Terug

Levering pakket met track&trace code

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: bpost

06/01/2020

Beste,op 2 december 2019 heb ik bij een Amerikaanse firma een bestelling geplaatst. Deze bestelling werd door USPS verzonden naar België. Daar werd deze door BPost overgenomen. Zoals u via Track & Trace kan raadplegen, werd de laatste scan van het pakket uitgevoerd op 23 december 2019. Tot op heden is dit pakket nog steeds niet geleverd.Hierbij een kort relaas van de reeds door mij ondernomen acties.Op woensdagavond 19 december 2019 merkte ik op dat het pakket zou zijn aangeboden en dat ik hiervan op de hoogte zou zijn gesteld (zie status 18 december 2019 Attempted Delivery - Item being held, addressee being notified). Echter werd er op dinsdag 18 december niet bij ons aangebeld noch een briefje achtergelaten dat ons pakketje kon worden opgehaald in het postkantoor. Aangezien het postkantoor te Wachtebeke enkel in de voormiddag geopend is op donderdag en vrijdag en ikzelf fulltime werkzaam ben, heb ik me op zaterdag 21 december gemeld in het postkantoor te Wachtebeke. Daar heeft de baliemedewerkster de track&trace code nagekeken en merkte ze op dat het pakket in Gent zou liggen. Zij zou het pakket laten overbrengen naar Wachtebeke en me telefonisch contacteren wanneer het pakket hier is toegekomen. Ik heb haar dan ook mijn telefoonnummer bezorgd.Op maandag 23 december 2019 zag ik via de track & trace van USPS dat het pakket opnieuw gescand werd (arrived at facility). We verwachtten bijgevolg een spoedige levering (Gent en Wachtebeke liggen namelijk maar een 15 km uit elkaar).Op donderdag 26 december werd het pakket nog steeds niet geleverd. Hierop heb ik de klantendienst van BPost telefonisch gecontacteerd met de vraag wanneer dit pakket juist geleverd zou worden. De medewerkster van de klantendienst (= Joy) wist me te vertellen dat het pakket nog in het sorteercentrum in Gent zat. De reden waarom mijn pakket in Gent beland was, lag volgens haar aan het feit dat het etiket tijdens de behandeling beschadigd geraakt is en men een nieuw etiket had voorzien met 9185 Gent in plaats van 9185 Wachtebeke. Joy vertelde me dat gezien de drukte met de feestdagen, het pakket vermoedelijk uiterlijk maandag 30 december bij ons moet worden aangeleverd.Op dinsdag 31 december werd het pakket nog steeds niet geleverd. Wederom heb ik de klantendienst van BPost telefonisch gecontacteerd. Ditmaal kreeg ik een zekere Melissa aan de lijn. Ik vertelde haar dat ik haar collega Joy de week voordien aan de lijn heb gehad en dat ik nogmaals belde om te informeren naar de status van mijn pakket. Melissa vroeg me onmiddellijk of het pakket waarvoor ik belde toevallig met tracking code LZ... begon. Ze kende met andere woorden het dossiertje. Melissa vertelde me dat er na 23 december geen verdere scan werd uitgevoerd en het pakket bijgevolg waarschijnlijk verloren zal gegaan zijn. Toen ik haar vroeg of ik hiervoor contact kon opnemen met het sorteercentrum te Gent, vertelde ze me dat zij hier zelf geen telefoonnummers van heeft want dat dit een volautomatisch sorteercentrum is en zij hier niemand kunnen contacteren.Aangezien het pakje waarschijnlijk verloren gegaan is en BPost me niet kan verder helpen, vertelde Melissa me dat ik de afzender van het pakje moest vragen om via USPS een claim te laten indienen bij BPost zodat BPost een onderzoek kan starten naar het pakje. Meer kan men voor mij niet doen.Voor alle zekerheid ging ik ook nog even langs in het postkantoor te Wachtebeke. Mogelijks lag het pakje daar toevallig en had men dit nog niet gescand. Toen ik de medewerkster aan de balie de track&trace code gaf, kreeg ik onmiddellijk het antwoord ah, maar dat is geen code van BPost, ik kan dit niet opzoeken. Je moet de klantendienst contacteren. Ik kan u niet helpen. Haar duidelijk maken dat haar collega dat vorige week wél kon opzoeken, ik de klantendienst al gecontacteerd had en haar enkel wil vragen of ze even kan kijken of er geen pakje in het kantoor ligt met deze trackingcode, viel in dovemansoren. Ik werd simpelweg door haar doorverwezen naar de klantendienst en afgewimpeld met ik kan niet helpen'. Niet kunnen of niet willen? Het kantoor zou namelijk 5min later sluiten voor een middagpauze van 1u15min...Heden 6 januari hebben we ons pakket nog steeds niet ontvangen en worden we door BPost absoluut niet verder geholpen. Aan de doelstelling Verder gaan dan enkel postbedeling en een in België gevestigde en efficiënte speler voor e-commercelogistiek worden (zie www.bpost.be) is m.i. nog héél wat werk beste BPost!- BPost slaagt er niet in om postcodes en gemeentes correct aan elkaar te linken (9185 Gent?!)- de sorteercentra van BPost kunnen niet gecontacteerd worden door de eigen klantendienst? Is er in het hele sorteercentrum dan niemand werkzaam die de boel daar superviseert en problemen kan oplossen?- BPost slaagt er niet in om een perfect volgens de procedure gefrankeerd pakketje mét track & trace terug te vinden in haar eigen sorteercentrum + tijdig aan te leveren? Frappant om in de krant te lezen dat postkaarten gefrankeerd met een Zespri kiwisticker wél geleverd worden en bovendien nog sneller worden afgeleverd dan correct gefrankeerde goederen. - BPost wéét waar het pakje zit, maar laat liever een omslachtige procedure opstarten door haar (eind)klanten dan dat ze haar klanten efficiënt helpt en een excellente service nastreeft - BPost is niet per mail bereikbaar voor klachten of vragen. Schriftelijke opvolging is bijgevolg niet mogelijk. Welkom in de digitale wereld?- baliemedewerkers in het postkantoor wimpelen je simpelweg af.Beste BPost, tot op heden heb ik mijn pakje nog niet ontvangen maar inmiddels wel de kosten hiervoor betaald. Uw tarieven slaan jaarlijks op, maar uw service wordt er jaarlijks armtieriger op. Schuif het probleem niet door naar USPS.Graag actie te ondernemen opdat dit pakket toch nog wordt aangeleverd en me feedback te bezorgen van de verdere acties die u zal ondernemen voor hogervernoemde gebreken.

Berichten (3)

bpost

Naar: J. D.

07/01/2020

Beste klant,U hebt onlangs een klacht ingediend via het platform dat ter beschikking is gesteld op het internet site van Test Aankoop. Wij bevestigen goede ontvangst van deze.Echter, door dat uw klacht in 'publiek' mode staat, kunnen wij dit kanaal niet gebruiken om uw dossier te behandelen. De informatie die we nodig hebben om uw dossier te verwerken kunnen van gevoelige of privé aarde zijn. Wij nodigen u uit om deze klacht in « privé » mode te zetten zo dat we zo snel mogelijk ons standpunt over deze zaak kunnen overmaken.Met vriendelijke groeten,Klara C.bpostMuntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 Bruxelles[THREAD ID:1-ALUHJFJ]

J. D.

Naar: bpost

07/01/2020

Beste,deze klacht werd in 'privé' mode gezet.Mvg,Joyce

bpost

Naar: J. D.

08/01/2020

Beste klant,We hebben gemerkt dat u een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost voor de verwerking van uw dossier.Het antwoord van de klantendienst is in overeenstemming met onze algemene voorwaarden en procedures, dus kunnen we alleen bevestigen wat aan u is uitgelegd.In de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier af.Met vriendelijke groeten,Klara C.BpostMuntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 Bruxelles[THREAD ID:1-AMA1YDG]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform