Terug

levering via externe firma gaat volledig de mist in

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: FNAC BELGIUM

15/10/2019

Beste, Ik bestelde op 8/10 een dj controller op Fnac.be.Bij de afrekening stond levering door Bepost binnen de 24u.Ik verwachtte dus de volgende dag een pakket zoals bij normale grote webshops (iets met blauw bijvoorbeeld) van deze tijd wel kunnen. Maar het pakket kwam maar niet. Toen ik in de webshop van fnac keek zag ik dat het pakket op de status bestelling geaccepteerd, betaling ontvangen stond. en dat het pakket bestelling te verzenden staat. Tot op heden is die status niet veranderd.Ik merkte dan op dat de leverancier Urban tech was en niet fnac en dat ik contact kon opnemen enkel via de site van Fnac. op 11/10/2019 om 11:13 vroeg ik wat er mis gaat met de levering en of ik een tracking kon krijgen. vandaag 15/10 belde ik fnac. Hun uitleg is dat ze niets kunnen doen want dat het de externe verkoper is. En dat ik met hem moet contact opnemen. Mijn antwoord daarop was dat ik wel via hun website besteld had en dat fnac de belofte gedaan heeft van binnen de 24u te leveren. Waar dat pakket van komt en en wie dat levert gaat me niet aan. ze blijven erbij dat ik de verkoper moet contacteren. maar die antwoord dus niet. Dit is toch echt niet normaal. Daarbij komt dat ik het materiaal dit weekend nodig had en dus al persoonlijke problemen heb ondervonden door een valse belofte van fnac. Ik was genoodzaakt ander materiaal huren omdat ik de dj tafel niet op tijd heb ontvangen. een schadevergoeding (terugbetaling van het gehuurde materiaal) zou zeker niet misstaan. En die praktijken als verkopen maar dan hun paraplu opentrekken en het op de andere verkoper steken vind ik ook niet kunnen.Is daar geen wettelijk kader rond?

Berichten (1)

FNAC BELGIUM

Naar: K. V.

06/11/2019

Beste klant,Graag willen wij u helpen alleen is dit aankoop geplaatst geweest bij een externe verkoper en niet bij ons.Zoals vermeld staat in onze voorwaarde kunnen wij alleen tussenkomen indien dat de verkoper u geen antwoord geeft binnen de 5 werkdagen.Hier heeft de verkoper een antwoord op u mail verstuurd binnen dit termijn en is dus niet in fout.De bestelling werd verzonden op 16/10 en is bij u aangekomen op 17/10.De verkoper heeft zich aan zijn woorden gehouden en heeft in 24 uur geleverd.Verkoper heeft ook een trackingnummer verstuurd zoals u het gevraagd heeft.Wij kunnen spijtig in dit geval niet tussenkomen, Fnac.be is immers het plateform waarop u de bestelling geplaatst heeft en niet de verkoper.Fnac.be is immers een platform waarop ook andereprofessionele verkopers hun artikelen kunnen verkopen.In geval van problemen kan er contact genomen worden met de verkoper in kwestie.Hoewel wij een zicht op de verkoop hebben, moetenwij de voorwaarden van de externe verkoper respecteren.Wij kunnen alleen ingrijpen als u binnen 5werkdagen geen reactie van de externe verkoper ontvangt of als de verkoper nietaan zijn eigen voorwaarden voldoet.Als dit het geval is, kunt u altijd contact met onsopnemen om dit probleem te onderzoeken.Zo niet, dan nodigen wij u uit om contact op tenemen met de externe verkoper.U kan dit doen via uw Fnac-account onder:Mijn orders -- Zie details -- Eenprobleem?Metvriendelijke groeten,Raphael ~WebshopFnac.beHeb je nogvragen? Aarzel niet om ons te contacteren op het nummer: 02/700 91 91.Openingsuren klantendienst: maandag - vrijdag van 9u tot 17u.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform