Beste, ik bestelde bij bol.com een Lafuma Futura relaxzetel maar ontving een Lafuma RClip relaxzetel (basismodel) in gelijkaardige kleur, maar niet gelijkwaardig!Dit geleverde basismodelletje waarvan de adviesprijs een pak lager ligt dan de zetel die ik besteld en betaald heb, verschilt duidelijk in kwaliteit:Andere stof, Rugondersteuning 2/3 minderGeen gebogen profiel in de rugondersteuningMinderwaardig, moeizamer systeem om de positie van de relaxzetel te veranderen…Daarbij komt dat ik merk dat deze zetel al was ontdaan van zijn etikettering en beschermingsverpakking.In plaats van in de zon in mijn zetel te relaxen zit ik een uur achter het scherm om dit gemeld te krijgen. Zoveel dagen later krijg ik de melding dat ik het simpelweg mag retourneren met een link om het opnieuw te bestellen (en wat is de kans dat het deze keer wel juist is?)Ik zou verwachten dat bol.com me erkentelijk is omdat ik mijn tijd en energie steek in het melden van deze fout, ipv uitsluitend te retourneren... Enkel zo kunnen ze dit probleem oplossen zodat minder aandachtige klanten ook niet bedrogen uitkomen en de leverancier voortaan wordt geweigerd. Dat ze eventueel een tegemoetkoming doen voor de last die ik ervan ondervind en de moeite die ik erin steek en een gepaste oplossing te geven voor dit probleem. Nog niet opgelost: ik sleur de grote, zware logge doos naar het postkantoor, alwaar men het weigert wegens te groot. Nu moet ik een afspraak maken bij Bpost om het thuis te komen ophalen. Het probleem is echter dat ik het etiket met barcode moet afdrukken, maar ik heb geen printer.Hoeveel tijd en energie kruipt er in deze bedrogpraktijken? De leverancier mist enkel zijn kans om extra winst te maken en de miserie ligt bij de klant.Ik zou de consumenten willen aanraden om zeer goed na te gaan of ze exact de juiste producten ontvangen bij bol.com. Enkele jaren geleden heb ik reeds iets soortgelijks gemerkt met een boek. Vandaar dat ik extra aandachtig ben als ik al eens iets bij bol.com bestel. De reden dat ik deze keer toch bij bol.com besteld had, was omdat het prijsverschil voor de Lafuma Futura vrij groot was tov de winkel. Maar uiteindelijk ontving ik een model die in de winkel veel goedkoper was dan ik bij bol.com betaald had. Dus eerst wordt je uit de winkel gelokt en om er uiteindelijk bedrogen uit te komen.