Terug

Levering GSM blijft weg + variaklachten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Telenet

04/02/2021

Graag zou ik een klacht willen neerleggen omwille van een bestelling die ik plaatste. Die heeft de druppel doen overlopen zodat ik zeer in twijfel ben om bij Telenet te blijven. Ik kies speciaal een businessformule waardoor ik dan ook hoop om snel en efficiënt geholpen te worden en hier blijkt niets van aan. Ik hoop dan ook dat hier een of andere correctie of tegemoetkoming voor gebeurt want zo werkt het niet meer.Ik doe mijn verhaal:Ik ga in volgorde van recent naar oud: - Mijn laatste klacht is dat ik via Telenet een Iphone 12 pro max bestelde: Dit gaat ondertussen over een bestelling van 11/12. Die zou de zaterdag nadien (2 dagen later) geleverd worden door Postnl. Ik kreeg een bericht van vertraging, maandag juist hetzelfde, na dinsdag niets meer gehoord.Contact opgenomen bij Postnl en wegens drukte zal het later zijn. Deze week al een 2e keer contact met Telenet en het zou nog tot 6 weken kunnen duren. Ik koos voor Telenet omwille van de professionaliteit en de 50 euro korting op het toestel. Die 50 euro is me dus een vergiftigd geschenk. Voorlopig moet ik nog voort met mijn oude gsm die constant platte batterij heeft, slechte ontvangst en hapert...Voor een dringende bestelling moeten we hier dus niet terecht. Ik weet dat fout bij Postnl ligt maar jullie als opdrachtgever kunnen wel druk zetten. Jullie betalen er dan ook voor.- Klacht 2: slechte ontvangst van gsmnetwerk... Ik hoop dat ik met een nieuwe gsm daar verbetering mee heb.- En dan vind ik het ook jammer dat er zo veel reclame gemaakt wordt voor de nieuwe klanten. Moet ik nu echt een periode verdwijnen van het Telenettoneel om zelfde condities te kunnen krijgen. Al beurzen gezien met mooie kortingen op sonos, televisies, tablets, nintendo switch,... enkel voor nieuwe klanten,...- Bij Proximus kan je een gelijkaardige gsm bij abonnement verkrijgen voor 999 euro en zelf rond 700 euro voor de 264 GB die eigenlijk al voldoende zou zijn voor mij.- Voorts ben ik al onterecht afgesloten geweest door een administratieve fout. Dit heeft dan ook een week geduurd vooraleer terug internet gekregen te hebben. Professioneel was dit ook een ramp als je weet dat ik werk met een digitale agenda en programma in de cloud.Ik ben al 21 jaar klant. Ik betaal 12 x ongeveer 200 euro x 21 jaar.Als er dan zo licht met je problemen wordt omgesprongen dan zet mij dat toch even tot nadenken.En ik lijdt hieronder ook professioneel. Niemand kan mij professioneel bereiken, men komt steeds op antwoordapparaat terecht of men laat geen bericht achter.Ondertussen daalt de waarde in mijn ogen van die GSM. Mocht ik nu nog 1 aanschaffen zou ik echter txijfelen om een half jaar te wachten tot de nieuwe iphone uitkomt. Echter heb ik in functie van de levertijd mij reeds kabel, draadloze lader en gsmbescherming aangeschaft waardoor ik bijna niet anders kan van hem toch aan te nemen.Het ergste vind ik nog de machteloosheid. Ik heb een drukke job. Het kost me steeds tijd om contact op te nemen. Men belooft steeds actie en er gebeurt niks. Had dit in een gewone winkel geweest had ik al lang kunnen zeggen dat ik hem niet meer moest hebben maar nu is alles betaald. Mocht ik nog beslissen om hem terug te sturen zit er duidelijk de schrik in dat hij weer 2 maand onderweg is naar Telenet.

Berichten (3)

Telenet

Naar: S. V.

15/02/2021

Klantennummer: 566205366 Beste mijnheer Verdickt, Deze klacht wordt behandeld via de ombudsdienst van Telecommunicatie. De verdere communicatie in dit dossier zal via de ombudsdienst gebeuren. Met vriendelijke groeten, Sanne Vande Bergh TelenetDit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --

S. V.

Naar: Telenet

23/02/2021

Beste,De klacht is voor mij nog niet afgehandeld. De problemen blijven duren. 25 euro compensatie (gratis play more en play sports) is peanuts in vergelijking met mijn geleden schade. Wachtende sinds 11/12 op een gsm. De ene medewerker neemt de klacht serieuzer als de andere. Ondertussen toch nog 2 extra compensaties gekregen. Is het minste dat ze nog konden doen aan de uren tijd die ik er in steek aan bellen , mailen,… En ondertussen machteloos blijven…Om nog maar te zwijgen over de financiële schade professioneel. Telenet Business noemt men dat als extra ondersteuning. De mensen proberen me iedere keer te bellen op mijn gsm (de oude dus) waar ze steeds op mijn voicemail terechtkomen of gewoon geen verbinding krijgen. Dit is dan ook de reden dat ik wacht sinds 11/12/20 op mijn nieuwe GSM.Een medewerkster vertelde me doodleuk dat het de eerste keer is dat het zo voorvalt. Ik weet ondertussen van een patiënt dat ze net hetzelfde meemaakte met een iPad van Telenet, op hetzelfde moment besteld.Ik heb mijn geld ondertussen terug gekregen…Goedgelovig als ik was heb ik mijn gsm opnieuw besteld op 16/02. Wat raad je? Het is het identieke scenario die hem weer voordoet.Net contact gehad met iemand van Telenet en ze raadde aan opnieuw te mailen naar de klachtendienst. Het ergste van al is dat het iedere keer een week duurt vooraleer je reactie krijgt. Het moet nogal druk zijn op de klachtendienst!Op deze manier sta ik nog even ver en heb ik nog geen oplossing. Ik stel dus voor dat ze me die 80 euro korting op een toestel samen met het opnieuw betaalde geld gewoon terugstorten en dan bestel ik gewoon via Cool Blue en heb ik hem morgen in huis…Met vriendelijke groeten,Steven Verdickt

Telenet

Naar: S. V.

23/02/2021

Klantennummer: 566205366 Beste, We merkten op we deze klacht ook ontvingen via de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. Hierbij informeren we u dat we de klacht verder via dat kanaal zullen behandelen. Met vriendelijke groeten, Jurgen Telenet Value Center Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform