Klacht
E. B.
Naar: IKEA BELGIUM
Beste, ik bestelde een bed, een matras, een zetel en nog andere kleinere meubels bij ikea. Deze moesten initieel geleverd worden op zaterdag 19/09 tussen 12 en 19u in centrum Leuven. Doordat ik daar niet vast woon, wist ik niet dat de straat vanaf 11u niet meer toegankelijk was voor leveringen. Hierdoor is de levering een eerste keer niet doorgegaan. De nieuwe leverdatum was gepland om woe 23 september in de voormiddag. Echter belde de chauffeur mij om 11.10 met de melding dat hij niet meer door mocht voor leveringen' maar dat hij dat wel gedacht had aangezien hij leuven een beetje kende. Ik heb die nacht op de grond geslapen door gebrek aan matras, en heb mijn enige feestdag ingezet zodat ik aanwezig kon zijn bij de levering. Ikea belt mij diezelfde dag terug op voor een nieuwe levering te plannen. Maandag 28/09. Ik heb speciaal vermeld dat ik om 7u 's ochtends gepland wou worden aangezien ik eigenlijk geen vrij kan nemen, en dat ik reeds op de grond geslapen heb en dus mijn matras echt nodig heb. Ikea bevestigde dat ik als eerste ingepland zou worden. We zijn ondertussen 28/09 9.00 en ik heb nog steeds geen bericht gekregen ivm mijn levering. Ik vind het ronduit een schande dat ik ondertussen 3 pogingen tot levering heb gehad en ik hier wel 80 euro voor heb betaald. Ik weet dat ikea de levering uitbesteed aan een transportbedrijf genaamd VPD, maar uiteindelijk is ikea de winkel waar ik bij bestel en betaal en dus verantwoordelijk is. Daarnaast zouden transportbedrijven op de hoogte moeten zijn van eventuele vaste laad-en-losuren in grote steden. Het is nogal moeilijk om dit te weten als klant als u overdag nooit in het centrum bent.
Berichten (12)
E. B.
Naar: IKEA BELGIUM
Geachte Ikea, bijgevoegd aan voorgaande klacht het volgende: Ik duid aan op de site dat mijn bestelling op het 4e verdiep geleverd dient te worden. Hiervoor werd ik vrijdag 25/09 nog gebeld om informatie te winnen ivm de mogelijkheden (trap of lift, grootte en soort trap want geen lift). Tijdens dit telefoongesprek vroeg ik voor een bevestiging dat het zeker tot boven gebracht ging worden. De bevestiging kreeg ik. Ondertussen zijn de meubelen geleverd maar niet op het 4e verdiep zoals eerst bevestigd was. De meubelen zijn in de gemeenschappelijke gang, voor de trap en voor de algemene elektriciteitskast geplaatst. Ik ben een mager meisje van 50kilo en zou een bed, een matras, een zetel en een ijzeren kast nu naar boven moeten krijgen. Als de chauffeurs niet tot boven willen leveren, bel dan niet enkele dagen op voorhand met een bevestiging. SLECHTSTE KLANTENSERVICE OOIT!!!!!!!!!
IKEA BELGIUM
Naar: E. B.
DATA NOT AVAILABLE
E. B.
Naar: IKEA BELGIUM
Beste Ikea,Ik heb 80 euro betaald voor de levering van mijn meubelen naar het 4e verdiep. Ik heb uiteindelijk zelf mijn bed, lattenbodem, matras en kast naar boven mogen dragen. Dit noem ik niet "geholpen zijn", dit noem ik profiteren.
E. B.
Naar: IKEA BELGIUM
DATA NOT AVAILABLE
IKEA BELGIUM
Naar: E. B.
DATA NOT AVAILABLE
E. B.
Naar: IKEA BELGIUM
Beste Ikea,Bedankt voor uw reactie. Ik probeerde net te bellen naar de klantendienst maar na een kleine 10 minuten te wachten is de lijn verbroken (waarschijnlijk voor de middagpauze). Bij deze wil ik graag laten weten dat ik akkoord ben met uw voorstel ter compensatie. Ik zal in de namiddag nog eens proberen om naar de klantendienst te bellen om de juiste gegevens door te kunnen geven. Met vriendelijke groeten,Evi Boeren
IKEA BELGIUM
Naar: E. B.
DATA NOT AVAILABLE
E. B.
Naar: IKEA BELGIUM
Beste Ikea,Ik heb de vergoeding van de transportkosten reeds ontvangen waarvoor dank.De compensatie voor de 2 verloren verlofdagen heb ik echter nog niet ontvangen (2 bonnen van 50euro)Ik heb reeds een mail proberen te sturen ter verduidelijking maar zonder respons.Bij deze probeer ik het opnieuw.Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,
IKEA BELGIUM
Naar: E. B.
Onlangs hebt u persoonlijke assistentie aangevraagd bij ons online supportcenter. Hieronder vindt u een samenvatting van uw aanvraag en onze reactie.Als dit probleem niet naar uw tevredenheid is opgelost, kunt u het probleem binnen 15 dagen opnieuw openen.Bedankt dat u van onze service gebruikt hebt gemaakt.Om uw vraag via onze ondersteuningssite te openen, klikt u s:nl.support.ikea.be/app/account/questions/detail/i_id/486057ack/AvPS8QqsDv8S~eHVGike~yLM4Psqei75Mv_I~zj~PP9B/---------------------------------------------------------------Onderwerp---------------------------------------------------------------Klacht - levering - (CPTBE01053920-15)Discussiethread---------------------------------------------------------------Reactie Door E-mail (Yousef) (16/11/2020 ) Beste Test aankoop,Deze zaak werd reeds behandeld.groetjes,IKEAKlant Door E-mail service () (15/10/2020 ) Referentienummer vraag 201015-000257 Gemaakt op: 15/10/2020 Laatst bijgewerkt op: 16/11/2020 Status: Opgelost[---001:010791:17185---] s:eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fgebruiksvoorwaardenanddata=02%7C01%7Cs-pcsbenl-a-retbec03%40ikea.com%7C7eb61f9bf5784213352408d870f133d5%7C720b637a655a40cf816af22f40755c2c%7C0%7C0%7C637383528546414142andsdata=WzKvcI%2Fl5DeX2K5n%2FdPG2mrgtS%2F5bejjuS2z9ZFg0bI%3Dandreserved=0 s:eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fprivacyanddata=02%7C01%7Cs-pcsbenl-a-retbec03%40ikea.com%7C7eb61f9bf5784213352408d870f133d5%7C720b637a655a40cf816af22f40755c2c%7C0%7C0%7C637383528546414142andsdata=A4ZQELmj%2BfyVur%2FSOaiDHPspK2IVwha71Fr%2FFRpNLjQ%3Dandreserved=0 (s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) (s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) Referentienummer vraag 201015-000257 Gemaakt op: 15/10/2020 Laatst bijgewerkt op: 16/11/2020 Status: Opgelost[---001:010791:17185---]
E. B.
Naar: IKEA BELGIUM
Beste Youssef,Als dit reeds behandeld was geweest dan had ik geen nieuwe reactie gestuurd. Graag mijn bericht DEFTIG lezen en beantwoorden aub.Met vriendelijke groeten,
IKEA BELGIUM
Naar: E. B.
Beste mevrouw Boeren,Allereest onze excuses voor het laattijdige antwoord op onderstaande vraag en de uitvoering van uw bestelling.Na evaluatie van uw dossier blijkt dat er iets is mis gelopen met het uitsturen van de compensatievoucher t.w.v. 100 euro. We maken deze vandaag in orde en sturen deze naar het opgegeven e-mailadres. Het kan tot maximaal 10 dagen duren voordat u deze voucher ontvangt.Wij danken u alvast voor uw begrip.Hopende u hiermee een antwoord te bieden op uw vraag.Met vriendelijke groeten,Jimmy Van GinnekenCustomer care leader IKEA Belgium N.V.
E. B.
Naar: IKEA BELGIUM
Beste Jimmy,Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat de heropening van de winkels en de maatregelen het niet makkelijk maken om alles bij te houden. Ik ben echt blij om alsnog een antwoord te hebben gekregen ! Ik wens jullie alvast fijne feestdagen toe :) Met vriendelijke groeten,Evi Boeren
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten