Beste,Ik bestelde in de webwinkel van Telenet een smartphone, nl. een Huawei P30 Lite-black. Ik betaalde meteen €249.Er stond te lezen dat de leveringstermijn 2 à 3 dagen bedraagt en dat je binnen de 48 uur zeker een verwerkingsorder ontvangt. Ik bestelde op 30 juli.Na 48 uur nergens een order te bespeuren dus bel ik naar de klantendienst. Daar beweren ze dat er wel een order verstuurd is, alsook een track en trace en dat mijn toestel onderweg is.Ik geef aan dat ik online op de site (na inloggen op mijn account) zie is dat de verwerking afgelopen is, maar als ik daar op de 'factuur' klik, kan ik die onmogelijk downloaden. Nochtans geldt de factuur blijkbaar als garantiebewijs. Telefonisch wordt gezegd dat ze alles nog eens opnieuw naar mijn mailadres zullen sturen. Ik ontvang echter alleen een bericht met daarin de uitgebreide uitleg dat ik nu minstens voor een jaar Telenetabonnee moet blijven en hoeveel het me zal kosten als ik sneller overstap naar een andere provider...Op zaterdag 3 augustus wordt in de namiddag door postNL mijn pakket geleverd, waarvoor ik niet hoef af te tekenen. De doos is niet beschadigd en netjes verzegeld.Ik pak alles uit, oplader, oortjes, uitlegboekje alles zit erin, behalve mijn smartphone.Ik bel onmiddellijk naar de klantendienst maar daar is het te druk en ik word gevraagd mijn gsm-nummer achter te laten zodat ze me snel kunnen terug bellen. Ik besluit het zekere voor het onzekere te nemen en fiets naar de Telenetwinkel in Roeselare. Ik wil immers maandag niet te horen krijgen: 'Maar mevrouw, dat is al van zaterdag. Waarom hebt u dit niet eerder laten weten?' Daar kunnen ze me niet rechtstreeks helpen maar ze bellen naar de klantendienst en daar wordt onmiddellijk een dossier opgestart.In de winkel beloven ze dat ik maandag of ten laatste dinsdag opgebeld zal worden en dat er eventueel woensdag met een spoedlevering een ander toestel zal bezorgd worden.Maandag in de late namiddag bel ik zelf terug naar de klantendienst. Ik krijg daar de melding dat er inderdaad een dossier is aangemaakt, maar dat ik vandaag (maandag) of dinsdag opgebeld zal worden door de desbetreffende dienst.Dinsdag bel ik 's namiddags zelf terug, want ik heb nog steeds niks gehoord en 8 dagen na mijn betaling heb ik niks anders dan een lege doos. Ondertussen moet ik me behelpen met een oude gsm en vertrek ik vrijdagnacht op verlof.Ook nu krijg ik weer hetzelfde verhaal en ik vraag of mijn aankoop geannuleerd kan worden. Na minutenlang te luisteren naar een muziekje komt het verdict: Ik kan mijn gsm niet annuleren maar ook niet retourneren, vermits er geen toestel is. In de Telenetwinkel kan ik ook geen toestel ophalen, tenzij ik er opnieuw eentje koop.Begrijpe wie het begrijpen kan! Verder moet ik me tevreden stellen met de melding 'dat er nu de hoogste prioriteit aan gegeven zal worden, maar dat er op zoek gegaan wordt naar de schuldige bij postNL of waar dan ook en dat zoiets lang kan duren...'En ik die dacht dat aankopen doen bij een geregistreerde, officiële webshop als die van Telenet geen risico inhield.Bovendien sta ik hier met mijn rug tegen de muur. Mijn geld is weg en het enige wat ik eraan over heb gehouden is voorlopig een lader, oortjes, een plastic zakje met lucht en een lege doos. Veel geld als je het mij vraagt...Mieke