Terug

Levering in ver weg gelegen postpunt

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. V.

Naar: DPD Belgium

29/08/2025

Vorige week vrijdag moest bij ons een pakje, besteld bij 'De Gele Flamingo', geleverd worden door DPD. Mijn vriendin was de hele dag thuis behalve 's ochtends om 8u om onze dochter naar de creche te doen. Ze had nog de tracking van DPD gecheckt en de bezorger was volgens die tracking op dat moment nog ver weg. Maar toch was tijdens die 20 minuten afwezigheid de bezorger langs geweest en had ook niet aangebeld bij de buren die wel thuis waren. Dit is zeer spijtig en had kunnen vermeden worden als de tracking van DPD beter werkte. Nu is het normaal geen probleem om die pakjes dan bij een afhaalpunt te gaan halen, ware het niet dat DPD het pakje had achtergelaten op en postpunt meer dan 20 minuten rijden, terwijl er genoeg afhaalpunten van DPD bij ons vlakbij zijn. Ik heb DPD hiervoor proberen te bellen om naar een oplossing te zoeken, maar de (betaal!!)nummer op hun website werkte niet. Ook de chatbot op hun site helpt voor geen meter. Ik heb dan maar een contactformulier op hun site ingevuld, maar nooit reactie op gekregen. Er zat dan niets anders op dan er vandaag speciaal om te rijden waar ik meer dan 3kwartier tijd kwijt was!!

Berichten (1)

DPD Belgium

Naar: H. V.

29/08/2025

Beste Herbert, Bedankt voor het contacteren van onze service via Testaankoop. Het spijt me te horen dat u niet tevreden bent met de service van DPD. De levering van vrijdag was voorzien tussen 08:14:00 en 09:14:00 en de chauffeur kwam langs om 08.41u. Het pakket werd dan omgeleid voor levering in een afhaalpunt, De keuze van de pakketwinkel hangt af van factoren zoals opslagcapaciteit en efficiënte routeplanning. De beslissing wordt daarom niet aan de bezorger overgelaten. Ik zie inderdaad dat u een aanvraag heeft gestuurd via het contactformulier, maar u kreeg daarop geen reactie, terwijl het toch werd opgenomen door een agent van de klantendienst, onze excuses hiervoor. Ik heb dit gemeld zodat dit word opgenomen met deze agent. Wel kon uw vriendin, normaal via de ontvangen mail: Email address:jana.debrucker@hotmail.com Channel:Email Scan trigger:DLO Interactive Notification:Yes Date and time:2025-08-22 06:59:00 Predict Time Window:2025-08-22 08:14:00 - 09:14:00 vragen het pakket bij de buur aan te bieden of op een veilige plaats te zetten. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Ik wens u een fijne namiddag. Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform