw pakketten niet eerst werden aangemeld op uw thuisadres, deze houding past niet binnen ons bedrijf.Aan de hand van uw tracktrace code kan ik zien welk depot verantwoordelijk was voor de levering.Ik ga dit per direct voor u melden bij de leidinggevende van de betreffende bezorger.Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden, dan zal de leidinggevende daar dan ook zijn verantwoordelijkheid in nemen.De volgende keer zou u hier geen last meer van mogen ondervinden.Alvast onze excuses voor dit ongemak.Ik vertrouw erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,SofieKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:

K. C.

Naar: Post NL

12/01/2022

BesteHelaas is het deze week al weer 2 x voorgevallen. 2 keer waren we een ganse dag thuis, niemand gezien en direct bericht dat pakketten in het afhaalpunt lagen. Na de 1ste keer contact opgenomen met jullie klantendienst, ging niet meer gebeuren. De dag nadien was het weer zover.

Post NL

Naar: K. C.

13/01/2022

Beste Kelly, Bedankt voor u bericht via onze site. Hieruit begrijp ik dat de bezorger niet heeft aangebeld, terwijl u wel thuis was. Mijn excuses hiervoor. Graag leg ik uw klacht neer bij de teamleider van de bezorger. De klacht tegen de bezorger valt onder het nummer 15986400.We doen uiteraard ons best om dit op te lossen.Mocht u toch nog vragen hebben dan mag u antwoorden op deze mail.Ik vertrouw erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,BjornKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:

K. C.

Naar: Post NL

08/02/2022

Beste, ik heb intussen 3 klachtnummers. Ondertussen 9 pakketten die niet bezorgd werden. Mijn laatste gesprek met een medewerker van PostNL: mevrouw, u mag blijven klacht indienen maar er zal helaas niets veranderen. Bezorgers gaan soms zo te werk en wij kunnen daar niets aan doen. Voor mij is dit onbegrijpelijk. Ik betaal voor een levering aan huis en krijg er niets voor terug. Momenteel vermijd ik online bestellingen als in zie dat de bezorger PostNL is

Post NL

Naar: K. C.

09/02/2022

Beste Kelly,Bedankt voor uw bericht.Wat jammer om te horen dat de pakketten niet correct bij u worden bezorgd, dit is niet de service die wij willen aanbieden.aan de hand van de barcode3SNNIW170516905 kan ik zien dat mijn collega hier inderdaad al melding over gemaakt heeft bij het depot dat verantwoordelijk was voor de levering.Indien u nog andere barcodes heeft waarbij het fout is gelopen, gelieve mij deze dan door te sturen zodat ik dit ook kan terugkoppelen naar de leidinggevende van de bezorger(s). Wij nemen deze klachten namelijk wel erg serieus.Als er maatregelen moeten getroffen worden zal dit ook gebeuren door de leidinggevende van de bezorger.Alvast bedankt om dit te melden.Ik vertrouw erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,SofieKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:

K. C.

Naar: Post NL

09/02/2022

De barcode van de laatste zending is 3SNNIW120552590. Een envelopje van A5-formaat dat met veel gemak in de brievenbus past. Dit is voor mij het toppunt van nalatigheid van die chauffeur. Klachtnummers bij PostNL zijn 16060750 en 16242836

Post NL

Naar: K. C.

10/02/2022

Beste Kelly,Aan de hand van de laatste tracktrace code kan ik zien dat uw klacht al teruggekoppeld is naar het depot.De leidinggevende van de bezorger zal hem/haar hierover aanspreken en indien nodig passende maatregelen treffen.U zou hier de volgende keer geen hinder meer van mogen ondervinden.Alvast onze excuses, dit is niet de service die wij willen aanbieden.Ik vertrouw erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,SofieKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform