Op 20 juli kocht ik een smeg fornuis in de Krefel winkel in Veurne. Ik betaalde daar voor aankoop, levering en installatie en meenemen van het oude toestel. Het oude toestel is echter een oude esse (gietijzeren fornuis) dat 400 kg weegt dus gaf ik aan in de winkel om goed te plannen. I.p.v. de dinsdag in de daaropvolgende week werd de levering, installatie en meenemen van het oude toestel gepland op zaterdag 5 augustus in de voormiddag want in de namiddag had ik plannen. Ik zette de oven de daaropvolgende week al uit want het gietijzer heeft een aantal dagen nodig om volledig af te koelen. Ik kon mij behelpen met maaltijden voorbereid in de friezer. Op vrijdag 4 augustus kreeg ik in om 15u een mail dat de levering gepland was tussen 12u en 13u. Het laatste tijdslot van de voormiddag. Ik maakte mij wat zorgen om de planning en heb toen de klantendienst gebeld om nog eens na te gaan of dit nog zou lukken. Zij kon mij eigenlijk niet veel vertellen. Op zaterdag 5 augustus had ik tegen 13u30 nog steeds niemand gezien of gehoord. Ik belde opnieuw de klantendienst die mij op de hoogte bracht dat zij bij de voorlaatste persoon waren en ik de volgende was. Tegen 14u30 arriveerden ze bij ons. Ondertussen had ik mijn namiddag afspraken afgebeld. Toen zij aankwamen zagen de twee mannen het niet zitten dat fornuis te verplaatsen want het zag er te zwaar uit en ze hadden niet veel tijd want ze waren al sterk uitgelopen in tijd. Mijn man vroeg toen of hij het mocht doen met hun karretje waar een draaggewicht van 450kg op stond, waarop ze zeiden dat het niet zou gaan. Ze zeiden wel dat ze het nieuwe fornuis zouden afzetten want anders moesten ze dat weer meenemen naar Brugge. Ik stond dan met twee fornuizen die beide niet werkbaar waren, want het gietijzeren fornuis heeft een goeie dag nodig om op te warmen en werkbaar te zijn. Ik had nog wat in de vriezer maar de dag erna zijn we uit eten gegaan.Op maandag 7 augustus belde ik opnieuw de klantendienst van krefel om de situatie uit te leggen. Na 15 minuten aan de wachtlijn te hebben gehangen vertelde zij me dat ik een nieuwe afspraak kon inplannen tijdens de week. Ik kan zelf geen vrij krijgen op mijn werk momenteel wegens verloven, daarom had ik oorspronkelijk de afspraak op een zaterdag gepland. Het kon op vrijdag 11/08 in de namiddag tussen 14u en 17u of maandag 14/08 in de voormiddag. Wij hadden eigenlijk een weekendje uit gepland dus in vroeg of het eventueel specifieker kon op vrijdagnamiddag. Dat was niet mogelijk, ik kon wel om 15u vroeger stoppen op het werk dus heb ik vrijdag 11/08 gevraagd. Dit was nog een week zonder kookmogelijkheden wat heel vervelend was. Ik had wat meer moeite of iets verwacht voor het ongemak zoals een terugbetaling van de installatiekost, maar liet het voor wat het was. Mijn man en in hebben toen zelf enkele verhuiskarretjes aangekocht en zelf het gietijzeren fornuis al dichter bij de voordeur verhuist zodat ze die deze keer zeker zouden kunnen meenemen.Vandaag 10/08 had ik tegen 17u nog steeds geen mail ontvangen met een exact leveruur. Ik belde nogmaals de klantendienst die mij meedeelde dat dit gepland stond tussen 12u en 14u en dat ik de voorlaatste in de rij was. Ik snapte dit niet want dit is eerst en vooral geen duidelijk tijdstip, was niet wat mij eerst als tijdsschema werd doorgegeven en opnieuw niet mogelijk voor mij. Uiteraard was ik kwaad en ik vroeg hen om het voor mij later te regelen. Dit was helemaal niet mogelijk want dit werd intern geregeld met dispatch en de dame aan telefoon kon daar niks aan doen. Ik wilde dat zij dit voor mij in orde zou brengen nog voor het weekend, maar haar volgende mogelijkheid was woensdag 16 augustus. Ik moet dan opnieuw werken. Ik probeerde haar uit te leggen dat dit zo niet kon, dat dit niet klantvriendelijk was en dat zij beter afspraken moesten regelen. De dame aan telefoon onderbrak mij steeds met de woorden dat ik dit wist tijdens mijn vorige telefoon op 7 augustus, dat het moment van 5 augustus niet van belang is in deze situatie. Dat ik wist wat hun levertijden waren en dit maar moest accepteren. Ja ik was kwaad, en ja ik ben luid geweest. Het feit dat ze mij steeds onderbrak maakte mij alleen nog bozer. Uiteindelijk zei ik tegen haar dat ze mij moest laten uitspreken waarop de dame zei dat als ik geen respect voor haar toonde ze de telefoon ging beëindigen en dan heeft ze neergelegd. Terwijl er volgens mij heel weinig respect en moeite is getoond naar de klant toe voor hun fouten. Momenteel zit ik dus nog steeds met twee niet werkende fornuizen, kan ik niet koken en ben ik genoodzaakt om zelf een installateur aan te stellen want het is met gas. Evenals een metaalhandel om de oude oven te komen ophalen als oud ijzer. Ik wil op zijn minst een terugbetaling van de installatiekost. Daarnaast zou een schadevergoeding voor het aankopen van de verhuiskarretjes, het aanstellen van iemand die de gasaansluiting kom nakijken en het betalen van de metaalhandel ook op zijn plaats zijn. Alsook een vergoeding voor het ongemak van bijna een maand niet deftig te kunnen maaltijden bereiden.