Ik was nooit klant geweest bij Hellofresh, maar 6 dagen geleden kreeg ik van een collega een code om een gratis box te bestellen bij Hellofresh. Helaas lukte het -ondanks verschillende pogingen niet om deze korting toe te passen (hoewel ik nochtans echt niet onhandig ben met computers). Laat maar, dacht ik toen. En ik sloot de website af. Groot was mijn verbazing toen ik plots een mail kreeg waaruit bleek dat mijn eerste box onderweg was! Nog groter was mijn verbazing dat deze box én betalend was (weliswaar met magere korting), én dan ook nog eens met recepten waar ik absoluut niet zelf voor zou kiezen. Ik belde meteen naar de klantendienst, waar ik maar liefst 3 keer een wachtmuziekje kreeg zodat mevrouw 'het even kon uitzoeken', in totaal voor 19 minuten. Uiteindelijk werd me verzekerd dat mijn abonnement (ik was helemaal geen abonnement aangegaan, maar goed) gedeactiveerd werd en de box niet opgestuurd zou worden. Hier kreeg ik ook een bevestigingsmail van.In deze mail stond wel dat het mogelijk was dat er nog een box onderweg was, maar aangezien die 5 dagen voor de voorziene levering werd geannuleerd mag ik ervan uitgaan dat dit toen niet het geval kon zijn (ingrediënten zouden weinig vers zijn in dat geval...)Enkele dagen later kreeg ik weer een mail, dat mijn box werd klaargemaakt.Om grote ergernis te vermijden bij nog een telefonisch contact met de klantendienst, probeerde ik het dit keer via de chat van de klantendienst. Deze ervaring was jammer genoeg nog erger. Na 3 gesprekken (ik werd er telkens uitgegooid om één of andere vage reden) kreeg ik nog eens de verzekering dat mijn account werd gedeactiveerd,en er géén levering van een voorzien was op mijn adres. Op mijn vraag: 'waarom krijg ik dan een mail waarop ik het verzendproces van de bewuste box kan volgen?' werd geantwoord dat dit dan wel een automatisch mailtje zou zijn ofzo. Ik ben blij dat ik van deze chat printscreens heb gemaakt, wantvanmiddag... werd de box tóch geleverd. De bezorger in kwestie gaf aan dat dit vaker gebeurde, en dat ik contact moest opnemen met de klantendienst, zij zouden het bedrag dan wel kwijtschelden... Ik vind dit een héél vreemde manier van werken, en ben benieuwd naar hun oplossing voor dit probleem. In ieder geval ben ik niet van plan om voor deze box te betalen.