Terug

levering gas

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: Luminus

21/02/2024

Ik behartig de administratie van Mevr. Temmerman .In juni 2022 veranderde zij van energieleverancier van Eneco naar Luminus. Voor wat het contract elektriciteit betreft was dat geen enkel probleem, voor het contract gas is het wat anders. Blijkbaar was door de invoer van een nieuw systeem bij Fluvius een foutcode opgetreden. Dat heeft Fluvius trouwens bevestigd. In oktober 2023 krijgt Mevr. Temmerman een mail van Fluvius waarin zij haar laten weten dat de problemen opgelost zijn. Die mail werd onmiddellijk naar Luminus doorgestuurd. In december 2023 krijgt Mevrouw Temmerman een slotfactuur van Eneco ( stopzetting levering gas door Eneco : 5 /3/2023) en in januari 2024 krijgt zij van Luminus een eerste voorschotfactuur. In juni 2022 had Mevr. Temmerman geopteerd voor een Comfy + tarief. . Aangezien dit één van de duurste tarieven is vragen wij om een tariefwijziging naar Basic Fix. Die tariefwijziging werd door Luminus bevestigd en ging in op 23/1/2024. Op 11/2/2024 krijgt Mevr. Temmerman een slotfactuur. Aanrekening Comfy + vanaf 6/3/2023 tot 23/1/2024 en vanaf 24/1/2024 tot 31/1/2024 tarief Basic Fix. Na ontvangst van die slotfactuur en nadat ik in mijn Luminus zie dat het contact voor de levering van gas spoorloos verdwenen is zend ik nog maar eens een mail naar Luminus (referte 36074663) wordt ik door Luminus gebeld en die weten mij te vertellen dat Fluvius de meter op non-actief heeft gezet. Ik zend een mail naar Fluvius en die antwoorden dat de gasmeter niet afgesloten is en dat het contract sinds 6/3/2023 actief is bij Luminus. Nog maar eens een mail naar Luminus waaraan zij referte 36147564 toekennen en waarop zij op 19/2/2024 antwoorden en vragen nog te wachten ??? Waarop?? Ik denk dat wij en hoofdzakelijk Mevr. Temmerman toch wel al geduld genoeg heeft gehad .

Berichten (4)

Luminus

Naar: A. D.

23/02/2024

Beste,Test-Aankoop bezorgde ons uw klacht van 21/02/2024. Eerst danken wij u voor uw melding want enkel zo kunnen wij onze dienstverlening bewaken en verbeteren.Wij stellen alles in het werk om een passende oplossing te vinden en komen spoedig bij u terug.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/.Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminuswww.luminus.be This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

Luminus

Naar: A. D.

12/03/2024

Mevrouw, 29/02/2024 Annulering Eur -690,87 [ s:secure.luminus.be/Handlers/InvoiceDocumentDownload.ashx?id=001014982059 1014982059 ] 29/02/2024 Afrekening Eur 690,87 Betaald op 29/02/2024 [ s:secure.luminus.be/Handlers/InvoiceDocumentDownload.ashx?id=001014982222 1014982222 ] [ s:secure.luminus.be/Handlers/InvoiceDocumentDownload.ashx?id=001014982222anddetailed=1 Detailversie ] 14/02/2024 Voorschotfactuur Eur 59 Betaald op 17/02/2024 [ s:secure.luminus.be/Handlers/InvoiceDocumentDownload.ashx?id=006513629476 6513629476 ] 11/02/2024 Afrekening Eur 690,87 [ s:secure.luminus.be/Handlers/InvoiceDocumentDownload.ashx?id=007487480634 7487480634 ] [ s:secure.luminus.be/Handlers/InvoiceDocumentDownload.ashx?id=007487480634anddetailed=1 Detailversie ] Hierboven het overzicht van mijn facturen. Op 11/2/2024 ontving ik factuur 7487480634 Die factuur werd betaald op 29/2/2024 Dan " annuleert" U een factuur ???? De zgn. tussentijdse afrekening heeft hetzelfde saldo als de afrekening die mij op 11/2/2024 werd toegezonden . Ik heb het volgende gevraagd: Ik heb het contract aangevraagd in juni 2022 Door allerlei omstandigheden heeft Luminus de levering maar gestart op 6/3/2023 Op dat ogenblik stond de gasprijs op zijn hoogste punt, dus betaal ik nu het gelag. Ik wil dat U de afrekening maakt met de gasprijs die in juni 2022 dus vóór de energiecrisis van toepassing was bovendien had ik recht op sociaal tarief en dat is evenmin verrekend!! Dus voor mij is mijn klacht ingediend via testaankoop hoegenaamd niet afgehandeld Ik zie uw antwoord met héél véél belangstelling tegemoet!! M.g.v. Annie De Bruyne i.o. van Annie Temmerman ] [ test-aankoop.be/klagenrivacy ] This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

A. D.

Naar: Luminus

08/04/2024

Wij hebben nog altijd geen uitleg gekregen over hoe jullie de te betalen som op factuur 7487480634 hebben berekend.Aanvraag contract in juni 2022, contract met terugwerkende kracht geactiveerd in december met ingang van 7 maart 2023, met welke tarieven hebben jullie rekening gehouden?? tarief op datum van aanvraag ( juni 2022) of tarief op datum van activering ( maart 2023) het geen een groot verschil is, geen verrekening van sociaal tarief tot 30 juni 2023!!

Luminus

Naar: A. D.

10/04/2024

Beste,Test-Aankoop bezorgde ons uw antwoord via het klachtenplatform. Wij stellen alles in het werk om een passende oplossing te vinden en komen spoedig bij u terug.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/.Met vriendelijke groeten,Luminuswww.luminus.be This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform